Alla inlägg under september 2015

Av Svensson Svensson - 10 september 2015 12:45

och så rofyllt att se den här lilla filmsnutten

jag blir så glad när jag ser den - det är så vackert

o jag förundras över hur fint det går att göra en så lång process så kort 

musiken till gör inte saken sämre....



Av Svensson Svensson - 9 september 2015 08:30

dottern tog största delen av det vi bakade, några har jag sparat att ta med upp till Gävle efter helgen...

o några togs med till jobbet - behöver jag säga att dom försvann för snabbt *ler*

 

 

 

Av Svensson Svensson - 8 september 2015 15:41

Jag vet att många reagerar på olika saker o att det här med SDs växande, mångas åsikter om tiggare o tänkande i de katastrofer som sker nu med flyende människor i båtar. 

 

Det blir typ läger det blir stora skillnader i hur man uttrycker sig o tycker...

 

Ibland, i vissa situationer så är ironi, helt okey, jag kan använda mig av det också, jag kan tycka att det är okey o skratta åt det hela för att det ger en bra vinkel på det man skojar om...

 

Men ibland är det helt fel, det blir inte ironi eller satir det blir bara plumpa försök att på något konstigt sätt ge igen, försöka visa hur fel någon har i något....

 

Som en text jag såg delades på facebook - som antagligen var menat att vara rolig eller vad det nu var....

För mig blev det bara att två fel begås o det andra är värre än det första - varför?

Jo jag anser att om man tycker något är fel, så ska man inte använda sig av samma variant själv för att slå tillbaka.... då är man inte alls så bra som man vill påskina - man är faktiskt sämre än den första...

Om något är fel, man tycker något ska göras på ett annat sätt - så ska man agera därefter. VISA hur man tycker att det SKA göras....

 

Texten berör regnet o översvämningarna i Hallsberg härom dagen:

 

"Hörde att det var ganska blött i Hallsberg. Jag lider med de som är drabbade. Jag konstaterar även att det var 1423 personer som röstade på SD i kommunen. Jag bedömer att samhället kan spara massor med pengar genom att inte evakuera dessa personer och deras familjer eftersom jag förutsätter att de vill ha hjälp på plats."

 

Det här är för mig inte ens roligt. Om det nu var det som var meningen. 

Vad har regnet som öste ner o gjorde översvämningar med följder något som helst med hur många i kommunen som röstade på SD??? Varför ska en familj om någon i familjen nu råkar vara en av dessa 1423 st dras över samma kant. Alla har vi vår egna personliga åsikt o gör val hur vi röstade o varför.

 

Och det är lustigt att så många tyckte att det här var bra skrivet... varför är faktiskt min fråga.

 

Jag tycker att för att det ska bli rätt, att man ska använda sig av något som sker här i landet för att visa hur fel man tycker en grupp har i någon annan fråga så ska man istället visa hur man vill att det ska gå till...

 

Som t ex....

Jag hörde att det var ganska blött i Hallsberg. Jag lider med de som är drabbade. Och trots att jag konstaterar att det var 1423 personer som röstade på SD i kommunen, ett parti somtydligen tycker att hjälp ska ges på platsen att man får klara sig själv. Så bedömer jag att samhället ska visa hur man ska agera o därför inte tänka på varken pengar eller vilket parti personerna röstade på, utan gå in med den hjälp som behövs, gå in o evakuera, sätta in utrustning som så snabbt som möjligt pumpar bort vattnet. Hjälpa till på det sätt man som medmänniska ska göra.


Men å andra sidan så visar det ju att dom som försöker vara duktiga egentligen inte är ett dugg bättre än dom personer som klankar på....

För som sagt två fel blir inte ett rätt....

 

 

 

Av Svensson Svensson - 8 september 2015 06:35

Nattpass nr 4 av 9, avklarat - snart går jag in på slutspurten - ja man ska ju se det positiva :)

Snart ledigt, igen :)

 

Passar på att njuta av frukost av stor blandning .... massa onyttigt, lite nyttigt, självgjort, gåva samt dricks...

 

ja faktiskt tro det eller ej men dricks kan komma i variernade former, som ägg, gårdsvärpta ägg. Det var dricks från nattens pass. Biskvibak var det igår med stora dottern, mumsiga värre. Vi slog på stort o gjorde både en stor sats med "vanliga" o fyllning chokladsmörkräm, men också en med mörktryffel fyllning, mera kallas Sarah Bernhardt. Rulltårta, den berömda *ler*, en arbetskamrats fru gör underbert goda o igår hade han med sig 2 st till mig. Kunde inte låta bli att lyxa till det lite med en bit av den också :)

 

Syndigt god frukost, allt annat än nyttig - men jag tillåter mig att då o då göra det jag känner för...

 

 

    

 

 

 

Av Svensson Svensson - 7 september 2015 08:01


Så enkla saker som ger så mycket - ändå glöms det bort....

 

 

Av Svensson Svensson - 6 september 2015 04:00

citat:



Skillnaden mellan geniet och dumheten,
är att geniet har sin begränsning.

Av Svensson Svensson - 5 september 2015 04:00

citat:



Det fattas beslutfattare,
som fattar,
vilka beslut dom fattar.

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2015 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards