Alla inlägg den 11 december 2015

Av Svensson Svensson - 11 december 2015 20:00

Massa bling bling - vem kan motstå pyssla :)

 

 



Av Svensson Svensson - 11 december 2015 02:25

För någon dag sedan fick jag meddelande, flera om att jag skulle ha lyssnat på en varning - för att inte bli sårad. 

 

Så måste jag tänka efter lite - är jag sårad, kan jag bli sårad i den här saken?

 

Sårad kan vi alla bli eller hur? Det beror alltid på hur saker görs, o varför... vilken roll man själv har , vad man själv tänker känner osv... 

 

Men just nu - nej jag är inte sårad, hur ska jag kunna vara det??? 

Jag skrev ett sista svar på meddelandena jag fått, frågade en fråga - men fick inget svar. Jag kan förstå båda svaren som kan vara det rätta på den frågan. Och jag kan gärna samtala ... 

Kanske det kan ge mig små svar... vem vet.

 

 

 

Min nya mobil *suck* - ger mig verkligen inget skoj... det ska vara skoj att få något nytt. När det är det nyaste... det SKA fungera... det ska inte vara trassel från start. Men jo då - då kommer tanken... valde jag fel? Skulle jag ha valt en Samsung istället? Jag var nöjd med den jag hade... Ja just nu så finns den tanken..

 

För att köpa något nytt - man ska inte behöva starta upp med att sända iväg den för att få den att fixad... vara utan den där nya bra saken man precis skaffat.... DET är inte okey.

Men vad kan man göra? Fungerar den inte måste man ju... men det är inte med direkt positiva känslor det sker....

 

I onsdags fick jag hjälp... *ler* jag fick besök o sällskap... först av vad jag just nu ser som min "riddare" eller kanske jag ska säga min mobils riddare, för att rädda den lille stackaren för mig... 

Han gjorde vad han kunde för att se om det gick att få fart på den så att felen försvann... det blev först bra - trodde jag - men icke.... Men mobilen är väl tacksam att den ialla fall fortfarande "lever" *ler*

 

Sen fick jag besök o sällskap av "älsklingen".... han körde lång väg både hit o sent hem.... o det var en otroligt trevlig kväll... jag kan bara säga att jag ser fram emot att träffa honom igen, snart - men tar väl lite tid då det är en period av mycket arbete.... sen kommer jul o nyår som är en del jobb - jag jobbar varje dag båda helgerna... sen är det ju familjer, fira med barnen. Så jag ser fram emot jul o nyår med mina tjejer... 

 

Men först ska jag fira den här helgen... lucia 

Jag får först ikväll besök av min syster - vi ska ta en kväll av att prata o äta gott - vi ska äta sushi o hon har med sig något smarrigt som hennes man har bakat till oss *ler*...

sen är det Stora Stockholm som står på schemat imorgon, lördag. Det ska bli så jätte skoj att både ha henne här o sen åka till Stora Stockholm, det var längesen jag var där... 

 

 

 

 

Minnen kommer fram från tidigare år *ler* som det år när jag gjort stora smörgåstårtor för alla i klubben - trevlig stund tillsammans. Och det blev otroligt lyckat.

 

I år ska det bli så skoj att träffa gamla vänner, går runt o se hundar, alla saker som går att köpa *ler*... 

På söndag kommer en annan väninna hit o tillbringar någon dag - ska också bli så jätte skoj.

 

Veckan sen blir jobb - skulle ju vara ledig, men det blev inte så.... 

sen på torsdag blir det lite god mat o tillfälle att klä upp sig lite mer än i uniform eller bekväma hemma kläder... o det ska bli riktigt trevligt att få en kväll med några riktigt nära vänner, det är för några som jag räknar som mina närmaste vänner jag sa ja tack... annars av andra anledningar hade jag nog sagt nej... 

 

 

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< December 2015 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards