Alla inlägg den 2 augusti 2015

Av Svensson Svensson - 2 augusti 2015 15:38


Fick jag i veckan som gått, behövdes verkligen – för sen var det full fart igen. Helgen har varit allt annat än lugn. Men klagar inte, nätterna går fort när man har att göra precis hela tiden. Arbetspassen bara flyger iväg o är det också många trevliga kunder som man får köra så är det bara ett plus. Skoj är också när det hoppar in personer i bilen som hejar glatt o igenkännande – dom har åkt tidigare med mig o tyckt att det varit trevligt. Okey det är en liten stad – det sker ganska ofta att man kör samma personer *ler*, men när det då inte är ortsbor, utan dom som bor långt bort o bara är på besök, men ser en o väljer ens bil just för att dom tyckte jag var en trevlig förare är alltid skoj.

 

Mina lediga dagar tillbringade jag med mina käraste o närmaste. Det ger extra energi att få lite tid tillsammans.

Det blev o är lite compact living, men allt går bra om man vill. Hoppas hoppas verkligen att dom tar tag i den här längan med lägenheter direkt efter att den dom håller på med är klar, o att dom verkligen gör något åt avloppen – byter ut – inte bara fixar så att det fungerar. Men klart det blir väl billigast o det är alltid det billigaste i nuläget som vinner. Sen att det blir dyrare i längden kvittar. Bara vänta o se hur det blir.

 

Sen blev det en dag i stan – Stockholm – lite mysigt utan förväntningar, bara vara. Men hemfärden blev lite tidigare än vi tänkt oss. Någon öste hinkvis med vatten över oss *ler*… ja vad annat kan man kalla det, inte sjutton regn ialla fall.
Sen hade vi en mysig kväll i soffan, o det gillar jag, bara vara nära o vara tillsammans.

 

Nu är det några nätter med arbete framför mig – sen är det ledigt igen, ska bli jätte skönt *ler*

 

 

 

 

 

Av Svensson Svensson - 2 augusti 2015 07:15

 

Sitter o läser på en sida – där man självklart vill sälja böcker o dvd, dyrt – om det här att idag så träffar dom flesta en ny partner på nätet, via någon kontaktsajt. Det är det sätt man idag letar nya partners, för att det är lätt. Och det stämmer, det är lätt på så sätt att man kan ”göra det” precis när man vill eller mer när tiden finns. Man behöver inte anpassa sig efter öppen tider eller ta sig iväg någonstans, göra sig iordning, nej man sätter sig framför datorn eller mobilen – där man är, när man vill o i mys kläderna hemma efter jobbet.

 

Nu har jag själv aldrig varit så aktiv på något dejtning sida – jag har varit medlem, provat men aldrig fått någon kontakt eller träffat någon. Kanske beror det mest på brist på aktivitet från min sida – knappt loggat in. Däremot har jag träffar män – både vänner o parters via nätet, men då på community sidor, där det varit diskussioner, grupper med olika intressen osv… man kan ju träffa en trevlig person precis var som helst….

 

Men visst är det här med nätet något bra? Ja jag tycker det ialla fall, man har tillfälle att prata, lära känna varandra lite närmare innan man träffas. Man märker ganska snabbt om man har samma värderingar om det är en person man kan prata med. Kan man inte det så dör även en mailkonversation ut efter ganska få mail.

 

Tillbaka till det jag nu läste – dom som ville sälja. Det var att kvinnor har mindre lycka på kontaktsidor, med sina annonser OM dom inte tar hjälp av en manlig coach som för en summa pengar hjälper dom att utforma en annons som attraherar en man. För det är bara en manlig coach som kan hjälpa en att få den där riktigt bra finishen på annonsen. Kvinnor tänker som kvinnor o gör alltså egentligen en annons som attraherar kvinnor, män gör en för män. Så man ska alltså ta hjälp av det motsatta könen för att få den där rätta touchen på annonsen som gör att den attraherar på rätt sätt.

 

Självklart berättar dom hur dom tittar på annonser o hua så dåliga dom är, text, bilder, sätt att berätta om sig själv. MEN med en coach som ger det där lilla extra så på bara några dagar så hade många av rätt virke nappat o på mindre än 2 månader hade dom träffat ”den rätte”

 

På ett sätt kan jag nog hålla med – det är en tjej gör sin annons som hon tycker är bra o en man på sitt sätt. Och nu är vi olika, vi män o kvinnor, vilket gör att ja det kan bli ”lite” fel i vad man ska ta med o inte…

 

Men i min tanke är det inte heller så lätt att man bara tar hjälp från en coach av motsatt kön som då kan ge den där rätta touchen för att den ska attrahera motsatt kön. För det går inte att komma ifrån att vi alla också är individer – olika! Det som nu attraherar coachen, det som den då tycker är ”rätt” kanske blir fel för just den typen av person som man själv söker. Så går ialla fall min tanke.

 

Sen en annan sak – det är att om en coach är där o petar för mycket i en annons så försvinner personligheten – den som personen har. Så då kanske man attraherar, väcker nyfikenheten på ett lite fel sätt, på falska grunder kan man säga. Om man nu inte har turen att hitta en coach som kan balansera där på gränsen, låta annonsen vara personlig bara rätt till vissa små saker för att förhöja eller hur man ska säga. Men tar coachen över för mycket blir ju inte annonsen personlig o det finns stor risk att personen som blivit intresserade ändå kommer tappa intresset vid lite närmare kontakt – för man ”håller inte” det annonsen signalerat.

 

Jag tror att även om man kan göra små finjusteringar så ska man vara sig själv, man ska inte försöka attrahera fel sorters personer, det kommer ändå inte ge det där resultatet man vill ha i längden. Man slösar nog bara mest bort tiden… om man då inte tar o njuter av bekräftelsen man får för en tid.

 

Nej fram för att vara sig själv, som dom faktiskt säger på någon radioreklam för någon svensk dejtingsida (fråga mig bara inte vilken för det har jag inte noterat) det här att den där bilden eller det man talar om hos sig själv, men kanske tänker att ska jag, blir det här bra…. Ja det blir det sålänge man är sig själv, för det finns alltid någon som attraheras av just det man har…. Och det är ju den personen man vill locka… inte hålla på med ett spel där man inte är sig själv. 




 

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards