Alla inlägg den 26 juni 2015

Av Svensson Svensson - 26 juni 2015 16:08

Nalle Puh

 

 

 

Det är bra mycket trevligare att vara två.

 

 

 

 

 

 

Av Svensson Svensson - 26 juni 2015 15:48

 

Ja faktiskt var dagen jätte härlig, fast att jag skulle kunna säga precis tvärt om också – för dagen har inte riktigt gått min väg om jag ska vara petig. Kanske någon annan skulle säga att det var en hemsk dag, sett det negativa istället för som jag gjorde.

 

Min älskling ville fira min födelsedag, göra något lite extra – men nu fyller jag ju år i december så det var halvåret igår, 25e. Och då han inte var med då när jag fyllde o tycker det är lite långt tills nästa gång, så kom han på att det går ju att fira halvår – o han påstår att han inte är romantisk, näää inte ett dugg *ler*. Nu jobbade han (jour) igår kväll/natt, så istället var vi iväg i onsdags. Han valde Appelbergs, för att det var där Kung Chulalongkorn var när han var här för över 100 år sedan. Stället har anor, 133 år i år. Så vi fick en härlig kväll med god mat. Men ska jag vara ärlig så var dt som gjorde kvällen sällskapet…. Lokalen skulle jag nog inreda om, om jag ägde den – rent o fint, inte det – men vitt kakel ger en steril, kall känsla – av slakthus… inte det man vill när man går ut. Men maten var fin, stora rejäla portioner, väl tillagat…. Sen då gnäller jag lite mer – saltet låg i små skålar – den här utan sked…. O nej tack jag tar inte där alla andra varit med sina skitiga fingrar….. Min älskling kommenterade att dom för något år sedan gjort en undersökning o det visar sig att bakteriefloran i dom här små saltskålarna var samma så pissoaren på herrtoaletten – fint som bara den *isch*… tillåter verkligen hälsomyndigheterna sånt????
Skrutt samma det var en härlig mysig kväll, vällagad god mat.

 

 

 

 

 

Så igår då *ler* dagen jag såg som härlig – jag mådde så bra o var så glad hela dagen….  Hade bestämt mig för att åka till Junsele o besöka djurparken. Tuffade iväg på morgonen – först till centrum för att se om jag kunde hitta en billig lite digitalkamera – slippa ta bilder med mobilen. Får visserligen låna älsklingens avancerade kamera, men helt ärligt lite för dyr för mig att släpa runt utan att vara för rädd att det ska hända den något. Så in på Audio Video o tittade…. Hyllan var tom tom tom – om jag inte ville ge över 3000 – 4000 kr för en kamera – nej tack… så fanns det en liten kvar, en Samsung – 1300 kr…. ja tänkte jag – den tar jag – så har jag en kamera. Men vill inte ha den i vitt… gillar inte vita saker – men tydligen är det det jag ska ha – mobilen är vit o nu fanns det inga svarta kvar – det fanns inte vita kvar på lagret heller för den delen. Så ville jag ha den från hyllan??? Skulle få rabatt samt ett extra minneskort i. Ja tänkte okey det får motvilligt bli en vit – får 300 kr rabatt – ska få ett minneskort på 4 gb som var slut så istället fick jag ett på 8.

 

Ja så var det ju det där med att ladda batteriet – säljaren sa att den har ju varit uppe som provex så batteriet är ju inte tomt – hmmm jag som inte ville åka hem o ladda – jag skulle ju vidare. Då var det sån tur att kameran laddas med samma laddare som samsung mobiler – så jag kunde ladda den under min bilresa – yeeahhhh Ja tänkte okey det får motvilligt bli en vit – får 300 kr rabatt – ska få ett minneskort på 4 gb som var slut så istället fick jag ett på 8.

 

Ja så var det ju det där med att ladda batteriet – säljaren sa att den har ju varit uppe som provex så batteriet är ju inte tomt – hmmm jag som inte ville åka hem o ladda – jag skulle ju vidare. Då var det sån tur att kameran laddas med samma laddare som samsung mobiler – så jag kunde ladda den under min bilresa – yeeahhhh….

 

Styr bilen mot Junsele, mulet visst, men annars okey väder… tills jag kom in i Junsele… ser jag inte små regndroppar på rutan. Jo då, små som blev större o fler o fler… satt ett tag o tänkte att regnet skulle ge sig – men icke. Tar o börja min resa ”hemåt”, kommer inte långt så slutar det regna det är torra vägar *ler*

 

Jag sitter o planerar att istället åka o handla, sen hem o göra lite extra med maten, låta det ta tid o massor av kärlek. Ha allt klart tills älsklingen kommer ”hem”. Så väl inne i Sollefteå centrum…. Hmmm ja då har dom bestämt att igår var en bra dag att lägga asfalt på hela sträckan genom hela centrum… det var stopp på flera ställen. Så jag svänger in på första bästa – Coop. Tänkt att kanske det var mindre stopp av asfaltläggningen om jag tog lite tid på mig. Lullar runt, plockar på mig roliga goda saker… tar alltid lite tid att gå i en affär man aldrig varit inne i – man hittar ju inget. Så helt plötsligt *poff* kolsvart – strömmen gick…. Älsklingen ringde o tydligen hade även dom på sjukhuset fått strömavbrott – han hade son historia om vad han gjorde just då, som fick mig att skratta så tårarna rann…. Dom har ju ialla fall aggregat som  slår till….

 

 

 

 

Hela staden var utan ström i över 2,5 h, så matlagningen blev inte riktigt som jag tänkte mig *ler* men vad gör det… det går bra på annat sätt också. Och kvällen blev bra o mysig ändå….  Men det blev några turer fram o tillbaka i stan o då det var stopp för asfalteringstopp i centrum så blev det lite spontana beslut att ta andra vägar – genom villa områden *ler* så nu har jag sett en hel del mer än centrum av den här staden. Och jag körde inte vilse utan mina gissningar att svänga höger eller vänster blev helt rätt o jag kom ut på rätt ställe *ler*

 

Men tänk jag hade en så härlig dag ändå – så nöjd glad o fylld av energi…

 

Jag kunde ju ha irriterat mig på saker o sett dagen som totalt fel o negativ, allt mot mig…

Ingen kamera jag ville ha
bara vit inte svart
sen regn i Junsele så att jag inte kunde gå i djurparken utan åkte ”förgäves”
sen gick det inte att handla för det var strömavbrott
kom inte in i porten när strömmen inte fungerade – kissnödig så jag såg u-båtar
det blev inte mat som jag tänkt mig
älsklingen fick åka iväg en stund då han var jour ….

 

Men jag ser det positiva o hade en härlig dag

Jag fick en kamera lite billigare o ett större minneskort
Fick en trevlig biltur – valde den lite långsammare Turistvägen
Blev mycket skratt av det dråpliga som hände av strömavbrottet
Smet in på sjukhuset o lånade toaletten, o fick med mig en liten rosa Unicorn från cafeterian

Jag fick se mer av staden än centrum
Och en härlig kväll med mycket närhet, mys och….. *ler*

 

 

 

 

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards