Direktlänk till inlägg 3 oktober 2015

Sista dagen

Av Svensson Svensson - 3 oktober 2015 13:27

 

Det har varit en vecka som gått på tok för fort… vaknade tidigt o låg o tänkte, på saker som att det var en otroligt varm lägenhet, trots att det var så kallt ute o lite ruggigt på nätterna o inget element påslaget så var vi tvungna att ha fönstret öppet – inte bara lite utan ganska mycket för att ens kunna sova.

 

Det mysiga att ha skjutas älsklingen till jobbet, parkera bilen o ta en morgonpromenad. När jag sen varje morgon kommer in igen, så känner jag doften som blivit kvar efter honom, hans morgon dusch o lätta rakvatten. Dra in ett djupt andetag o bara njuta – känner hur jag ler automatiskt av att bara känna hans doft som hänger kvar, samtidigt längtar jag efter att ha honom nära, väldigt nära.

 

Det är härligt hur olika saker som dofter, musik, synintryck osv kan starta upp minnen, starka minnen o känslor. Ja jag vet, det kan även starta negativa känslor, men se dom tänker jag inte ens på, det är inget sånt jag upplever för tillfället – det var jätte längesen det var något sånt… Nu är det bara sköna härliga positiva minnen som får mig att le.

 

 

 

Jag kan verkligen bara säga, vilken höst, vilket väder, så bra det har startat. Bara underbart. OM jag måste välja en favoritårstid så blir det hösten. Den klara fina luften en solig höstdag, blå himmel, man behöver bara en lätt kofta eller tröja för att vara lagom varm, färgerna som träden bytt till. Så vackert så det tar andan ur mig. Jag kan titta o njuta hur länge som helst.

 

Idag ska vi äta grillad kyckling (se till att allt blir uppätet innan vi åker) så filéerna ligger i marinad. Så potatis sallad till det – en enkel o fick ett lätt recept från min väninna/arbetskamrat – o så gott, jag kunde ju inte låta bli att provsmaka när den blev klar. Och så god den var nygjord kan jag bara tänka mig hur god den kommer vara när den fått stå någon timme o dragit till sig alla smaker. Nu är jag ju lite dålig på att hålla mig till basrecept, plus att jag hade en annan potatissallad i huvudet – som vi köpte o som var så god, i Sollefteå när vi var där. Så hennes basrecept o i med lite andra saker som var i den från Sollefteå… tror att den kommer uppskattas från mannen *ler*

 

Sitter också o njuter av dagens smoothie – har efter att ha druckit denna bestämt mig för att åka o köpa några att ha med hem, ifall att jag inte hittar den här sorten i affär nära mig. För dom sista har varit lika god som den första.

 

 

 

 

Dagens är ”fruit you´ve never heard of”, stjärnfrukt o yuzu. MUMS – så god… vet var stjärnfrukt är men erkänner att yuzu var något nytt – vet någon vad det är på ”svenska”, vad den kallas? Antar att då kanske man vet direkt…
Nu finns bara en kvar att smaka av alla 7 smakerna – o jag vet att jag vill ha med mig hem av den 1a, gårdagens, dagens – o om jag bara tittar till smaken på den sista inte omöjligt att jag vill ha en sådan också… ja eller två av varje.

 

Sitter o småsurfar på ”Wish” – attans attans vad farlig den sidan är *ler* Såååå mycket skojsigt det finns där till så otroligt bra priser. Framför allt för mig som älskar att pyssla med naglar – dekorer o verktyg för inget alls… ja pris + frakt blir billigare än bara frakten om jag köper något från svensk sida. Och jag är så nöjd med det jag fått från sidan såhär långt… både varan i sig samt priset… nagelpysselprodukter o ringar är vad som blivit mest av *ler*…
Tur man har vänner som lurar in en i synder o dåliga vanor :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

ner över mig - jag vill göra det, jag vill ha så, det där var snyggt, hur ska jag göra om det där mer personligt o "jag"...    Det är verkligen skoj att låta kreativiteten flöda, ta in idéer spotta ut dom i massor, ändra, vända vrida, hitta nya l...

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

https://www.youtube.com/watch?v=LfBDvQvkjgM https://www.youtube.com/watch?v=DoZ19QmNQy4 ...

Av Svensson Svensson - 2 december 2018 21:01


     

Av Svensson Svensson - 8 november 2018 15:45


       

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards