Alla inlägg den 15 januari 2016

Av Svensson Svensson - 15 januari 2016 16:00

 
Kvalitet i en kärleksrelation kan mätas på olika sätt. Forskarna valde enighet, samhörighet, tillfredsställelse, sensualitet och sexualitet. 
 
När man tittar varför par bryter upp - så ser man snabbt att det som sker är att man får brist på viktiga saker som behövs för att bibehålla en bra relation. Man har tagit varandra förgivet o glömmer bort att man aldrig kan sluta upp att vårda sitt förhållande - då dör det.
När det väl börjat dö så är det väldigt svårt att vända om o hitta varandra igen, det krävs att båda har samma starka vilja, men oftast har känslorna dom passionerade redan helt dött för ialla fall en o då går det inte att hitta det där igen.
 
Det som märks tydligt är att bristen på kommunikation finns, att man inte pratar med varandra - antigen är det tystnad eller så pratar man till varandra men inte med, det gnälls på varandra men man gör inget åt det utan man bara låter vardagen rulla på.
 
Stor del är brist på det intima, närhet - man slutar ha sex, man slutar att ha närhet. Då finns inte mycket kvar att fortsätta på. En sak att man i korta perioder pga av olika saker som stress, jobb, sjukdom tappar lusten för sex. Men när man också tappar viljan att vara nära, kramas... då ska man nog ta o titta på varför...
 
Ofta finns också med att man helt enkelt "växer ifrån varandra" man utvecklas åt olika håll, man får nya mål där man inte som från start var eniga, man får lite olika personligheter som gör att man i längden inte längre trivs tillsammans.
 
Även stressiga jobb kan förstöra ett förhållande, speciellt om man också har bristande kommunikation.
Missbruk av olika slag är också en stor bidragande orsak till att förhållande trasas sönder.
 
Det svåra många gånger är att se o förstå vad som sker, o varför i tid, i tid så att man kan laga det, själva eller ta hjäp. Ofta så märker man det för sent. Eller så är det så att man tappat känslorna för varandra men stannar kvar av bekvämlighet...
 

Av Svensson Svensson - 15 januari 2016 15:21

Ja... vad ska jag säga - fick för mig att det här måste jag prova. Jag ska göra något mer för att ha variation. Så hamnade jag på något om Qi Gong o tänkte... det där låter skoj. 

 

Ja nu har jag då idag provat mitt första försök - säger bara kort - Det är tur man är ensam hemma *Ler*..... men tror att det kan vara något bra alternativ att ha som lite variation för att inte ledsna på det här med att röra på mig lite mer... 

 

Sen får man se i längden om det är något jag kommer fortsätta med. Vet att yoga kommer jag fortsätta med - mest för att inte bli totalt stel som ett kassaskåp, behålla lite lite av något som kan kallas vighet... sen kettlebell, men så super skoj, det verkligen känns - o då har jag nog en minsta varianten av den som man kan ha - men det räcker. Det är riktigt skoj o tiden går fort när jag tränar med den. 

 

Känns riktigt bra att jag än kunnat hålla det jag satte upp som mål - just angående att röra på mig. 

 

Och Qi Gong.... ja det var en ny upplevelse o det var inte så lätt som det såg ut, krävs koncentration o lite mindre skratt åt sig själv... Men skratta är ju bra så jag fortsätter även med det när det känns som att jag ska skratta åt mig själv o min klumpighet :)

 

Av Svensson Svensson - 15 januari 2016 14:57

Denna härliga blomma - härliga färger....

 

 

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11 12
13
14 15 16 17
18 19 20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards