Direktlänk till inlägg 9 november 2015

Sagolikt

Av Svensson Svensson - 9 november 2015 14:15

 

Det finns många vackra platser i världen – alla har olika skönhet eller är intressanta på olika sätt.

Här är några platser som är just sagolika, det är som tagna från sagor. Och det är platser jag gärna skulle besöka om jag fick chansen. Nu finns det ju så otroligt många så det går inte att själv besöka alla, men det är tur man kan njuta av dom på nätet, via bilder.

 

Men några vill jag allt besöka för att se med egna ögon.

 

  • Grottorna i Waitomo Glowworm
    Waitomo Caves, New Zealand 

    Det här är ett måste ställe att besöka om man åker till Nya Zeeland. Det är maskar som glöder inne i grottan, Arachnocampa Luminosa, helt unika för landet. Att åka en tur med båt genom grottorna o lyssna på en kunnig guide är något som uppskattas av alla.



     
  • Slottet Neuschwanstein
    Bayern, Tyskland

     
    Uppfördes av kung Ludwig II av Bayern med början1869. Slottet ses som förebilden för Disneys Törnrosaslott o är en av världens mest kända slott. Slottet visas för besökare dagligen hela året o är verkligen något att besöka. För vem gillar inte sagoslott, prinsessor, prinsar o riddare *ler*




  • Gamla staden
    Hallstatt, Österrike  

     
    De rika samlingar som förmögna härskare har samlat ihop och den musikaliska tradition som varat i århundraden är lika oskiljbart förenade med Wiens gamla stad som det wienska kökets kulinariska läckerheter, de hemtrevliga kaféerna och nostalgisk shopping hos de tidigare kejserliga och kungliga hovleverantörerna.



  • Hoh Rain Forest
    Washington, USA  

     
    En av de få återstående regnskogarna i USA, o när jag ser bilder därifrån så bara känner jag att där vill jag stå, bredvid dessa träd, se storheten, känna mig lite o få uppleva naturens skönhet.



  • Carmel Village
    Kalifornien, USA

     
    Ett ställe som ser sagolikt mysigt ut, tänk att få strosa runt där ett par dagar, sitta ute på ett fik, bara vara o insupa allt vackert
 
 
Ingen bild

Jenny

10 november 2015 10:27

Ska vi ut och resa ;)

Svensson Svensson

10 november 2015 14:50

ja gärna *ler*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

ner över mig - jag vill göra det, jag vill ha så, det där var snyggt, hur ska jag göra om det där mer personligt o "jag"...    Det är verkligen skoj att låta kreativiteten flöda, ta in idéer spotta ut dom i massor, ändra, vända vrida, hitta nya l...

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

https://www.youtube.com/watch?v=LfBDvQvkjgM https://www.youtube.com/watch?v=DoZ19QmNQy4 ...

Av Svensson Svensson - 2 december 2018 21:01


     

Av Svensson Svensson - 8 november 2018 15:45


       

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
<<< November 2015 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Skapa flashcards