Direktlänk till inlägg 16 november 2015

Sorg - en kommentar

Av Svensson Svensson - 16 november 2015 12:52

Fick en otroligt välskriven o tänkvärd kommentar till mitt inlägg efter fredagen den 13e, Sorg (http://itismadeby.bloggplatsen.se/2015/11/14/11216184-sorg/)

 

Tyvärr "försvinner" ju kommentarer på något sätt, men jag ville lyfta fram just den här kommentaren från Anna Kindstrand. 

 

Fastnade så för hennes ord, sätt att skriva o framför allt det hon skriver sist i sin kommentar - "Man kan leva med mycket om man har en positiv grundsyn på livet som helhet"

Har också läst lite bakåt i hennes blogg o rekommenderar verkligen den till andra, det är en välskriven blogg men jätte bra tankar o åsikter.

 

 

Anna´s kommentar:



Det som hände igår är så stort och hemskt att det är svårt att ta in, och känslor av chock, sorg, medlidande och rädsla genomsyrar allt just nu. Du har så rätt i att alltför många människor fastnar i gnäll och petitesser, och glömmer att se det som faktiskt är bra och fint i livet. Tacksamhet är nog inte en missbrukad känsla hos alltför många.

 

Personligen har jag ett mycket stort engagemang i vad som händer i samhället och världen, men min livsfilosofi är just att förstå att uppskatta det jag har, glädjas och såväl små som stora saker, och snabbt gå vidare från de oförrätter och nederlag som vi alla drabbas av då och då, och som hör till det som kallas livet.

 

Man får bli besviken och ledsen över saker som sker, men självömkan leder inte till någonting. Ibland får man konstatera att man måste leva med saker som inte är ultimata, men om man accepterar att allt inte kan vara perfekt till 100% så går det riktigt bra ändå.

 

Själv krockade jag med en älg för tre år sedan, och kommer aldrig att bli helt återställd. Men det kommer jag aldrig att deppa över. Mina skador är en del av den jag är nu, och jag låter dom inte hindra mig från att göra något jag vill göra. Jag jobbar för fullt, jag rider och tävlar och jag bejakar allt jag tycker är roligt.

Man kan leva med mycket om man har en positiv grundsyn på livet som helhet.

 

Ha det bra! Kram Anna

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

ner över mig - jag vill göra det, jag vill ha så, det där var snyggt, hur ska jag göra om det där mer personligt o "jag"...    Det är verkligen skoj att låta kreativiteten flöda, ta in idéer spotta ut dom i massor, ändra, vända vrida, hitta nya l...

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

https://www.youtube.com/watch?v=LfBDvQvkjgM https://www.youtube.com/watch?v=DoZ19QmNQy4 ...

Av Svensson Svensson - 2 december 2018 21:01


     

Av Svensson Svensson - 8 november 2018 15:45


       

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
<<< November 2015 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards