Alla inlägg den 21 februari 2016

Av Svensson Svensson - 21 februari 2016 20:45

 

Japp eller mer nu ikväll – tar jag o firar en årsdag, rättare sagt 2 årsdag.
Ska inte säga att dagen var jätte viktigt på så sätt att det var frågan om liv o död, nej det har bara blivit en dag jag gärna minns.

 

Det var idag för 2 år sedan jag satt med i en stor bil, från Enköping till Skutskär o tillbaka, för att sen på kvällen, lite snopet o oförberett kastas in att börja jobba. Så det är min årsdag sen jag började jobba – efter ett tag av arbetslös, studera o jobba på korta tillfälliga jobb.

 

Det har varit 2 år där det hänt väldans mycket, framför allt känslomässigt.
Jag har fått många nya härliga vänner – jag vet, jag borde vara lite mer social med dom här vännerna. Men det är inte riktigt jag – att vara social så att jag hela tiden måste ha människor runtomkring mig… jag mår så bra att plocka o pyssla här hemma.

 

Ja det är en årsdag som kanske inte ses så viktig utifrån, men då det finns så mycket som följt den, en dag som blev en start på många saker som jag då inte var medveten om, men som jag idag vet kom som ringar på vattnet - en dag jag verkligen känner så mycket för, positiva kärleksfulla tankar    

 

 

 


 

Så jag firar med rester från igår o en god efterrätt. Mumsigt värre – synd det tar slut, för fort :)

 

 

 

 

 

Igår hade jag lite firande för mina döttrar, dom var ju båda utomlands på sina födelsedagar. Och hit kom då också min syster, med man o barn, det var verkligen trevligt att dom kom allihopa *ler*. Vet att min systers man inte är så jätte förtjust i att åka bil långt, o långt för honom är allt över 2 km *ler*. Sonen om är 15 missade en viktig bandymatch, det var kul att även han följde med.

 

Tyvärr så blev lilla fröken sjuk o kunde inte komma, saknade henne o svärsonen, dom hade förhöjd kvällen ännu mer, men ibland så blir det som det blir. Vi får ta igen det en annan gång o samla ihop oss o våldsgästa uppåt landet istället *ler*

 

Det var helt klart något vi ska göra om. Min systers dotter ville inte åka hem utan sova kvar hos mig o min stora *ler*…. Nu jobbade vi ju båda så det gick inte – men vi sa att hon får så gärna komma ner någon annan helg/lovdag o vara hos oss över en natt eller två.

 

Stora dottern blev störtförälskad i lakrits trollet o sa att hon kunde ta med honom hem så kunde dom få hennes när dom kom hem, inte skulle dom märka någon skillnad *ler*. Så hundvakt till Alfson kommer dom inte ha några som helst problem att få, vi kommer slåss om den förmånen *ler*. Han är otrolig den lilla herren – dom har verkligen lyckats bra med honom.

 

 

 

Av Svensson Svensson - 21 februari 2016 06:46

Jag bara måste testa, se om jag klarar utmaningen som en väninna la ut på fb

Gillar ju tester o utmaningar - lagom svåra o lagom fåniga

Den här krävde lite klurande för att få till 

 

Man ska svara med ETT ord, som börjar på samma bokstav som ens förnamn

 

Jag heter: A.....
Jag är: Altruist
Jag har: Abstinens
Jag är rädd för: Anakondor 
Jag är inte: Alldaglig
Jag sjunger: Anskrämligt
Jag gillar: Ansvar
Jag äter: Avokado
Djur jag påminner om:
Amurleopard

 

 

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards