Alla inlägg den 10 juli 2015

Av Svensson Svensson - 10 juli 2015 16:42

Det blir verkligen helt fel när man är van att börja ledigheten på söndagsmorgonen o det flyttas ett dygn - så jag slutade efter ett nattpass sön/mån. Helt plötsligt tog mina lediga dagar slut på tok för fort, det blev fredag o dags att åka hem o jobba. Ingen brådska utan det är lite tid att vänja in mig o inse att det faktiskt är fredag o dags att jobba - ta tåg o buss hemåt.

 

I onsdags, tror jag det var ialla fall *ler* - regnade som sjutton, jag hade bil o ju lovat att leverera små presenter till min systers barn. Jag bestämmer mig för att åka över mitt på dagen fast att jag vet att min syster jobbar - antigen är någon hemma o kan ta emot, annars vet jag att jag kunde ställa av presenterna på altanen tills någon kom hem. 

 

Men jo då, barn o man var hemma, så jag kunde lämna av o barnen fick öppna sina paket, inte så mycket men litet. Och jag fick en så varm tack kram av den 15-åriga grabben, jag blev både paff o så glad. Hur ofta får man spontana kramar av en 15 åring *ler*. Och klart att jag då också måste få en kram av lilla fröken också *ler*. Som hade fullt upp med att stå framför spegeln o använda det hon fick - väldigt nöjd över att hon nu hade samma som jag o mina döttrar o tänk hon hade exakt samma som mig för vi hade till o med samma färg *ler*.

 

Och vilken tur att jag fick för mig att spontant svänga förbi för dom var påväg ner till södra delarna av landet för att hälsa på farmor o farfar. Nu han hon få sitt paket innan *ler*.

 

Igår kväll ville jag verkligen stanna tiden, eller låta den gå väldigt långsamt... ville bara få vara kvar där, nära, mysa, umgås, prata... vill absolut inte åka hem. Distansförhållande är verkligen inget för mig märker jag. Men allt går ju om man vill eller hur, o ibland får man ha det på ett sätt man kanske inte valt om man kunnat - ialla fall ett tag, det är värt det. Och även om det här inte är riktigt min grej så är det verkligen värt det. 

 

 

 

 

 

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Skapa flashcards