Direktlänk till inlägg 14 januari 2016

Drömmer … om resor o upplevelser

Av Svensson Svensson - 14 januari 2016 18:30

 

Jag gillar snön så det är inte därför mina drömmar går åt varmare breddgrader. Jag älskar det vita, rena, vackra som vi har när det är riktigt vinter. Visst erkänner att det inte behöver vara riktigt så kallt som nu – men tänk er, knallblå himmel, sol o runt -5 grader. Kan det vara mer härligt en vinterdag?

 

 

 

Nej drömmen om varmare breddgrader har nog väckts lite av att en väninna ska åka iväg 2 veckor till Thailand i slutet på februari, lilla dottern är där nu i 3 veckor med pojkvän o en kompis. Dom valde att åka runt lite, se flera ställen – hon sänder mig bilder på värme o jag kontrar med massa snö *ler*

 

        

 

 

Förr hade jag aldrig kunnat tänka mig att vara så ”äventyrlig” – japp det är det i mina ögon. Att jag skulle kunna åka runt så. Nej det ska vara tryggt o säkert – till en plats, lite utflykter får räcka som äventyr. Kanske beror det på att det alltid var jag som fick allt ansvar för vårat resande – för att jag inte själv känner att jag behärskar situationer där jag inte vet vad som sker, o inte kan förlita mig på någon annan.

 

Men idag när jag sitter o ser hennes bilder så tänker jag – det där skulle kunna vara riktig skoj – det skulle jag också vilja göra – med rätt person, en jag kan lita på helt o hållet. Att släppa lite på kontrollen själv o bara följa med… Ja inte bara vara som ett litet våp som följer utan egna åsikter o önskningar, nej mer att känna att jag litar på att personen klarar av situationer som kan uppstå. Tror inte jag riktigt gjorde det förr…. O själv vill jag inte åka – fast vem vet kanske är jag där en vacker dag också – planerar en resa helt själv… som att se körsbärsträden blomma på våren i Japan.  DET är något som står på min lista över resemål dit jag vill åka.

 

 

 

 

Här är några punkter, finns flera, men det här är dom jag just nu tänker mig som platser jag skulle vilja uppleva idag.

  • Australien – se platser, natur o deras inhemska djur, som koala o fåglar i flock som vi har i bur en o en
  • Egypten – se alla historiska platser, våga flyga ballong över för att se uppifrån, hisnar i magen bara av tanken
  • Kryssning i Västindien – gillar kryssningar men även stanna kvar o hoppa runt lite på öarna där för att se mer.
  • Thailand – resa runt o ser mer än en ö
  • Se körsbärsträden blommar i Japan en vår
  • Se Azaleadalen i Göteborg, Slottsskogen


Hoppas träffa någon som också vill uppleva, resa lite – som har egna drömmar, som är trygg men äventyrlig så att han kan få mig att släppa kontrollen o våga vara lite mer spontan o resa runt lite på olika platser.
Resan börjar ju redan med drömmen, sen planeringen före, tankar om vart man vill åka, vad man vill se – för att till sist då upplevas…  tillsammans. För delad glädje är just dubbel glädje eller till o med ännu mer än dubbel *ler*

 

Och tänkt att hitta någon som får mig att släppa kontrollen – som får mig att våga, för att jag litar så totalt på honom. Så jag får uppleva saker jag annars aldrig skulle ha upplevt.
Som att resa o åka runt för att uppleva mer av landet, som att åka motorcykel, hoppa fallskärm… (det där var bara några exempel) vilken känsla att få uppleva saker som annars jag aldrig skulle våga – få njuta av den fullständiga tilliten jag känner för någon o känna hur han njuter av att kunna övertala mig, få mig att göra saker tillsammans med honom med den tilliten… 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

ner över mig - jag vill göra det, jag vill ha så, det där var snyggt, hur ska jag göra om det där mer personligt o "jag"...    Det är verkligen skoj att låta kreativiteten flöda, ta in idéer spotta ut dom i massor, ändra, vända vrida, hitta nya l...

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

https://www.youtube.com/watch?v=LfBDvQvkjgM https://www.youtube.com/watch?v=DoZ19QmNQy4 ...

Av Svensson Svensson - 2 december 2018 21:01


     

Av Svensson Svensson - 8 november 2018 15:45


       

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11 12
13
14 15 16 17
18 19 20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Skapa flashcards