Direktlänk till inlägg 9 oktober 2015

Vackert så vackert o minnen väcks

Av Svensson Svensson - 9 oktober 2015 11:00


Ja vilken uppvisning, vilken ritt, vilken häst o vilken ryttare - det ger rysningar så vackert.

 

Och minnen kommer, från vår häst Galeria, den speciella damen, som vi hade. Vi visste att hon hade blivit western riden innan vi fick henne - men vi tänkte aldrig på att prova - det var inte dotterns intresse - men så var det en i stallet som kunde western som provade... OJ hon var verkligen duktig, varit välutbildad helt klart... hon gjorde piruetter på ett o samma ställe, stannade o gled på haserna ... Det var en dam det - med en dams humör men också med en dams hjärta...

 

Hon hade en ökad trav som fick det att gå kalla kårar utmed ryggen på en när man såg den o dressyrryttarna nästan grät av avund... den ville dom ha på sina hästar.
Hon hoppade allt dottern styrde henne mot o jag kommer ihåg hur folk tog paus från sitt eget för att sitta i ridhuset när det var hopplektioner o dottern o Galeria var med... hon gav verkligen allt. 

 

Sen så kunde vi köra henne, det gillade jag - lulla iväg ut med häst o vagn. Det passade mig, det var en rolig häst med många sidor. Men inte sto för inte *ler* - det var få som vågade rida henne - men skulle dom ha provat skulle dom ha märkt hur otroligt lättriden hon var - såg het ut, stampande på o gick lite på tvären.... men det var bara sitta still o INTE ha annat än mjuka händer o lätta tyglar... då hände inte mer. En härlig snäll dam *ler*

 

Men detta nummer som jag såg, den här tjejen o hennes häst. Jag bara njuter o har tittat flera gånger - sånt här ser jag gärna mer av *ler*

 

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

ner över mig - jag vill göra det, jag vill ha så, det där var snyggt, hur ska jag göra om det där mer personligt o "jag"...    Det är verkligen skoj att låta kreativiteten flöda, ta in idéer spotta ut dom i massor, ändra, vända vrida, hitta nya l...

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

https://www.youtube.com/watch?v=LfBDvQvkjgM https://www.youtube.com/watch?v=DoZ19QmNQy4 ...

Av Svensson Svensson - 2 december 2018 21:01


     

Av Svensson Svensson - 8 november 2018 15:45


       

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards