Alla inlägg den 19 juni 2015

Av Svensson Svensson - 19 juni 2015 07:15

spännande spännande - mitt horoskop för midsommar....

 

jag går in i en period av passion o en djupare utveckling av det förhållande jag har....

 

mmmm det låter inte helt fel - helt klart åt det håll jag själv lutar åt att låta midsommar o efterföljande vecka bli *ler*

 

Skämma bort o bli bortskämd   

Av Svensson Svensson - 19 juni 2015 04:47

 

Jag har inte varit här länge men jag har märkt att Bloggplatsen inte direkt sköts om, att det inte finns ett bra sätt att ”anmäla” bloggar med innehåll om starkt strider mot de regler som finns – som man godkänner att följa när man startar upp en blogg.

 

Jag har inget emot varken porr eller naket som ett exempel – men nu är det här inte rätt sida för att dela med sig av den typen av material – för det står klart o tydligt att den typen av material inte är välkommet här på Bloggplatsen. Samma gäller att stjäla andra personers material….

 

Det där med vett o etikett ska följas, gillar man inte reglerna för sidan får man leta upp en annan sida där reglerna är annorlunda.

 

Men det gäller ju då också att sidan sköts på ett seriöst sätt – att man håller koll på vad som läggs upp på bloggarna, framför allt också om det görs reklam för sånt material på olika platser som t ex Rampljuset.
Viktigt är också att svara upp på mail där seriösa bloggare anmäler missbruk av sidan. Att man rensar upp när saker som inte ska vara här dyker upp o påpekas.

 

Men som jag ser det så verkar sidan inte alls skötas seriöst, det finns inget som helst som antyder om att någon ens bryr sig om vad som sker, vad som skriv – publiceras på olika bloggar, bilder osv.

 

Då kanske det enda som hjälper är att andra bloggare slutar, flyttar sina bloggar till andra sidor – utan aktiva bloggare inte som besöker sidorna så kommer annonsörer utebli…. Men otroligt synd om det ska gå så långt o sida dör ut pga av att ingen finns att hålla lite ordning o se till att reglerna följs….

 

Eller är det bara jag som störs av det här?????

Av Svensson Svensson - 19 juni 2015 01:35

 

Ja då sparkar vi igång midsommar helgen á la 2015. Härligt, jag gillar helger man kan fira lite extra på. Med lite tradition, men jag stressar inte ihjäl mig i en hets i att följa någon mall – att man måste vara bästa, göra på största sättet…. Nej jag gillar att man helt enkelt har sin egna lilla tradition, sitt egna sätt att fira. Behöver inte vara i närheten av något  ”måste” eller  ” som alla andra”.

 

Själv tillbringade jag den första tiden av midsommar i samtal med min älskling – att få höra att jag saknas gör mig varm i hela kroppen, önskade att jag kunde krypa ner nära, nära o få somna så. Men det är snart dags att få göra det. Njuta av närheten, både känna hud mot hud, höra andningen i nattens tystnad. Nackdelen med att bo lite långt ifrån varandra – men tur det finns buss o tåg samt en gullig vän som lånar ut sin bil *ler*

 

Och det är just det jag fått göra imorgon, låna hennes bil. Så ganska tidigt far jag iväg… eller rättare sagt vi – det var fler som ville följa med, inte missa tillfället. Självklart hoppas vi nu att det går att svänga in vid Litslena o köpa någon kartong havrebollar, o självklart några jordgubbar också till midsommarfirandet.
Tar o firar lite uppåt, hoppas att vädret är lite snällt mot oss i år. Uppehåll o lite varmare än förra året. Sen kan det regna hinkvis med vatten, blåsa småspik o bli svinkallt på kvällen/natten, för då ska jag jobba o vill ha massor att göra *ler*

 

Igår kom det med posten efterlängtade läderhantverk – jag är enligt min älskling lite för detaljpetig *ler* - tja jag vet vad jag vill ha o beställer jag o ska få det enligt mina önskemål så ja då är jag petig o blir lätt missbelåten. Men det var ändå jätte skoj att äntligen få dom, o får jag bara smälta lite att vissa saker inte är helt som jag tänkt mig så kommer jag bli jätte jätte nöjd. Vet att älsklingen kommer gilla båda hantverken när han får se dom i helgen.
Jag fick ialla fall lite inspiration att prova på själv, göra någon liknande helt själv, få allt precis som jag själv tänkt mig. För jag vet också att det är grymt svårt för andra att förstå vad det är man menar, vad det är man ser inom sig o sen förklarar med ord. Dom tar orden o omvandlar till en bild, som är utifrån vad orden innebär för dom i just den situationen.
Ska man få det exakt som man vill får man göra själv – om inte annat så kanske man blir tyst o snäll o uppskattar mer när man vet hur svårt det är att göra *ler*.

 

Anmält mig till ytterligare en kurs – hej o hå kommer ha massor att göra framåt, men det är bara skoj. Känner mig peppad o stöttad i det jag har som mål framåt.

 

Nu ser jag dock mest fram emot nästa vecka, ledig, koppla av, massor o massor av närhet av alla slag som finns *ler*…. 

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards