Alla inlägg den 16 juni 2015

Av Svensson Svensson - 16 juni 2015 07:48

... mot Coop, för att handla lite god frukost. Det var lite tomt här hemma - blir så när man jobbar natt märker jag, dagen försvinner.

 

Nu har jag varit vaken i snart 4 h, hunnit med lite nytta, promenerat o sett solen gå upp. Det ser ju ut att bli en lika fin dag idag som igår, även om jag tvivlade när jag gick upp, då var det grått o tråkigt.

 

Så hungrig, tiden går grymt långsamt *ler*... men snart så.

Påväg hemåt svänger jag förbi jobbet o lämnar ifrån mig lite rapporter o lite kakor till dom som sliter idag.

 

Det värsta är när man är hungrig är att man vill ha allt.... sugen på allt. Men kommer handla fil, flingor finns... o nygräddad fralla vore inte fel idag. 

Av Svensson Svensson - 16 juni 2015 06:59

Nalle Puh

 

 

Om du alltid säger "vi får se" händer det aldrig någonsin någonting.

 

 

 

 

 

 

 

Av Svensson Svensson - 16 juni 2015 05:23

Sommaren är ju här, tankar finns på vad som ska hinnas med o vad som gärna skulle vilja göras. Jag har sommaren bra planerad, men det går ju alltid att ändra sig *ler* eller planera saker för hösten.

 

 

De längsta resorna gör vi i vårt eget inre. 

 

 

Kryssningar har alltid varit något jag gillat, att vara på en båt, ha vattnet runt mig. Och när jag hittade den här resan så måste jag säga att jag blev väldigt sugen. Solsemester där man egentligen bara är ute efter att pressa i solen är inget för mig, eller massa festande. Inte sagt att det inte får vara lite av både sol o festligheter, men jag gör gärna lite annat också, kopplar av med lite kultur, upplever saker o får nya intryck att ta med hem. 

 

Har mina drömmar om resemål, men så då o då ramlar det in nya intressanta resor som lockar. Som denna - En flodkryssning på Donau

 

http://www.albatros-travel.se/resor/flodkryssning-pa-donau?i=ATCRI01C%7C20150814&da=ARN#inledning 

 

 

Flyga till Wien o sen kryssa på den här båten, Serenade, för att hoppa i land i några städer under en vecka. 

Få vandra runt i Wien, upptäcka Budapest "by-night", deras saluhall o andra sevärdheter. Se Mohac, se Ungerns största kyrka, stadsvandring i gamla stan i Bratislava, avsluta med klosterbesök i Melk. Historia o kultur koncentrerad vecka, helt klart något man sen har kvar i minnet länge. 

 

Även om kryssningar lockar mest - ska ta minst en i sommar, en kortis till Helsingfors *ler*. Så har jag även börjat kika lite på bussresor. Det kommer sig nog enbart av att jag kommit i kontakt med så många otroligt nöjda personer som rest bussresor med Nord Syd resor, o det finns en del där som är intressant, ja inte bara bussresor för den delen.

Sneglar lite på teaterresa till hösten eller våren. Till våren Björn Skifs, det är ju fullbokat nu i höst, men kanske Ladykillers nu i höst, verkar skoj att se. 

Vi får se det ska ju passa in med jobbschema o annan *ler*

 

 

Många förstör sin semester genom att göra för mycket medan de gör ingenting.

 

 

 

 

Av Svensson Svensson - 16 juni 2015 04:29

  

Vänder man sig alltid till samma person, har man flera förtrogna? En liten tanke jag funderat över lite då o då. Tar man allt med någon eller delar man upp saker o tar med olika personer?

 

Jag vet flera i min omgivning under åren som verkar ha ett stort behov av att få ösa ur sig till allt o alla… Det här var något jag märkte när jag var mycket yngre första gången, då fanns det inte nätet där man kunde blogga eller hålla kontakten med andra på ett lätt o snabbt sätt, lära känna många nya personer för att samtala med, o då även ta tillfället i akt att köra ”tyck-synd-om-mig”. Det finns mobile idag så inte nog med att man kan prata med varandra var man än är, hemma eller ute, påväg någonstans, man kan smsa eller chatta med något program som finns. Möjligheterna är otroligt stora att hålla kontakten med gamla vänner o finna sig nya.

 

 

Åsnan känns igen på sina öron, den dumme på sina ord

 

 

Men då, förr då, hur gjorde dom här personerna då??? Ja jag vet inte hur dom flesta gjorde. Men ja vet att jag hade en i min närhet, jag brukade säga att personen kunde ta telefonkatalogen o börja ringa från A på första sidan o sen prata med alla som lyssnade, bara h*n fick ösa ur sig o få lite medhåll. Det spelade ingen roll om h*n kände personen eller inte, kunde det blir lite medhåll så östes det ut utan eftertänksamhet om till vem det östes o vad som östes…. Många gånger var det ju friserat från personens håll o den egna inblandningen glömdes helt bort.

 

 

 

 

 

Idag är möjligheterna ännu större att för stunder hitta nya personer som kan bekräfta o ge energi för fortsatt – tycka-synd-om. Men man ska vara medveten om att det här tycka-synd-om inte alltid är riktat just så att det blir att det är personen som man ska tycka synd om, nej det kan vara vinklat så att det är någon eller några andra som man bör hålla med om är ”dumma”. Eller tala om att dom är bra som orkar, som kämpar som går vidare… fast egentligen så stampar dom på samma fläck.

 

 

En lögnare tror vi inte, inte ens när han talar sanning. 

                                                             -  Marcus Tullius Cicero

 

 

Själv är jag mer nogräknad med vem jag säger vad till, jag kan vara allmän, jag kan fundera o ta upp saker som jag diskuterat med vänner om. Det blir självklart mina tanka, mina åsikter o värderingar. Men inte så djupt av mig själv.

 

Det där djupa det lämnar jag enbart ut till mina närmaste som jag släppt in i den där sfären som ligger närmast mig. Och det är inte så många som för tillgång till den sfären. Det är självklart min partner när man lärt känna varandra så väl att man känner att det här förhållandet ska man bygga vidare på. Det är en otroligt skön känsla att ha en partner man kan dela allt med, bolla allt med. Det är en trygghet som jag uppskattar – en mental närhet som jag anser ska finnas där mellan ett par.

 

Sen om jag tänker efter, för snabbt svar blir nog att jag i stort sett kan prata om allt med alla vänner – o det kan jag – men det blir nog så att man ändå väljer att prata om olika ämnen med olika personer. Det är nog mest naturligt att det blir så tror jag. Som saker som sker på jobbet är det en vän/arbetskamrat som får höra, hälsan blir någon som förstår den biten o gått igenom liknande.

 

Vet att mina vänner gör samma sak, fast ofta kanske man inte ens tänker på det.
Vissa saker kan man ta med alla, andra saker tar man med några o sen det där mest privata tar man med väldigt väldigt få. (eller kanske har jag en hemlig blogg där jag skriver o delar med mig av alla smarriga hemligheter om människor som finns runt mig på något sätt –  verkligen hänga ut alla,  för att ösa ur mig o få  medhåll, inte tänka på att jag därmed också hänger ut mig själv o min egen inblandning - o kloka människor klarar av att läsa mellan raderna o förstår  att det som skrivs är en friserad sanning som ska passa för att jag ska framstå som den utsatte, att man ska läsa med en nypa salt o förstånd o skala bort det absolut värsta  ;) )

 

 

Visa män ändrar åsikt, aldrig de dumma.

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards