Alla inlägg den 20 juni 2015

Av Svensson Svensson - 20 juni 2015 08:18

efter morgonpromenaden... då passas det på att krypa nära o lägga sig helst på armen under täcket, Tita är snabbt där o somnar sen stenhårt *ler*

 

 

Av Svensson Svensson - 20 juni 2015 07:24

Jag har jobbat, men det gör ju inte att det behöver vara tråkigt o utan skratt.

Visst erkänner det var en period när jag var "smått" irriterad - lindrigt sagt.. men som tur är brukar negativa känslor gå iväg snabbare än dom kommer o det var mycket skratt. 

För att inte tala om sång *ler* allt från AIK-hejjar ramsor till låtar som just nu ligger på listorna...

AIK-sjungande fansen tyckte deras såg skulle ge dom fri resa - jag skrattade o sa att jag normalt tar dubbel taxa för AIKare... ahhhh du är Djurgårdare..... nääää dom får också betala dubbelt *ler* Skojfriska grabbar som bjuder på sig själva är alltid uppskattade kunder.

 

Ett gäng som hoppade in i bilen, en somnade väl nedsjunken o osynlig... kompisarna trodde dom var roliga som lämnade honom kvar o glatt fnissande svarade ja på frågan är alla o allt ur bilen? Men dom fick lite tji.... dom bad mig nämligen stanna mitt på en gata för att hoppa av.... när jag upptäckte den sovande, väckt honom så körd jag honom ända hem (det regnde)... o han sträcker så snällt fram sitt kort för att betala - glad ialla fall att kompisarna inte lämnat honom med hela taxinotan (hade dom gjort så hade jag ju direkt då vetat om att han var kvar, o dom hade inte kunnat ha sitt lilla roliga). Än gladare blev han när jag bjöd på resan. Med så elaka vänner kan man nog behöva lite vänlighet. 

 

Hur kan man komma på något så dumt????

 

 

 

Människan är som viner; med åren blir de dåliga surare och de goda bättre. 
                                                                                                                             -  Cicero

 

 


Annars varit en lugn natt, många trevliga roliga familjer - härliga barn i alla åldrar som lyckligt berättat om vad dom hittat på. Populärast har helt klart bada, varit -  bassäng. Jag frös av att bara höra "bada" o föräldrarna såg ut att känna samma... har man verkligen ingen känsel för det där med kallt o att avstå bada som barn? Nj tydligen inte, man var ju likadan själv - allt som var kul måste göras oavsett *ler*

 

Förutom jobba midsommar, pysslade jag med mina blommor. Blir så glad att se hur dom små julros-plantorna tagit sig bra o ser så friska o starka ut.

 

 

 

 

Även blomlådan växer på sig mer o mer, jag får be dottern vattna alla blommor nästa vecka när ja ska vara borta så att dom inte dör. Kommer det regna  o vara svalt kommer dom klara sig fint men en dags sol så....

 

 

 

 

blivit lite extra svag för den svarta petunian.

 

Tog o tvättade o packade allt klart - så idag ska jag bara fixa naglarna o plocka lite hemma - dirket efter jobbet imorgon, tar första bussen - en veckas ledighet... ska tillbinga lite tid med vilda djur - myggsafari *ler*

 

Nu dags att sova så Go´morron på er *ler*

 

 

 

 

 

 

 

 


Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards