Alla inlägg den 17 september 2015

Av Svensson Svensson - 17 september 2015 16:45

Häng med på en kurs killar !!!!! Välj gärna flera
Utbildning för män


Kurs 1
Hur man fyller vatten i ett iskubsform sedan man tagit alla iskuberna.
Steg för steg med diabilder.


Kurs 2
Toalettpapper, är det sant att det växer på toalettpappershållaren?
Diskussionsgrupper.


Kurs 3
Är det möjligt att lyfta upp toalettringen innan man urinerar, och går det att urinera utan att träffa golv, väggar och badkar?
Praktiska övningar.


Kurs 4
Grundläggande skillnad mellan smutstvättskorgen och golvet.
Overheadbilder och funktionsbeskrivande diagram.


Kurs 5
Efter middagen: Kan disk flyga av sig själv ner i diskhon?
Videoexempel.


Kurs 6
Lära sig att hitta saker, börja med att leta på de riktiga platserna istället för att vända huset upp och ner medan du skriker.
Öppet forum.


Kurs 7
Att ge henne blommor är inte skadligt för hälsan.
Bilder och ljudband.


Kurs 8
Riktiga män frågar om vägen när de har kört fel.
Berättelser från verkligheten.


Kurs 9
Är det genetiskt omöjligt att sitta lugn när hon fickparkerar?
Körsimulator.


Kurs 10
Grundläggande skillnader mellan mamma och fru.
Rollspel.


Kurs 11
Hur man blir det perfekta shoppingsällskapet.
Avslappningsteknik, meditation och andningsövningar.


Kurs 12
Hur man botar hjärnsläpp när det gäller att komma ihåg födelsedagar, årsdags-jubileum och andra viktiga datum samt att ringa när du vet att du blir sen.
Elchocker och full lobotomi.

Av Svensson Svensson - 17 september 2015 13:15

Förmiddagen idag blev till att pyssla med min lilla syster o hennes dotter. Igår var jag in på Panduro - ett måste varje gång jag är i närheten av en butik - o hittade ett bord med reasaker o vi plockade runt bland lite askar o påsar - göra smycken, det ska vi göra en annan gång jag o systerdottern. Istället fastnade jag för ulliga gulliga rosa bollar. Dom var bara tvungna att följa med hem - tillsammans med lite lim.

 

 

 

Men vilket jäkla lim jag fick med mig, rekommenderat av butiksbiträdet - det hade en torktid på mååånga timmar. Och det tog tid att få bollarna att fastna.

Min syster var mer eller mindre tvingad att göra minst en figur.... medan jag o den lilla klistrade på o gjorde flera. Mycket skratt o väldigt mycket lim överallt kan man nog sammanfatta förmiddagen :)

 

 

Här är mina små pyssel djur/figurer efter dagens pyssel o jag kallar det "limstund"

 

Här finns min syster o henne dotters figurer :)
http://larkans.bloggplatsen.se/2015/09/17/11181125-pyssel/

 

Jag hade också fått tag på några muggar som jag snabbt dekorerade lite passande - tog med dom hem o just nu står dom i ugnen för att härda. Sen ska dom levereras imorgon... sen får vi se hur lång tid det tar innan dom fått fötter o rymt dom med :)

Men då gör jag nya - bra sysselsättning regninga dagar :)

 

Snart får jag nog också veta om jag får en ensam kväll o hinner titta ifatt mig på lite tv-program eller om jag ska ut o köra bil.

 

Av Svensson Svensson - 17 september 2015 10:24

 

Åhhhh Stairway To Heaven på radio, jag ryser – vilken låt. Kommer av mig helt, bara blundar o njuter. Gitarren – mmmmm. En härligare start på dagen kan man inte få en regnig morgon. Eller jo klart den starten som var ännu tidigare, i sängen, krypa nära o bara känna varandras närhet, mysa lite innan det är dags att gå ur sängen. Men i natt har jag vaknat till lite då o då av att han dragit mig intill sig, velat ha närheten hela natten. Mysigt värre även om det är varmt, o extra varmt om ens partner har lite feber…

 

Han var inte pigg igår, hoppas det var toppen på förkylningen så att han är bättre idag. Han ska köra lite långt, är han för dåligt så har jag sagt att jag kan köra fram o tillbaka. För han ska inte missa kvällens bokade aktivitet. Jag klarar mig alltid en stund ensam *ler*
Men hoppas att han är pigg o kry nog att köra själv.

 

Igår kväll när vi låg på soffan nära nära o myste så såg jag ett av alla dom här viktminskningsprogrammen. Många av dom är bra, dom ger tips o push för alla att börja o att alla kan klara av det. Det visar så klart att det är i varje persons huvud allt sitter – alla som har någon form av missbruk har det i huvudet. Det är sig själv även mentalt man måste jobba med för att bli av med sitt missbruk o kunna göra en ändring av sin livsstil. Skillnaden mot andra missbruk o mat är att andra kan man avstå från helt, man behöver inte ens bli frestad – mat måste vi alla ha för att överleva, vi måste äta rätt för att också orka träna för att förbränna mer.

 

Förr, då när Biggest Looser var nytt så brukade jag titta, beundrade dom som var med för den otroliga viljestyrkan dom hade att klara det. Men nu har jag lite tröttnat på just det programmet.
Däremot så gillar jag mer dom programmen som är att man ger 1 år av sitt liv, man har en coach man träffar o sen får man klara sig själv hemma. Man får lite morötter, att klarar man vissa kilon så får man en belöning.
Varför gillar jag dom här programmen bättre? Dom finns från lite olika länder så det är inte det som gör det. Nej jag tror att det är för att det inte är en tävling mot någon annan än sig själv… att man måste lägga om sitt liv, att man får push o hjälp det här året. Man kommer fort in i att göra det i sin egen vardag så att det passar in. Som med allt får man satsa lite mer, offra lite mer första tiden – men det är ändå direkt ens egna vardag ens egna liv.

 

Sen fördrev vi kvällen med att skratta gott åt dessa små underbara minioner Dumma Mej 2 som gick på tv. Kan man annat än bara älska dom här små gula??? Dru är också en personlighet man inte kan låta bli att tycka om, för att inte tala om lilla Agnes som bara är för söt. 

 

Dagen annars kommer gå till pyssel. Har gjort min yoga o fixar här hemma. Så nu står det pyssel på schemat – jag min syster o hennes dotter. Det ska göras små figurer, kanske något smycke, sen dekorera muggar :) Perfekta saker att göra inomhus när det regnar ute.

Av Svensson Svensson - 17 september 2015 07:15



 

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2015 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards