Direktlänk till inlägg 6 november 2015

Studera mera?

Av Svensson Svensson - 6 november 2015 01:36

I måndags när jag åkte till Gävle så plockade jag med mig en tidning, en Metro, för att ha att läsa. Nu blev det inget läsande på varken buss eller tåg, inte heller på hemvägen. Men så innan det var dags att jobba så skulle jag fördriva lite tid, ser att tidningen handlade om att studera, massor av annonser o om sista ansökningsdag.

 

Då vaknade lusten till liv igen att ta upp o klara av dom studier jag påbörjade.

Inte för någon annan anledning än att just bli klar med något jag påbörjat. Tanken kändes väldigt bra. Så nu har jag börjat leta upp kurser att söka. Har hittat några jag ska söka till hösten 2016, nu sa jag också hitta några att söka till våren 2016, det var inte just dom jag behöver - men kanske ska ta o leta upp någon jag har nytta av, lite i linje med det jag studerat o ska fortsätta med, ta det lite som uppmjukning.

 

Nu kommer jag inte göra det på ett sätt där jag lägger ner allt för att få höga betyg, kunna arbeta vidare med utbildningen i ryggen. Nej jag är just nu så otroligt nöjd med det jag gör, det passar mig o hur jag gärna har min ledighet. Men det skulle vara skoj att bara få allt klart - för min egen skull.

 

Ska ta o bolla lite med någon som står mig väldigt nära, det brukar alltid komma väldigt bra svar, saker att tänka på, råd om hur jag kan tänka, resonera o planera. Det kan behövas någon annans vinkel då o då för att få lite perspektiv o ta ett bra beslut.

 

Fast det är inget beslut som berör mig på ett speciellt viktigt sätt i o för sig, det är väl mer ett beslut som kan påverka min tid ett tag framåt. Om det är värt att lägga tid o energi på en sån här sak... 

 

Jag ska leta vidare lite, se vad som finns i kursväg, vilka högskolor som har vilka kurser... vad som finns att studera på distans - sen söker jag - sen får jag se om jag kommer in, om jag tar upp studierna igen *ler*

 

Sitter med ett småleende på läpparna o tänker på telsamtalet o rösten, jag blev verkligen glad o varm inombords av det.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

ner över mig - jag vill göra det, jag vill ha så, det där var snyggt, hur ska jag göra om det där mer personligt o "jag"...    Det är verkligen skoj att låta kreativiteten flöda, ta in idéer spotta ut dom i massor, ändra, vända vrida, hitta nya l...

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

https://www.youtube.com/watch?v=LfBDvQvkjgM https://www.youtube.com/watch?v=DoZ19QmNQy4 ...

Av Svensson Svensson - 2 december 2018 21:01


     

Av Svensson Svensson - 8 november 2018 15:45


       

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
<<< November 2015 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Skapa flashcards