Direktlänk till inlägg 24 september 2015

En låg känsla

Av Svensson Svensson - 24 september 2015 07:15

Igår kom en låg känsla över mig, o det är något som kommer ske snart av negativ variant. Det är det alltid när jag känner såhär... När jag vet vad det är som oroar mig blir inte känslan så stark... men som nu när jag inte vet, det är bara en stark känsla inom mig. Det är inte alltid skoj att känna på sig saker, när det är något som är "fel". Det är ganska jobbigt faktiskt.

 

Den här gången är det inte så att jag känner att jag ska ringa mina barn eller någon vän, att dom behöver mig som stöd o tröst, eller min partner. Nej den här gången är det en mer sorgsen känsla som inte ger ren oro mer en sorgsen rädsla... eller, svårt att förklara. 

 

Men vet av erfarenhet att det alltid är något, o att det stämmer oftast om jag känner att det lutar åt något håll - en person eller så. Nu är det mest sorg som finns där i känslan.

Bara vänta o se vad som sker, det sker alltid inom några dagar...

 

Jobbigast är att vara ensam - skönt är när älsklingen då ringer spontant annan tid än "normalt" alltså när vi inte jobbar, han ringer ändå. Höra hans röst...

Så sitter jag o letar låtar på youtube  - en utmaning på fb, att slippa negativa inlägg o selfisar ;) - så skulle man lägga ut låtar. Man gillade en väns inlägg o fick en bokstav - så letade man upp en artist eller låt som började på bokstaven - la ut den videon o utmande vänner att gilla - gav dom en bokstav osv....

 

Jag skulle leta upp för bokstaven J o jag visste direkt - Jetroh Tull    

men av någon anledning så hamnade jag efter att jag hittat min video att dela vidare - andra låtar, andra artister - o fastnade på följande 

 



Helt album, jag vet, men det passade - det albumet har min älskling i sin bil - haft ett tag o det blev en lugnare känsla i mig att lyssna, det var som att ha honom nära.... 

 

en skön känsla musiken länkade samman mig med honom i min låga stund.....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

ner över mig - jag vill göra det, jag vill ha så, det där var snyggt, hur ska jag göra om det där mer personligt o "jag"...    Det är verkligen skoj att låta kreativiteten flöda, ta in idéer spotta ut dom i massor, ändra, vända vrida, hitta nya l...

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

https://www.youtube.com/watch?v=LfBDvQvkjgM https://www.youtube.com/watch?v=DoZ19QmNQy4 ...

Av Svensson Svensson - 2 december 2018 21:01


     

Av Svensson Svensson - 8 november 2018 15:45


       

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2015 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Skapa flashcards