Direktlänk till inlägg 25 oktober 2015

H2O-mopp - bilder efter att ha testat den på kakelgolv

Av Svensson Svensson - 25 oktober 2015 12:36

Jag har ju lekt med min H2O-mopp ett tag nu, tvättat fönster, tyger på möbler, använt den i dusch för kalk, ugnen, spishäll, golv o jag är otroligt nöjd. Just för att man slipper använda starka medel - det är bara vatten som gör att smutsen försvinner - helt otroligt... sen ska jag väl erkänna att jag gärna lite lätt torkar av golven med en fuktig vanlig mopp med lite lite rengörningsmedel för att den där doften av rengjort inte går att vara utan helt - det luktar fräscht, att man gjort något.

 

Nu tog jag mig an ett ljusgrått kakelgolv där fogarna blivit mörkt gråa till svarta - på ett ställa fanns ett rostfärgat område som inte ville gå bort. Den fläcken fick jag bort - var så imponerad då att jag tog mig an hela golvet.

 

Ja nu är det inte att bara svepa moppen lite fram o tillbaka som gäller för ingrott i skarvar - det vore väl lite för lätt. Nej det var munstycket på som är som en "pip" det var att långsamt ta skarvdel för skarvdel, att göra om det mer än en gång för att få ett resultat ialla fall jag var någotsånär nöjd med.

 

Och visst blev det resultat, ett som visar att moppen verkligen fungerar. Så jag kommer leka vidare - självklart så när man fått bort det där som suttit ett tag o som man inte trodde skulle bort så kommer man inte "se" skillander längre, men bara att veta hur effektivt den rengör är nog för mig. Jag vet att det blir renare *ler*

 

   Här är en del av hallen, uppe till höger så ser man att jag dagen innan varit tvungen att testa ett litet område - där är skarvarna ljusa

 

 

 

 

  Här har jag då lekt med moppen på samma område av golvet - visst ser man skillnad?

 

 

   Här är närbild på några plattor - innan jag började, skarvarna är inte så skojiga, ser solkiga ut.

 

  Här är närbild på samma plattor efter att jag använt moppen - ganska stor skillnad eller hur?

 

 

Ja jag kommer då inte kunna vara utan en H2O-mopp - det kommer alltid finnas en i mitt hem :)

 
 
Ingen bild

JL

28 oktober 2015 10:57

Ja den är super bra , moppen, när man orkar använda den dvs ;)

Svensson Svensson

28 oktober 2015 17:15

Det gör man när man vet hur bra det blir *ler*

Men jag måste köpa en ny.. det finns ju ROSA nu ...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

ner över mig - jag vill göra det, jag vill ha så, det där var snyggt, hur ska jag göra om det där mer personligt o "jag"...    Det är verkligen skoj att låta kreativiteten flöda, ta in idéer spotta ut dom i massor, ändra, vända vrida, hitta nya l...

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

https://www.youtube.com/watch?v=LfBDvQvkjgM https://www.youtube.com/watch?v=DoZ19QmNQy4 ...

Av Svensson Svensson - 2 december 2018 21:01


     

Av Svensson Svensson - 8 november 2018 15:45


       

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards