Alla inlägg under september 2015

Av Svensson Svensson - 14 september 2015 11:49

Vad är det för doft som ger dig den absolut starkaste sommarkänslan?

 

Imorse när jag skjutsat älsklingen till jobbet så höll dom på att klippa gräsmattan precis utanför. Mmmmm vad gott det doftade, morgon, solen var lite sådär lovande (det sket sig sen för nu är det mulet… men då var det sådär att solen lovade att komma ut o kika på oss under dagen). Men den helt underbara doften som sprider sig när man klipper gräs, finns det någon bättre sommardoft? För mig är det nog den som påminner mest om just sommar.

 

Visst det finna många andra dofter som ger minnen o som är sommar också – som t ex efter många varma dagar o det regnar på asfalten – eller blomdoft en stilla morgon. Finns många om man tänker efter, men just gräs är lite extra. Kanske för att den också blir den vanligaste?

 

Kom dock på att det är första gången denna sommar som jag känner gräsdoften o samtidigt får ”det är sommar-känsla” Lite snopet att notera att det då är höst när den känslan infinner sig för första gången. Men bättre sent än aldrig *ler*
Jag passade ialla fall på att njuta, stannade till en liten stund utanför o kände doften.

 

Det gäller att dra ut på sommar, njuta så länge det går - för snart kommer min - ja faktiskt är det så, min favorit årstid, hösten. Finns det något härligare en än vacker höstdag - blå himmel, vackra färger, härlig luft att vara ute i. 

 

 

Gräsdoften finns kvar i minnet från morgonen o jag sitter o småler.

 

 

 

 

Av Svensson Svensson - 12 september 2015 17:47


Ja det är livsfarligt, jag skulle aldrig ha tillåtit mig att fixa till o börja använda igen…

nu vill jag ha mera, flera… o jag fastnar självklart för allt annat än det jag klarar av.

Men vill man ha så ser man till att man får på ett eller annat sätt.

Och jag har kommit på ett bra sätt – så jag ska nog se till att jag får det jag vill ha.


Nu blev jag ruggigt kär i helt fel, men så är det väl alltid eller hur? Men vem vet, kanske min idé fungerar o då kan jag få det jag vill… inom rimliga gränser ialla fall *ler*


Smycken är något jag bara inte klarar mig utan - o förr använde jag klockor mycket, men la av med det under flera år... lite för dyrt för mig, dom jag vill ha ialla fall... 


Nu är ju då älsklingen klockfantast av stora mått, o då går det inte att inte smittas, lite - trodde jag, eller hoppas jag. Så när jag letat fram min klocka som jag fått i 40-års present av mina tjejer, satt i nytt batteri o börjat använda den så kom jag på hur mycket jag saknar den känslan det är att ha en klocka runt handleden - det är okey med armband men aldrig att det ger samma känsla, samma tyngd som en klocka...


Har satt min blick mot en jag ska köpa såfort jag kommer till Uppsala o kan prova vilken som känns skönast på armen. Men så kikar jag runt lite o då blev jag fullständigt förälskad i en helt annan... o ja jo nej men jo - jag vill ha en sån här. Nej inte riktigt exakt denna - för jag vill inte ha mönstret på boetten. Kanske färgen i sig, eller en annan. Finns en uppsjö av färgvarianter på just den här modellen. Och det är ett stort "vill-ha" på denna...


 

Av Svensson Svensson - 11 september 2015 17:39

Att beställa hem matkasse av olika storlek o innehåll verkar vara på modet. Jag funderar lite på varför? Är det för att man slipper tänka ut rätter, att man slipper slåss med "vad ska vi äta ikväll?" - för det är ju inte billigare. 

Men i ett hektiskt liv med allt som ska tryckas in kanske det är en bra idé att få allt hem - slippa tänka.... 

vem vet kanske ett bra alternativ för någon som vill äta sunt, utan att banta, det är lätt att göra rätt mat men det är svårt att gå ifrån affären utan någon godsak, något extra - på det här sättet så får man bara hem det man behöver o slipper gå genom affären o få med annat hem än det som behövs....

Ja det var ju en ny tanke jag fick där, kanske det är en bra idé för många av olika anledningar

Även om jag tycker själv att det känns lite tråkigt att inte bestämma maten själv, å andra sidan så är ju kassarna sällan för veckans alla 7 dagar så det finns utrymme för även den biten.


Någon som testat? Vad är era tankar om förbeställda matkassar?



Av Svensson Svensson - 11 september 2015 08:16

Äntligen en dom, äntligen börjar det ske saker åt rätt håll...

Uber ÄR svarttaxi - ialla fall enligt vårat lands lagar... för att köra personer i trafik mot betalning så finns vissa lagar o regler som ska följas...

Det gör inte Uber alls.... 

 

Alla som säger att det är en tjänst för att samåka...

jag undrar om dom ens vet vad ordet samåka betyder - för mig får gärna folk samåka. Men då är det en person med en bil som ska från punkt A till B - och tar med sig andra till samma punkt eller släpper av utmed vägen o man delar på kostnaden. Men förutsättningen från start är att den personen som har bilen o kör själv ska till slutdestinationen.

 

Om man däremot kan beställa en resa från punkt A till pukt B o en förare kommer med sin bil o kör sträckan utan att det är meningen att h*n själv ska åka dit. Då är det inte samåka då ÄR det en beställd tjänst o då ska dom lagar gälla som finns.... 

föraren ska ha leg, bilen ska vara registrerad o ha ett taxametersystem - för att nämna några saker.

Kör man beställd resa utan det så är det svarttaxi oavsett vad dom försöker få det till...

 

Och nu äntligen kommer den första domen - bara vänta på att flera ska komma...

 

http://www.expressen.se/nyheter/uberpop-forare-domd-till-boter/


http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21398162.ab

 

(domen har redan till o med spritt sig utanför landets gränser som nyhet 

http://www.thelocal.se/20150911/first-uberpop-driver-convicted-in-sweden)

Av Svensson Svensson - 10 september 2015 17:55

Jag kan bara le o nicka instämmande - helt otroligt att till o med tester på nätet som är för skoj faktiskt vet hur det är.... vem jag sällskapar, och att han är den bästa av dom alla ... inte bara sexigaste, utan den härligaste mannen av dom alla :)

 

Det är min älskling det <3

 

 

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2015 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Skapa flashcards