Alla inlägg under juli 2015

Av Svensson Svensson - 23 juli 2015 00:29

 

Film jag ramlade över på Netflix  en dokumentär om porrindustrin o tjejerna som dras in i den. Unga tjejer, mellan 18 – 20 år. Jag hann ungefär 7 min in i filmen (som är ca 1 h 11 min) så stängde jag av. Jag blev illa berörd faktiskt. Jag såg omogna tjejer som ville ses, bli bekräftade – o jag undrar varför, vad som fattats dom under deras uppväxt. Den här killen som hela tiden letade nya tjejer – antar att han måste för att många tjejer inte mådde så bra som dom kanske trodde eller kanske inte ens var helt på det klara med vad som krävdes av dom o dom åkte därifrån ganska snabbt.

 

Det slår mig på dom här minuterna hur omogna dessa unga tjejer är, men gamla nog att ta ansvar för sina egna val på ett helt annat sätt än en ungdom som är 15, 16 år. Men dom har nog ingen susning om vad dom egentligen gör. Det finns bara en stor önskan om att bli känd. Men blir man verkligen känd av att göra porr? Filmer, webbcamshower???

Jag hör hur killen säger att det filmas bara rakt upp o ner, utan manus, bara tjejer som blir kåta??? Igen kommer en fråga in i mitt huvud? Jag undrar jag hur många av dessa tjejer som ÄR kåta, hur många som faktiskt spelar för att det gör att dom syns, dom får en viss form av bekräftelse – falsk men den finns ändå där. Blir man känd av att kåta karlar vill se en?

 

I min värld är inte det att vara känd – låååångt ifrån faktiskt. Det är också en falsk bekräftelse för få av dom här männen skulle vilja ha ett fast förhållande med någon av dessa tjejer, det är ingen man tar med hem till familjen eller skaffar barn tillsammans med. Men dom duger att titta på o chatta med när dom är kåta. Och dom kan säkert under den stunden få en osäker tjej att tro att hon är mer än ett objekt för stunden. Men hon är inte mer än så…. Ett objekt som han absolut inte vill ha mer kontakt med eller ens kontakt med mer än när han själv vill.

 

Förr var porr att läsa tidningar, noveller o titta på nakna tjejbilder – idag så orkar en männen läsa själva – men internet har det blivit lättare att få direkt kontakt med en tjej så att det känns mer ”på riktigt” än att bara läsa o titta på bilder. Men killarna vill inte mer för den saken skull.

 

Men sålänge det finns ”köpare” kommer det finnas porr på det här sättet o tjejer kommer utnyttjas på det här sättet….  Förr så hade jag en liten tanke om att det kanske fanns tjejer som inte mådde så dåligt av det, att det var självvalt, något dom själva gillade…. Såg bland annat en svensk tjej som spelar in porrfilm på något tv-program. Det var hon o hennes partner som var med  programmet o pratade. Allt verkade så normalt, så genomtänkt o som om det var just en vanlig tjej som hade fötterna på jorden, som mådde bra – som bara valt denna bana. Vilket på sätt o vis var bra att få se… att det var tjejer som valt att spela in film som inte alls verkade vara utnyttjade eller inte mådde så bra….
Men så fanns hon på en sida, ett forum där även jag var, o att läsa hennes uppstartade frågor, hennes svar, hennes egna profil med ”blogg-inlägg” – då märkte jag att det var bara en falsk fasad som visades i tv-programmet. För den här tjejen mådde värre än värst, ska inte säga hon var utnyttjad eller driven av någon – det var nog hennes egna val – men orsaken till valen var allt annat än ”friskt”.

 

Tillbaka till filmen o mina 7 minuter. Det pratades om att amatörporr var det som sålde bäst o mest just nu. Det ska vara amatör. Då slog det mig – men det här är väl inte amatör?
Nu ska jag bena lite i vad jag anser vara amatör o vad jag anser vara affärsverksamhet.

 

Amatör för mig är när något par som exempel gillar att filma sig själva hemma, dom gör det inte egentligen för att lägga ut på nätet eller visa andra på annat sätt. Dom gör det för sin egen skull det är något dom gillar – men att dom senare tar ett beslut att göra något annat med film eller bilder.

 

Om man däremot gör en film för att sälja, tjäna pengar o tjejerna får betalt – då är det inte i mina ögon amatör längre. Sen spelar det ingen roll hur van dom medverkande är – det är inte amatör det är en affärsverksamhet. Men å andra sidan är folk så dumma så att dom köper det där med amatör så…..

 

Behöver jag säga att jag inte såg klart på filmen utan det räckte med dom här 7 minutrarna…. det var till o med 7 för många

Av Svensson Svensson - 20 juli 2015 14:31

 

Japp inget viktigt alls egentligen, bara massa känslor som bubblar inombords som behöver få komma ut. Att bara få skriva om dom är ett sätt att bubbla ur dom lite – kanske det mer är att jag vill dela med mig av det här bubblande härliga som finns inom mig. För just idag just nu är det just så, det bubblar av glädje av positiv energi – av kärlek.

 

Små saker som ger mycket glädje *ler* vardagslyx av största formatet 

 

 

 

Av Svensson Svensson - 20 juli 2015 03:35

Jag har inte varit på konserten men fått höra o uppleva glädjen från dom som varit där upplevde o kände när dom kom ut från arenan o kördes hem. 

 

Härligt när man känner av gemenskapen mellan olika generationer som var dit tillsammans. För pappor i 50 års åldern o söner i 15 års åldern är ju inte riktigt samma generation ändå var upplevelsen något speciellt för dom tillsammans - ja nu antar jag att upplevelsen var speciell för alla som var där. Och visst hade jag gärna velat uppleva detta med min son....

 

Har flera vänner som är tjejer som också var där. Även om ACDC inte direkt är mitt favoritband så visst erkänner jag att vissa artister som nu börjar bli till åren - hade man inte tackat nej till att gå o se - vissa är kult o en upplevelse oavsett om det är ens egna favorit eller inte. Kända band som funnits länge - man kan ändå låtarna o kan sjunga med, o att ha fått se dom live är något speciellt.

 

Och få köra hem, får höra pratatet o bli delaktig - man dras med o får dela glädjen - det är inte så fel det heller *ler*

Antar alla som varit där kommer sova väldigt gott i natt.

 

 

Oro

Av Svensson Svensson - 17 juli 2015 07:44

kan komma i olika situationer, av olika orsaker. Det jag märkt är att oron kan kännas olika....

 

Just nu är jag lite mer orolig än jag trodde,  för min lilla syster skull. Efter att ha opererat bort livmodern på grund av cancer. Hon har fått svar på proverna - cancern har inte spridit sig, hon slapp den mer/efter-bahandlingen för just den saken, just nu. Ingen kan säga något om framtiden o vad som sker. Men den delen är nu inget som oroar.

 

Däremot har hon studsat in o ut på akuten... haft ont, inget hittas som ger orsaken...
visst efter operationer kan magen vara lite strulig att få igång...  det ska läka inuti, vilket tar sin lilla tid. Och igår var hon först in akut på sjukhuset på orten sändes vidare till grannstadens lite större sjukhus... fick tillbringa tid långt in på kvällen med olika provtagningar, ultraljud o kontrast röntgen. För att till slut få veta att hon fick vara kvar över natten, mera undersökningar o provtagningar under dagen....

 

Klart man blir orolig, höra hur ont hon har o allt annat besvär hon fått dras med sista tiden - o läkarna hittar ingen orsak!

Hoppas dom får klarhet idag - att hon får svar - att hon får åka hem - att hon snart mår bra igen.
Att hon hör av sig o berättar.

 

 

Så tänker jag på hur mammas tredje dotter agerat o skrivit, elak till min lilla syster. Ja jag skriver mammas tredje dotter, för att berätta släktskapet - jag kan bara inte kalla en person som beteer sig som henne "min syster"....  det skäms jag för mycket för.
Att slänga ur sig som kommentar i min lilla systers blogg att det hon skrev om operationen, att det var cancer - det var lögn.... VEM skulle ens komma på tanken att ljuga om en sådan sak, att man fått beskedet att man har cancer????? 
Först tänkte jag skriva att det inte finns någon som kan vara så dum, men kom på mig själv i sista stunden....

 

jag ryser o jag skäms när jag tänker på det jag läste - du ljuger, du har inte cancer, du har bara gjort titthålsopertion, då har man inte cancer, du har bara gjort gastric bypass..."

Sånna saker kommer fram i mina tankar nu när min lilla syster har problem, jäkligt ont o blivit inlagd. 

 

Håller tummarna hårt för att dom hittar "felet" idag, kan åtgärda det o att hon slipper ligga kvar över helgen.


Sänder lite krya-på-dig hälsning

 

 

 

 

Av Svensson Svensson - 15 juli 2015 22:12


Av en slump, kalla det brist på sysselsättning, tråkigt, klicka på varje länk jag hittar… men jag hamnade på en liten filmsnutt där Patty Contenta, hon är från start professionell tävlingsdansare, alltså väldigt medveten om det här med kroppsspråk. Och som de flesta amerikaner som har hemsidor, visar filmsnuttar på youtube, som ger olika råd – det mesta går ut på att bli framgångsrik eller träffa någon, möta kärleken - ofta dyra kurser, böcker eller videos. Självklart så har även Patty detta.

 

Nu såg jag en film från en föreläsning hon hade, o jag måste säga att det hon säger o visar när det gäller just kroppsspråk  verkligen stämmer. Ja inte nu att jag kan säga att det fungerar för att attrahera en man, vilket kurser, tips, vidoes, böcker, går ut på. Utan jag tänkte mest bara på hur små små skillnader i kroppens positioner stående, sittande o gående gör stor skillnad i vad man signalerar.

 

Hur man går från att vara ”powerfull” åt det manliga hållet (om man nu inte vill utstråla o signaler just det….) till att vara mer feminin, mera mottaglig, lockande, mjuk som kvinna. Visst är det kanske sånt man mest tänker på när man är singel o letar efter en partner. Men egentligen, ska man inte även fortsätta även i ett förhållande? Att inte glömma allt det där med att bekräfta, flirta o locka även vidare i förhållandet, hålla allt levande. Jag tycker så…

 

Sen är jag en person som gillar kvinnligt o manligt, jag anser att det är okey att vi är olika, att vi fungerar olika o attraheras av varandras olikheter. Jag är en stark kvinna, jag klarar mig själv – men ibland är det skönt att få vara ”liten” o omhändertagen. Likväl som jag tror att en man gillar att få vara stark o ta hand som sina närmaste så vill även han bli ompysslad då o då. Det ena utesluter inte det andra för någon av oss. Men det är inte fel att acceptera att vi är olika o vi kompletterar varandra på många sätt.

 

Och kroppen kan verkligen ge signaler åt ena eller andra hållet.
Som när man står, att man som kvinna är lite mer feminin, att man inte står med fötterna isär, att man inte lutar sig framåt (varken stående eller sittandes) utan man lutar sig lite lätt bakåt. Det ger tillåtelse till den man samtalar med att komma närmare inpå en.
Att man har benen tätt intill varandra som kvinna (o lite isär som man), Patty pratar om att man låter insidan av låren ha kontakt med varandra, att man känner insidan av låren, att man blir medveten o låter dom röra vid varandra.
Också att man som kvinna har positioner som är mjukare, att man har kurvor i kroppen. Knän, höfter, axlar – hela kroppen är mera i kurva än rak.

 

En annan sak är att man tänker på att inte fladdra för mycket med armarna utanför kroppen, ha armbågarna utåt. Det gör att man sätter upp en mur ganska långt ifrån sin kropp, sig själv. Vill man då bjuda in någon att visa intresse får den attans så svårt. Personen hamnar på avstånd o kanske känner sig avvisad. En sak jag märkt både med mig själv o andra är att vi är mer känsliga för signaler från andra än vi många gånger är medvetna om. Och att missförstånd så många gånger ligger i just vilken signal man sänder ut – att den sänds på ett sätt som gör att mottagaren tolkar den helt fel.  

