Direktlänk till inlägg 31 juli 2015

Vill åka tillbaka till Tidö Slott

Av Svensson Svensson - 31 juli 2015 23:15

För några dagar sedan hade jag förmånen att få köra till Tidö Slott - förmån - ja jag ser det så, för jag fick tillfälle att se slottet o bli förtjust i det o mer nyfiken på det. Jag vill åka dit igen men då för att se slottet o dom museum som finns där. Allt lika intressant o man kan ta alla åldrar med sig för det är verkligen för alla. 

 

Slotter är verkligen vackert o det var lite skoj att få köra in på själva slottsgården, in i den smala smala porten. Sen så lockar även att gå o se museet som finns - leksaker o serier. Det verkar vara otroligt fint med mycket att se. 

 

Så vem vet kanske jag tar mig en tripp dit innan sommaren är slut för att njuta av en ledig dag.

 

  

 

 

Tidö Leksaksmuseum skapades av Carl-David von Schinkel och invigdes 1974 av Carl XVI Gustaf. Samlingarna utgör Sveriges och Skandinaviens största leksaksmuseum och har genom åren haft många besökare.

Sedan återöppningen 2009 har vi även öppnat ett Seriemuseum med originalteckningar och miljöer från seriernas värld. Det går även att beskåda några av Team Tidös bilar i museet.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

ner över mig - jag vill göra det, jag vill ha så, det där var snyggt, hur ska jag göra om det där mer personligt o "jag"...    Det är verkligen skoj att låta kreativiteten flöda, ta in idéer spotta ut dom i massor, ändra, vända vrida, hitta nya l...

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

https://www.youtube.com/watch?v=LfBDvQvkjgM https://www.youtube.com/watch?v=DoZ19QmNQy4 ...

Av Svensson Svensson - 2 december 2018 21:01


     

Av Svensson Svensson - 8 november 2018 15:45


       

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards