Alla inlägg den 14 juli 2015

Av Svensson Svensson - 14 juli 2015 20:05

Jag har en ledig kväll/natt - o sitter här o känner "vad gör jag nu?" har plockat med det jag ska, har inget mer som är "måste". Hur ska jag fördriva den här kvällen/natten då? Ja det blir surfa, läsa... eller så går jag över o tvättar min bil grundligt invändigt istället...

 

Men seg efter natten, köra 5 h 30 min sträck körning tar... så skönt få sova ut ordentligt på morgonen. Sen bara vara utan tanke på tiden - plocka lite här, fixa lite där.... gått en promenad, hämtat ett paket köpt mer jord o krukor - ja just ja jag ska plantera om - se där nu hittade jag en bra kvällsaktivitet. Haft ett trevligt tel.samtal - med planer för resten av sommaren *ler*. Blir lite ändringar, men det gör inget vissa saker får gå först o det blev en bra ändring för då kan jag vara hundvakt åt äldsta dotterns hund, hon ska åka på en spontansemester vecka till Cypern med sin pojkvän. Så då ordnade det sig bra, o jag kan alltid ta med Keischa om det är något jag vill göra, hon är inte direkt liten men otroligt snäll att ta med om man vill åka någonstans.

 

Har rensat mina kantareller som jag fick igår av en snäll vän - dom ska jag äta till något gott imorgon. Idag blev det lite sallad, lätt att göra o äta. Riktigt längtar till att få smaka - svamp är så otroligt gott. Kanska ska ta mig tiden att trava med ut i skogen en dag, plocka egna.

 

 

 

En fluga gör ingen sommar.

 

En bra fråga till det citatet är, ja men var är sommaren, för nog finns det flugor... fler än en! Det är lite tråkigt att det inte kan vara ialla fall runt 23-25 grader på dagen o sen runt 16 på natten - få sommarkänslan lite mer än nu. För jag kan inte säga att jag hunnit få den där riktiga känslan att det ÄR sommar än. Undrar om den ens hinner komma??? Ja innan det är dags för hösten.

 

Den här gillade jag *skrattar*

 

Skylt i resebyråfönster: Gör som sommaren. Tillbringa vintern på Kanarieöarna.

 

Den som hittade på den var kreativ utöver det vanliga, att göra något roligt o bra av ord, på ett lekfullt sätt.... fast sen kanske man kan fylla i eller ändra "Gör som sommaren, ha semester söderut".

 

Lite kryp i kroppen - ska nog ta en promenix....

 

 

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Skapa flashcards