Alla inlägg den 17 februari 2016

Av Svensson Svensson - 17 februari 2016 06:00

  •  ...för att ni alltid gör roliga saker tillsammans och typ kan läsa varandras tankar

  • Ni behöver inte umgås exakt HELA tiden – ni vet att ni alltid kan lita på varandra

  • Ni har så många interna skämt att andra kan lyssna på ett helt samtal utan att fatta någonting

  • Det är fruktansvärt när han är bortrest – då saknar du både din partner och din bff

  • Ni är bäst på att bara hänga och inte göra någonting. Andra tycker att det verkar tråkigt, men det är det bästa som finns

  • Han uppskattar verkligen alla dina konstiga små egenheter o du hans

  • Om nu grälar, ni blir alltid sams igen – och det är den bästa känslan i världen!

 

 

 




 

 

Av Svensson Svensson - 17 februari 2016 01:03

 

Det finns många olika typer av personer. Jag tänker just nu på personer som är bra på att lära ut/förklara något eller dom som totalt inte alls har den förmågan. En del bara har det av sig själv o andra kan inte oavsett hur dom än försöker.

 

Det finns dom som är jätte bra på det men egentligen inte är ett dugg medvetna om det, sen finns det dom som är så övertygade om sin förmåga – men det är oftast inte sådär överdrivet, dom är lite för självgoda för att vara bra lärare/informatörer.

 

Just nu ikväll så funderar jag över personer som alltid har väldigt utförliga beskrivningar av saker dom pratar om. Dom tar aldrig reda på om intresse finns, vad eller hur mycket personen kan som dom pratar med, utan dom börjar utlärning/förklaring direkt.

 

Min tanke nu är – är det för att dom är så vana vid att omge sig med personer som inte visar intresse, eller inget alls kan??? Så dom tar allt från grunden o noggrant av vana??? Eller är det för att dom tycker att man verkar lite ”dum” o antagligen inte vet något, så dom måste ta allt så från grunden o noga???

 

Hmm nja nu känner jag mig ganska allmänbildad på lagom nivå…. och har jag intresse av att veta mer, få något förklarat så ställer jag frågor. Så när jag träffar på en sådan ”utlärande” person så måste jag nog utgå ifrån att h*n är omgiven av personer med noll intresse eller väldigt låg allmänbildning …

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards