Alla inlägg den 2 september 2015

Av Svensson Svensson - 2 september 2015 20:45

Hur kommer det sig att det är så lätt att göra vissa saker, hamna i vissa positioner o i stunden känns allt kanon. Man är inte stel, det gör inte ont…. Men sen dagen efter *ler* då gör sig kroppen påmind om att det där var den inte van vid, det där var något som gör att muskler gör sig påminda.


Så är det för mig idag – igår kändes det verkligen kanon, helt otroligt bra. Men idag blir jag påmind om att jag måste ta tag i det här med lite yoga igen – bli lite mer mjuk i kroppen igen.
Mitt jobb är inte direkt ett som hjälper till, mer än att jag blir än mer stel, för man sitter så statiskt i en o samma ställing… SÅ vill jag då absolut inte ha det, nej vill slippa känna av dagen efter såfort jag gjort något - ja nästan vad som helst
Även om jag erkänner att visst det gör ju att minnen kommer tillbaka, vad man gjort o det är inte fel det heller *Ler*. Det är ju positiva minnen.


Har ialla fall letat fram flera av programmen jag har samlat på mig tidigare o använt mig av – för att hålla igång mig. Lite yoga, lite pilates – ja program som är mer för vighet, att tänja lite, mjuka upp kroppen.


Funderar lite på den biten – vad man kan tillsammans med sin partner. 
Jag kom på när jag satt o letade upp yoga programmen o tänkte att det här är ju något som ett par kan göra tillsammans. Ja nu menade jag inte att direkt göra ett yoga program – även om det kan ju gå o vara skoj det med. Nej jag tänker mer på att man kan ha det som något man gör gemensamt på ett lugnt sätt, inte träna, utan just bara tänja, hjälpa varandra behålla eller bli mjukare i kroppen. Tänja tillsammans, göra rörelserna ofta, hålla igång även mjukheten i kroppen, tänja lite lite mer. Det är alltid svårt att ensam tänja lite lite till.


Tänk så sött jag sovit i natt, så skönt att vakna o kika på klockan o se att det inte bara gått 30 min utan flera timmar. Krypa nära nära o somna om. Att vända mig om o någon finns där bredvid. Känner hur jag faktiskt till med ler lite just då i det ögonblicket hur sovande jag än är. Jag blir varm o glad i den stunden o somnar med en lyckokänsla inombords, ha någon nära nära. Mmmmmm det är vad jag behöver o just nu har jag haft ett större behov än på länge, känna närheten med någon. Bli kramad, ompysslad, smekt, bli förstådd, få prata, få lyssna…
Ibland är det behovet större än annars. Men visst det finns där även när jag förtränger det.
Men nu ska jag verkligen ta vara på timmarna vi har tillsammans den här veckan.


Ikväll bjöd jag på en av favoritmaträtterna, gör alltid lite extra mycket för den bli ännu bättre när det får stå o dra lite o jag vet att han kommer glatt småäta av det under kvällen o imorgon när han kommer hem.

I o för sig så är han lika tacksam att laga mat till oavsett vad jag lagar, han tycker det mesta jag gör är helt otroligt gott. Det gör ju inte att det är tråkigare att laga mat. Även om jag ju tycker att det är skoj att laga mat o baka, så blir det lite extra skoj när det uppskattas så otroligt.



Av Svensson Svensson - 2 september 2015 04:00

citat:

 

 

Det är den som går vilse,
som finner de nya vägarna.

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2015 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards