Alla inlägg den 22 december 2015

Av Svensson Svensson - 22 december 2015 17:35

 

Minst -20 grader ute??? Så att man bara måste få tillfället att värma sina händer. Genom att få stoppa in dom under tröjan på någon, mot huden o låta dom värmas upp. Ja tack, gärna, jag vill ha kallt. Visserligen vill jag också gärna ha snö, men avstår så gärna från snön bara det blir riktigt kallt o jag kan få värma mina händer på det här sättet…

 

Eller min näsa, värma näsan *ler* ja jag vet att det låter så knasigt, men jag fryser mest om min näsa o det finns inget mysigare än att lägga in ansiktet mot halsen eller mot kinden på någon… o värma upp den. Ja att samtidigt bli varmt omkramad gör absolut inte det hela mindre trevligt.

 

 

 

 

Så nu vill jag ha lite kallt så jag får lite anledningar att värma upp mig …. Fast tyvärr så är frågan om det fungerar, jag är ju ganska så varm av mig o behöver inte alls värmas upp så… men jag kan låtsas *ler*. Är ganska bra på att spela dum blondin då o då… för sakens skull så att säga … man ska ju ta till alla medel man kan eller hur??? Och det fungerar ju bra ialla fall på personer som inte än lärt känna en så bra, så att dom vet att jag faktiskt inte egentligen behöver hjälp… eller så kan det också fungera på någon som blundar för att han vet att jag kan… men det är något jag ännu inte helt har erfarenhet av….

 

Och erkänner att sista dagarna har det kliat enormt i fingrarna, att få stoppa in händerna under kläderna o låta handflatorna o fingertopparna glida över huden – varm hud, mjuk hud… ett av mina sätt att koppla av, meditera är att få känna så – o nu var det ett tag sedan jag fick göra det. Så det finns ett litet behov av att få känna mjuk naken hud mot mina händer – ja mot mig, nära nära suckar lite av längtan. Men ler, för det är heller inte så dumt att längta… (till en viss gräns så…)

 

 

 

 

Av Svensson Svensson - 22 december 2015 06:41

 

 

Nu är det gjort, nu har det vänt – kl 05.48 för att vara exakt. Så nu har vi årets mörkaste dygn o sen vänder det – vi kommer sakta sakta få ljusare o ljusare. Inte för att man kommer märka något än på ett bra tag. Inte utan snön som lyser upp.

 

I år är första året som jag verkligen längtar efter lite det som är lite ljusare… o egentligen får det gärna vara vinter o mörkt om bara snön fanns här o lyser upp.

 

Finns mycket att skriva om men jag orkar inte riktigt – men det kommer en jätte sammanfattning av sista veckornas tankar. Det är också dags att summera det år som traskat iväg – så fort så fort…

 

Ha en riktigt fin dag – själv kryper jag ner någon timme :)

 

 

 

 

 

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< December 2015 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Skapa flashcards