Direktlänk till inlägg 25 juni 2015

Färga ögonfransar o ögonbryn

Av Svensson Svensson - 25 juni 2015 09:12

Är något jag gör då o då, har alltid varit nöjd med Depends färg, lite bökig o kladdig med det här att blanda ihop - o det tog lite tid för det ett färga in. Men det blev alltid bra, jag tog ofta kortare tid o flera gånger för att få den styrka på färgen som jag ville ha. 

 

Så kände jag att det var dags igen, lite bleka osynliga underfransar var huvudorsaken - sen ta lite på ögonbrynet också för att slippa använda penna eller annan färg varje dag. Man ser lite piggare ut om dom syns *ler*

 

Så jag köpte mig en kartong - samma märke, Depend. Nu var det omgjort, man skulle inte blanda o kladda i en liten skål, nej nu var det först att dutta på en aktivator på fransen/brynet - som skulle sitta i 2 min, man skulle lägga på aktivatorn 2 ggr för att vara säker på att alla strån skulle få på sig vätskan. Så här långt var det ju jätte bra....

 

Så skulle man ta tuben med gelen som var själva färgen - en ofärgad gele. Kamma/borta in den ordentligt på fransen eller brynet. Sen kom det jag inte alls gillade.... tiden.

Det var 30 sekunder sen skulle det tvättas bort. 30 sekunder är för mig lite lite tid, jag som vill kunna göra det i omgångar, svag infärgning flera gånger för att få just rätt för mig. Här blev det verkligen bara "pang" stark färg..... säger bara tur att jag använder brun färg o alltid är så försiktig o duttar lite lite när jag gör något nytt.

 

Men nej det där var inget jag gillade, kanske man lär sig om man använder ofta, men tror jag letar upp något annat märke o ser om det är lite mer tid för infärgningen. Fick ett annat märke i en Glossybox förra månaden så det är den jag kommer prova nästa gång - andra ger den fina lovord.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

ner över mig - jag vill göra det, jag vill ha så, det där var snyggt, hur ska jag göra om det där mer personligt o "jag"...    Det är verkligen skoj att låta kreativiteten flöda, ta in idéer spotta ut dom i massor, ändra, vända vrida, hitta nya l...

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

https://www.youtube.com/watch?v=LfBDvQvkjgM https://www.youtube.com/watch?v=DoZ19QmNQy4 ...

Av Svensson Svensson - 2 december 2018 21:01


     

Av Svensson Svensson - 8 november 2018 15:45


       

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Skapa flashcards