Som kvinna kan man tänka på att man också tar i sig själv på olika sätt för att locka till uppmärksamhet från en man. Ja inte vulgärt nu utan sådär lite lagom. Som att ta i håret, sitt nyckelben, armen, utsidan av låret, kanske gnida lite i nacken som om man är stel – vem vet kanske han ger lite massage – det blir kroppskontakt. Att på det här sättet ta i sig själv gör att man visar att man tycker om sig själv, att man är nöjd med sig själv o alla män attraheras av den sidan hos en kvinna. Att man helt enkelt gillar sig själv o sin kropp.
Man ska tänka på just det här med att luta sig lite bakåt, sträcka på sig, låta insidan av låren rör vid varandra när man går – inte överdrivet som en fotomodell, utan bara lite.

 

Det var skoj att se henne visa, se hur det faktiskt stämmer. Att man såg på henne o det hon signalerade med kroppen på helt olika sätt, även om ändringarna hon gjorde var små, vi pratar om bara någon centimeter.

 

Jag tyckte om en sak hon säger o det är att visst kan man använda sig av det här för att attrahera någon eller för att inge respekt på t ex jobbet… att man kan ändra hållningen lite lite så ger man olika signaler. Men just det här att som kvinna röra på sig, ha kvinnliga positioner, tänka på att helt enkelt röra sig mer kvinnligt, mer sensuellt – det ska i första hand vara för en själv, att man gör det för att man själv blir med medveten om sig själv, att man tycker om sig själv. Och när man gör det inifrån, naturligt så strålar man också ut det till andra runt omkring. Och alla dras till o gillar personer som tycker om sig själva, som är trygga i sig själva.
Och som kvinna – vem vill inte vara just lite kvinnlig o sensuell? Och som kvinna vem dras inte till en manlig man? Ja jag säger ja på båda dom frågorna.

 

Så om du också gillar att vara lite mer feminin, om du vill attrahera någon med kroppsspråket, om du vill ha en mjukare utstrålning som kvinna. Så ta o kika på den här filmsnutten, det ger en hel del små tips…. Och är man lite extra uppmärksam så får man några bra tips även i slutet som inte har med kroppsspråket att göra *ler*

 


länk till filmen om det inte går att se direkt i inlägget:

https://www.youtube.com/watch?v=nNcRXted-HI&list=WL&index=2


 

Jag själv är nyfiken på alla sätt att utvecklas, hitta sig själv, må bra, bli en stark trygg kvinna - o när jag är det finslipa på områden, för det kommer jag alltid kunna göra. *ler*

 

Av Svensson Svensson - 15 juli 2015 21:45

Har lyxat till lite - man ska göra så ibland, det mår man bra av *ler*

 

Den var härlig, mjuk (ja fast inte som min "precious") o varm. Kommer vara perfekt för min älskling när han kommer på besök. Fint ska det ju vara till dom som är värdefulla eller hur...

 

 

 

mer erkänner att nej jag har inte köpt den till "normalt" pris - det är kanske lite väl lyxigt *ler*.... men till rea på rea kan man säga... för det är då man ska passa på att lyxa till det lite. 

 

Kommer även bädda om i min säng - men väntar tills jag får fin nattgäst *ler*... 

lakana från Gant - åhhh det är dyrt men åhhhh vilken kvalité, vilken känsla.... värt varje liten krona.... när det är rea *ler*

Av Svensson Svensson - 15 juli 2015 15:51

Ojsan vad det helt plötsligt började smattra på fönstret, det som såg ut att vara så ljus o fint, soligt. Kikar ut o japp mycket riktigt, det öste ner vatten från himlen - sommarregn, solregn - otroligt härligt, jag älskar dessa regn. Den här underbara blandningen av sol o massor av regn, då vill jag bara gå ut o vara i regnet. 

 

Minns när jag var liten, yngre tonåring är nog mer rätt, när jag var på ridläger o man var ute o red o det började regna trots solsken. Alla skrek o gnällde o ville hem, det regnade ju... jag o några till bara njöt, det var ju underbart.

 

  

 

 


Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards