Alla inlägg den 8 oktober 2015

Av Svensson Svensson - 8 oktober 2015 11:29


Never forget you, Zara Larsson & MNEK – den ”nya” Zara låten, som ju inte är direkt ny, den släpptes för ett tag sen, men blev inte en hit då, men nu efter hennes andra framgångar under våren/sommaren så har även den här låten börjat spelas – ofta. Och just ordet ofta stämmer, har hört den mer än man borde lyssna på en låt under någon vecka. (Men så är det med hitsen, man får stå ut med att dom rullar runt runt runt – o när man då har radion på, ofta kanal med lätt skvalmusik när man jobbar så får man höra populära låtar så ofta att man lessnar på dom totalt)

 

Zara Larssons låtar är bra, gillar dom som spelats i sommar – framför allt gillar jag ”Lush Life”, sådär lagom lätt att bara ha i bakgrunden. Den här ”nya” är jag lite snopen över att den inte blev spelad mer redan när den släpptes, den är också lätt o trallvänlig. Bra mycket bättre än den nya Beyonce låten ”Runnin´” som hyllas som otrolig av programledare i varje radiokanal. Jag vet inte om dom egentligen gillar låten eller om det ska vara så dom ska säga… jag är ialla fall inte överdrivet förtjust i den o vet att det är en jag kommer lessna på o vrida av ljudet på radion när den kommer – ja om jag är ensam i bilen för annars kan jag ju inte hålla på att vrida upp o ner ljudet beroende på låt ;) – jo det finns en artist som får mig att oavsett stänga av  - kunder i bilen får radion vara avstängd…..

 

Tillbaka till vad jag började skriva om – Never forget you. En lätt låt att lyssna på, lätt text att nynna med på o musiken är trallvänlig. Men mer än så har jag inte tänkt på den. Så idag sätter jag igång youtube – dottern har ockuperat min spotify :) – det finns ju listor av populärmusik som bara rullar på även på youtube nu för tiden. Så kommer just den här låten o jag börjar titta, tänkte det kunde vara skoj att se hur dom tolkar låten i bilder. Fastnar, vet inte varför, titta o tankar o känslor börjar rulla runt i hela mig… så i slutet – där låten o videon tar slut – då rullar tårarna ner för mina kinder – stora våta tårar… som ramlar ner i knät. Och jag får en stark känsla inombords.

 

Fy vad fånig man är ibland, hur saker kan beröra en – eller det är väl inte fånigt i sig, men det får mig att känna mig fånig – låten är glad o trallvänligt, texten ändå positiv – videon har med ett ”djur-monster-fantasivarelse” ja jag vet inte vad man ska kalla det… jag reagerade först på den – ”men vad har dom tagit med….” men sen så, när videon rullade på o slutet…. Ja det startade känslor hos mig, tydligen väldigt starka. Och jag kommer nog aldrig att glömma just hur låtens video effekt på mig.

 

 

 

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards