Alla inlägg den 26 juli 2015

Av Svensson Svensson - 26 juli 2015 07:00

 

Jag har haft en lång period där jag inte haft kontakt med min lilla syster. Under den perioden har jag till o från fått höra hur ”elak” hennes man är, att han varit ett dåligt val från hennes sida. Jag har ju inte kunnat säga varken bu eller bä, jag har aldrig träffat honom, inte pratat med honom…

 

Och just i dessa dagar när olyckliga saker gör sig påminda så är det så härligt att märka av något helt annat.

 

Nu har jag träffat honom, inte så att jag kan säga att jag känner honom. Vi har bara träffats kort. Men den känslan jag fått av honom o framför allt hans otroliga omtanke om sin fru, min lilla syster gör mig rörd.

 

En elak person har inte i sig att vara så omtänksam eller göra det han gjort nu när hon inte mått så bra. Inte nog med att han försöker stötta henne så gott han kan – han är medveten om att då o då så behöver man när man mår dåligt, någon annan än sin partner, o är det ”kvinnliga problem” så är det svårt för en man att verkligen förstå o sätta sig in i det. Visst han kan stötta på sitt sätt men då o då behövs en annan kvinna som stöd.

 

Då har den här då enligt ”vissa” elaka mannen av oro för sin fru – tagit kontakt med mig, pratat med mig om sin oro o bett mig prata lite, lyssna mig för o stötta – hans fru, min syster. Det har han gjort flera gånger under den här tiden.

 

Vilken man gör så? Det är inte så väldans många som har en så stor omtanke o förståelse för sin partner, förstår vad hon behöver o försöker på alla sätt se till att hon får det stöd hon behöver i tiden nu när hon inte mår som absolut bäst.
Jag blir rörd av att bara tänka på hur han är o vad han gör för henne….

 

Och det spelar inte så stor roll vad andra tycker eller hur? För det viktiga är ju hur dom två är mot varandra, hur dom tar hand om varandra, stöttar varandra osv…  o det sätt han gör nu DET är verkligen sann kärlek det. Jag är så glad för min lilla systers skull, att hon träffade en man som är så bra för o mot henne *ler*

 

Så jag passar på här att tacka honom för att han finns där o tar hand om min lilla syster på det här underbara sättet. Och ger honom ett fång blommor - det är han värd!

 

 



Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards