Direktlänk till inlägg 28 juni 2015

Är livet en tävling om vem som det är mest synd om?

Av Svensson Svensson - 28 juni 2015 21:54

För mig personligen blir svaret nej, det är ingen tävling. Jag har aldrig förstått mig på dom som verkar tro att det ger mer bekräftelse om det är mest synd om dom....

 

Alla människor behöver självklart bekräftelse, synas som individer, vara omtyckta, betyda något för någon. 

Men alla söker inte den här bekräftelsen på samma sätt - dom flesta får den av sina nära, sitt jobb - dom behöver inte vara "värst", dom behöver inte kunna allt, vara bästa på allt, vara mest sjuk, eller något annat där det är mest synd om dom... nej dom flesta får det som sagt på ett annat sätt, ett mer normalt sätt.

 

Men att söka bekräftelse, synas för att det är mest synd om dom eller att dom kan allt - är dock inte samma sak som att veta vad man är bra på, vara stolt över det man kan. Det är heller inte fel att berätta om saker man går eller gått igenom, man har ändå varit med om något som gett en upplevelse, som gett en mer kunskap o erfarenhet. Men det är stor skillnad att prata om det, att bolla med andra, vara informativ, berätta ... mot att gnälla, att använda sig av det man går/gått igenom som en tävling om att vara "värst"

 

Eller det här med att veta allt, att alltid kunna mest o rätta andra. Tala om hur bra man är, att man är bäst. Rätta andra i saker man egentligen inte har en aning om vad det gäller... 

 

Tydligen så ska man inte kunna operera bort sin livmoder idag 2015, på annat sätt än genom att skäras upp. Eller så var det så att man kan ta bort livmodern med titthål sålänge det inte är cancer. Så fort man har cancer så måste man skäras upp.

Tydligen har man gjort en titthålsoperion så är det en gastric bypass, man gjort.

 

Det fick jag lära mig när jag läste i min systers blogg - http://larkans.bloggplatsen.se/2015/06/26/11127021-nytt-jobb/#kommentarer

 

håller med personen som sakligt la upp en länk o uppmanar till att läsa fakta....

 

"http://www.1177.se/Gavleborg/Tema/Cancer/Cancerformer-och-fakta/Cancerformer/Livmodercancer/

Jag rekommenderar "Mig" att scrolla ner till delen som handlar om Behandling/Operation."

 

Man ska vara lite försiktig i vad man öser ur sig - speciellt på nätet där det finns kvar... det kan slå tillbaka!

 
 
Ingen bild

JL

29 juni 2015 06:53

Jag tycker att det är otroligt fascinerande att en person kan veta mer än vad den bloggande gör om sitt hälsotillstånd..
Att utvecklingen går framåt är ju lite av en självklarhet när det gäller teknik inom sjukvård och ja även andra områden, det är dock en aningen komiskt att det som sägs sig veta allt står still i sin utveckling!

Svensson Svensson

29 juni 2015 09:10

Ja det är väl så att h*n är synsk eller så *ler*
Jag säger bara Tack o lov att allt går framåt inom flera områden o att just sjukvården kan dra nytta av just teknik.... som att ha robot vid operation, för att slippa stora sår som alltid ger en stor risk för infektioner o gör att tiden för att återhämta sig blir längre.

 
Annie

Annie

29 juni 2015 09:36

Det är lustigt att en utomstående kan få för sig att "veta" så mycket om en annan persons diagnos/sjukdom ..
Vad jag stör mig på sånt beteende :(

Sv: Tack ;) helgen var så härlig *ler* :)
Och sol och fint väder hade vi med ;)

Kram!

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Svensson Svensson

29 juni 2015 09:54

Ja visst är det störande, o denna tävling om att man måste vara värst.... jag är glad att jag slipper vara eller ha gått igenom värst saker - ser hur jobbigt andra har runt mig o avstår gärna från den biten - tacksam att jag "bara" har mina krämpor....

Ja tänk det blev ju fint väder - sommar till o med :)

Kram

 
Annie

Annie

29 juni 2015 10:18

Sv: Ja verkligen! skönt med lite sommar, äntligen ;)
Ja hoppas den stannar nu *ler* :)

Tack :)

Kramar

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Svensson Svensson

29 juni 2015 11:22

Ja vi får hålla tummarna o prova dansa mer "soldans" - går det bra med regndans så varför inte även för sol :)

kram

 
Ninnie

Ninnie" title="http://livet.bloggo.nu]Ninnie[/url]" target="_blank">livet.bloggo.nu]Ninnie[/url]

29 juni 2015 11:12

Energitjuvar brukar de kallas som syns och hörs mest. Det finns en del av dom på mitt jobb, dom aktar jag mig noga för. Ha det fint!

http://en kvinna mitt i livet.bloggo.nu

Svensson Svensson

30 juni 2015 14:56

Det stämmer bra som beskrivning - det är energitjuvar som försöker ta all energi dom kan komma åt, man ska akta sig noga.....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

ner över mig - jag vill göra det, jag vill ha så, det där var snyggt, hur ska jag göra om det där mer personligt o "jag"...    Det är verkligen skoj att låta kreativiteten flöda, ta in idéer spotta ut dom i massor, ändra, vända vrida, hitta nya l...

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

https://www.youtube.com/watch?v=LfBDvQvkjgM https://www.youtube.com/watch?v=DoZ19QmNQy4 ...

Av Svensson Svensson - 2 december 2018 21:01


     

Av Svensson Svensson - 8 november 2018 15:45


       

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards