Alla inlägg den 16 januari 2016

Av Svensson Svensson - 16 januari 2016 15:18

i en säng, rena lakan, det är en liten sådan där vardagslyxkänsla jag gillar. Jag bäddade rent igår, o i morse fick jag den lyxen att kryp ner mellan lakanen o njuta av känslan. Det var en nöjd känsla jag hade i hela kroppen – ja, ja kanske lite frustrerad då, erkännes… men bara lite eller… - men i det stora hela troligt nöjd.

 
Efter en dag där jag plockad lite hemma, ställen som inte syns men jag vet… kändes bra. Ny tvättade lakan, bort med julen – bara gardinerna kvar som ska bytas. Jag har fått igång min H2O mopp igen *yeah*.
 
Ett arbetspass som fick mig att skratta mycket – sånna gillar jag, då mår jag bra o sover gott. Kunder som är trevliga, glada o skämtsamma – fast det är faktiskt dom flesta av kunderna jag kör, jag väljer ialla fall att bara komma ihåg dom.
 
Körde en tjej runt 25 som pratade om hur det var att vara äldst i en syskonskara på tre, o där syskonen var ganska många år yngre än henne…. Runt 6-10 år, hur det var att få gå in o bli som en förälder när den ena dog… att vara både storasyster o förälder i ett. Hur olika rollerna var o att det var svårt att kunna hålla isär dom, att även kunna släppa föräldrar rollen när syskonen blivit så gamla att det inte fanns samma behov, utan mer behov av att ha en storasyster. Och hur hon själv fick slåss med sina egna behov mot sin partner, att det lätt slog över, att hon sökte mer en förälder än en partner, det blev mycket äldre män – vilket fick förhållandena att skita sig, att det var först när hon insåg det här som hon istället träffade en otrolig kille. Det är så otroligt intressant att få den att höra andras öden, tankar, sätt att lösa saker som skett i deras liv. Det är så otroligt många saker jag lär mig under dessa korta men ibland intensiva minuter där livsöden av olika slag delas. Det är en förmån jag är tacksam över att kunna få det förtroendet o med det även en kunskap om saker jag annars inte skulle lära mig.
 
Som när en ung tjej hoppar in i bilen o börjar prata om att ha ont, reumatisk värk o jag måste ha svarat väldigt rätt… för tjejen började gråta o säger att gud så skönt att hitta någon som förstod henne – inte peppade med onödiga ord utan verkade förstå o ställde rätt fråga så att hon förstod att det fanns ett intresse o empati för hennes situation, precis det hon behövde efter en kväll med vänner som inte alls fattade hur ont hon får – svinkallt o fingrar som inte fungerade o kraften helt borta – jag fick med ut o öppnade portdörren – hon kunde inte hålla i nycklarna ens. Tacksamheten från henne är en härlig känsla att få.
 
 
Jag är känslig för dofter, parfymer/rakvatten – nej inte allergisk, utan mer vilka jag verkligen tycker om. Och när jag känner att någon har en parfym jag gillar så bara måste jag fråga vilken det är – det uppskattas alltid *ler* o jag uppskattar att känna dofter jag gillar, kunna hitta nya att själv prova. Som när en man har rätt rakvatten :) – farligt säger ja, riktigt farligt – rätt man, rätt doft *mmmm*.
 
Det här med dofter är ganska intressant, hur man eller jag ska jag säga, reagerar. Hur jag verkligen gillar vissa dofter, inte alls andra (– på tal om att inte gilla en doft, någon som gillar o passar i denna? Jennifer Lopez, Deseo… se sist i texten) o hur samma doft kan lukta olika på olika personer… det är som att ens egna doft med parfymen/rakvattnet flyter samman o ger en underbar egen effekt. På mig själv kan det göra skillnad i om jag känner mig glad o bekväm, mig själv eller lite obekväm. Som att ha kläder som känns fel. På en man ger det effekter som – håll dig på avstånd du tilltalar mig inte eller en varm skön trygghetskänsla… helt rätt får rätt doft på rätt man en helt annan effekt *blink*, ja helt annan, men när jag tänker efter är det också nödvändigt att jag känner o gillar mannen. (ger honom litet övertag att utnyttja rätt *ler*)
 
Jag mår verkligen bra idag… bra pass, bra upplevelser, kontakt med härliga människor får mig att må såhär bra… sväva runt lite sådär mysigt dagen efter - att långsamt landa. Jag har verkligen hittat rätt arbete med kollegor som gör mig glada, jag bara älskar dom… så mycket skratt o humor, omtanke, spontana kramar, kunskaper…
 

 

 
Deseo från JLo är en blommig och träig doft. Deseo är en sensuell doft inspirerad av midnattspromenader genom en regnkysst tropisk trädgård. En sprakande explosion av fräscha apelsinblommor och rosa pelargoner med en aning av mineralnoter och sensuell amber.
 
 
Deseo från JLo är en blommig och träig doft. Deseo är en sensuell doft inspirerad av midnattspromenader genom en regnkysst tropisk trädgård. En sprakande explosion av fräscha apelsinblommor och rosa pelargoner med en aning av mineralnoter och sensuell amber.
Mina vänner, bekanta, läsare -  någon av er som använder, gillar Jennifer Lopez, JLo Deseo?
Jag gillar annars just beskrivningen, dom dofterna – men inte denna. Passar inte alls på mig. Så om någon annan vill ha den flaska jag har, 50 ml (ca 48 kvar) så säg till, annars kommer den bara kastas ändå o ge plats åt ”mina” dofter.



Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11 12
13
14 15 16 17
18 19 20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards