Alla inlägg den 23 september 2015

Av Svensson Svensson - 23 september 2015 12:18

 

Idag, hemma, långt arbetspass, övertid, hem träna, yoga för stretching, frukost, prat med väninna… lite för mycket på högvarv för att kunna somna. Vilket jag måste eller behöver, det kommer ju snart ett nytt nattpass. Så vet jag exakt ur jag ska varva ner, jag tar fram mina tankar jag haft från natten, tankar som är minnen, något som gör mig lugn, som får mig att må så otroligt bra.

 

Jag sätter mig i sängen i skräddarställning, precis som om det är något jag ska göra, inte bara minnas, meditera över för att varva ner. Lägger händerna, blundar… så kommer minnena, minnen av syn, känsel, doften, o ljud.

 

Synen av honom ligga där framför mig nära, så att mina knän känner hans hud. Hur jag kan luta mig framåt o känna hans egna härliga doft, samtidigt pussa lätt på honom, på ryggen på rumpan. Minnas hur hans hud, hans kropp känns min mina fingertoppar, mot mina händer. Höra ljuden han då o då ger ifrån sig… när det kittlas lite extra, när han tycker det är extra skönt, hur andningen blir djupare o till slut hör jag hur han somnat. Vet att han inte vill somna, för han vill inte missa en sekund av att känna hur jag låter händerna smeka hela hans kropp. Men han kopplar av så mycket av det att han då o då somnar till.

 

 

Cuddling before bed relaxes the brain,

reducing the process of overthinking,

making it easier to fall asleep.

 

 

Sitter här o småler åt minnena som ger mig en så skön härlig stund av avkoppling o ren meditation. Ler på samma sätt som jag gör när jag gör det irl, med honom framför mig, med händerna som glider över hans hud. Att få ge, att få känna – det gör mig glad, det ger mig energi. Det får mig att må bra.

 

 

Cuddling in bed, and falling
asleep is one of the
best feeling in a relationship.

 

 

Det här mjuka, intima, verkligen nära – det speciella det som får mig att känna värme på djupet. Att få ge, få känna – men vet att jag kommer få tillbaka… *ler* i massor. Att få o få ge, om o om igen, finns det något bättre, något härliga, något som gör att man mår bättre, något som gör en lycklig?

Mitt svar - nej *ler*. Men tillägger, det finns det som är lika bra o lika viktigt *blink*

 

 

 

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2015 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards