Alla inlägg under juni 2015

Av Svensson Svensson - 4 juni 2015 13:53

 

Efter en ganska så tuff vecka – fast tittar jag bakåt på den förstår jag inte riktigt varför. Kan vara att jag drar på lite en förkylning som inte vill bryta ut o att jag haft gallstenskänningar. Det tar lite på krafterna helt klart…. Sen kanske 13 timmars pass, väl uträknade på minuten för att vilotiden ska vara korrekt, har sin del i det hela. Och att passen inte direkt var att sitta o rulla tummarna o putsa på bilen invändigt o utvändigt… utan det var full fart hela tiden.

 

Men jag klagar inte, jag gillar att jobba, trivs otroligt bra med mitt arbeta på alla sätt o jag hjälper till när jag kan. Har absolut inga problem med att säga ja när jag får frågan om att jobba, komma in tidigare, jobba lite flera timmar eller ta ett extra pass när jag är ledig. Jag har ju den otroliga förmånen att kunna få mina lediga dagar i klump, så att jag kan vara ledig o åka iväg. Så självklart ställer jag upp när jag behövs lite mer, man får när man ger – det lärde jag mig för längesen.

 

Har haft någon dag av att bara vara – landa lite o hämta andan – göra lite andra saker än sitta vid datorn. Ja livet har ju massor av andra trevliga saker att erbjuda…. för att inte tala om måsten som också ska hinnas med.

 

Jag har hittat några olika varianter av julrosor, visserligen små plantor som jag sen själv får se till att dom överlever o växer på sig. Men det ska bara bli skoj.
Jag hade förmånen att få låna bil mitt i arbetsveckan för att åka iväg o fira o pyssla om en av mina älsklingar….
Jag har kommit på varför dotterns flytt har stannat av… men det kommer snart att få lite fart igen – lite annorlunda mot planerna som varit. Och då måste det planeras om lite, landas lite i det nya o tänkas om. Men det kommer att bli så bra så när det väl är klart.
Kunde också ställa upp för min lilla syster o köra henne hem efter hennes operation. Jag är glad när jag kan hjälpa till, hitta bra lösningar för att saker ska flyta på o underlätta för mina nära o kära (familj o vänner).

 

Idag känns det också som om sommaren verkligen är påväg – det är sol, inte direkt varmt än ute, men om solen får lysa några dagar så kanske det vänder o det blir varmare både på dagarna o nätterna. Vi behöver både lite sol o lite värma nu… (även om jag inte klagar, lite kyliga kväller gör att man myser med mer närhet än när det är lite varmare – även om värmen i sig inte hindrar mig frän närhet när jag tänker efter *ler*, vem kan vara utan my o närhet? Ja inte jag)

 

Har haft några sköna dagar o snart är det dags att komma igång igen o arbeta. Då kommer saknad o längtan in igen – men vi försöker se till att träffas när vi kan även när vi har arbetsvecka… inte trodde jag väl att jag skulle hamna i ett distansförhållande på det här sättet. Att en vänskap skulle växa till något sånt här… bra o härligt. *ler* Våren har verkligen blivit mer annorlunda än jag kunnat drömma om. Vänner är en sak, prata, bolla tankar, träffas…. Men vänner saknar man inte på samma sätt, vänner längtar man inte efter på samma sätt. Men det är samtidigt en skön känsla att ha det här igen – att våga satsa på någon igen… känna att jag litar på, känner att jag är älskad, att jag är behövd, att man ger varandra det där som ett par gör…

 

Sitter också o funderar lite på sommaren, semesterplaner, det finns mer saker jag vill göra o hinna med än tid *ler*

Av Svensson Svensson - 4 juni 2015 12:29

Lilla My:

 

 


"Nu ser du ut som om du kommit på fel bjudning."

 

 

 

 

 

 

 

 

Av Svensson Svensson - 3 juni 2015 14:54

Lilla my:

 

 

"Om man är arg så är man arg.

Man ska vara arg ibland, varenda knytt har rätt att vara ilsket."

 

 

 

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards