Alla inlägg den 9 oktober 2015

Av Svensson Svensson - 9 oktober 2015 17:49

På olika sätt, med små saker, som gulliga eller ja varför inte flirtiga sms (från rätt person då självklart *blink* )

Kort är också trevliga, små presenter som är för att personen vet att det är saker jag gillar...  bli lite ompysslad, bjuden på mat - behöver inte vara ute på restaurang, fint dukat o hemlagat att bara sätta sig ner är aldrig fel. Vatten upptappat i badkarlet med ljus tända, massage - ja bli riktigt ompysslad med små medel men ofta - ja tack. Jag älskar det, jag behöver det, jag ger det o man ger ofta det man vill ha. Det är ett bra sätt att se vad man kan ge någon, vad ger den dig, ge tillbaka samma, var lite lyhörd på småsaker som den säger, vad den gillar...

 

 

 


Blommor är helt klart aldrig fel - vem blir inte glad över att hitta en bukett vid dörren, eller någon som kommer med den o ger den personligen *ler*


Och idag - det var en stor bukett, så stor att jag blev tvungen att ta två vaser för att dom skulle få plats *Ler*


Känner mig verkligen uppskattad o älskad.



 


Av Svensson Svensson - 9 oktober 2015 11:00


Ja vilken uppvisning, vilken ritt, vilken häst o vilken ryttare - det ger rysningar så vackert.

 

Och minnen kommer, från vår häst Galeria, den speciella damen, som vi hade. Vi visste att hon hade blivit western riden innan vi fick henne - men vi tänkte aldrig på att prova - det var inte dotterns intresse - men så var det en i stallet som kunde western som provade... OJ hon var verkligen duktig, varit välutbildad helt klart... hon gjorde piruetter på ett o samma ställe, stannade o gled på haserna ... Det var en dam det - med en dams humör men också med en dams hjärta...

 

Hon hade en ökad trav som fick det att gå kalla kårar utmed ryggen på en när man såg den o dressyrryttarna nästan grät av avund... den ville dom ha på sina hästar.
Hon hoppade allt dottern styrde henne mot o jag kommer ihåg hur folk tog paus från sitt eget för att sitta i ridhuset när det var hopplektioner o dottern o Galeria var med... hon gav verkligen allt. 

 

Sen så kunde vi köra henne, det gillade jag - lulla iväg ut med häst o vagn. Det passade mig, det var en rolig häst med många sidor. Men inte sto för inte *ler* - det var få som vågade rida henne - men skulle dom ha provat skulle dom ha märkt hur otroligt lättriden hon var - såg het ut, stampande på o gick lite på tvären.... men det var bara sitta still o INTE ha annat än mjuka händer o lätta tyglar... då hände inte mer. En härlig snäll dam *ler*

 

Men detta nummer som jag såg, den här tjejen o hennes häst. Jag bara njuter o har tittat flera gånger - sånt här ser jag gärna mer av *ler*

 

 


Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards