Alla inlägg den 16 februari 2016

Av Svensson Svensson - 16 februari 2016 09:45

Ledig, vad hittar jag på då - jo jag bakar.

Hade fått för mig att göra en hög små semlor att ta med till jobbet, först  o främst. Men när jag håller på att blanda ihop degen, röra ner mjölet så går vispen sönder, så ingen visp med degkrokar att ta till... ja bara ner med händerna o arbeta in mjölet... 
Dom blev klara, dom går att äta - kanon goda att doppa *ler* som vetebullar. Men inte riktigt som jag vill ha dom om semlor. Delvis inte så "fluffiga" som jag vill ha dom - men även om jag tog 50% mer kardemumma så känns inte den smaken o det vill jag gärna att den gör i en god semla.

 

Vispade ihop lite grädde o mandelmassa för att fylla två små för att dom måste ju provas *Ler*

Som sagt, dom dög - men ska hitta ett annat recept o köpa en ny visp...

 

 

 

 

Men framför allt skulle jag ju baka en cheesecake - en jag fått recept på för många många år sedan o som är otroligt god. 

Jag lovade chefens gravida fru, som är galen i cheesecake, att hon skulle få. Och vem håller inte sina löften angående godsaker till en gravid kvinna??? 

Jag är så otroligt glad för deras skull o skämmer så gärna bort henne med lite godsaker.

 

Nu måste jag ju testa den på några först, var ett par år sedan jag gjorde den - så när den var klar, ganska direkt skar jag upp fyra bitar, en egen o tre att traska iväg med till stationen för att låta tre arbetskamrater prova. Den blev godkänd så nu ska en stooor bit levereras till rätt adress *ler*

 

 

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards