Direktlänk till inlägg 30 september 2015

En till dag av bara "vara lat" o smoothie dag 3

Av Svensson Svensson - 30 september 2015 16:10

Ren o skär lyxvecka unnar jag mig - bara är, bara njuter, bara laddar upp med massor av energi. Behövs känner jag, efter att ha varit sjuk, nästan frisk, sjuk, nästan frisk o så sjuk igen. Man hinner inte komma ifatt sig. Men NU så *ler*

 

Gick en härlig promenad på morgonen, solen tittade fram redan då o lovade en underbar dag, det var fuktigt i gräser o vattendropparna glittrade som små utströdda diamanter på gräsmattorna. Det är så vackert, jag kommer på mig själv med att bara gå o småle hela tiden.

 

 

 

 

 

Maten o kvällsfikat blev så lyckat igår... hemmagjord vaniljsås på ett enkelt sätt men ack så gott. Behöver jag säga att den tog slut - men äter man som vi både gör - sås med paj istället för paj med sås ... ja då blir det så. Men så gott. Har gjort mer idag för att ha till resten av smulpajen med äpplen.

 

Sen har jag hittat ett recept på öl bräserad kotlett som ska provas ikväll... när jag mår bra, när jag älskar så blir jag mer äventyrlig eller kanske det bara är så att det är då man också gör det man gillar mest. Så ikväll blir det något nytt vi provar :)

 

 

Så har jag då provat den 3:e smaken av smoothie.

Annie - det kommer mer info imorgon efter din fråga igår ;)

 

Här är dagens smak - "mankini why not?" - blåbär o hallon

 

 

 

 

Helt okey smak, går att dricka - men kanske inte den jag kommer känna mig sugen på. 

Möjligen en varm sommardag så kan den vara jätte god, kall o inte alls söt.

 

 


 
 
Ingen bild

JL

30 september 2015 19:25

Självklart ska det vara såså med "tillbehör" inte tillbehör m sås ;) Hur smakar dessa smoothies nu då? Väntar ivrigt så jag vet vilka som jag ska köpa ;)

Svensson Svensson

1 oktober 2015 10:09

Jag ska smaka alla smoothisar först sen så...

Ja vaniljsås ska inte vara tillbehör - skönt höra flera tycker lika :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

ner över mig - jag vill göra det, jag vill ha så, det där var snyggt, hur ska jag göra om det där mer personligt o "jag"...    Det är verkligen skoj att låta kreativiteten flöda, ta in idéer spotta ut dom i massor, ändra, vända vrida, hitta nya l...

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

https://www.youtube.com/watch?v=LfBDvQvkjgM https://www.youtube.com/watch?v=DoZ19QmNQy4 ...

Av Svensson Svensson - 2 december 2018 21:01


     

Av Svensson Svensson - 8 november 2018 15:45


       

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2015 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards