Alla inlägg den 13 juni 2015

Av Svensson Svensson - 13 juni 2015 09:31

 

Sista jag var ledig så sa min älskling några ord som fastnade – det var ord som gjorde mig så glad. Egentligen har hela situationen fastnat, hela den stunden som var lite innan, under o efter orden sas eller jag ska säga när jag hörde orden, är lite fast etsade o kommer alltid att finnas kvar i mitt minne. Det där minnet där alla saker som får mig varm o glad inombords ligger.

 

”Det är sällan man träffar på personer om är så generösa som du, som ger av dig själv som du, som bryr dig om o uppmuntrar …”

 

Det finns ju vissa situationer som hamnar där i det minnet. Det kan vara ord o tonläge, alltså ljud, det kan vara synintrycket, alltså mer en bild. Eller så är det mer bara känslan man fick. Det kan vara en annan känsla också, den man får vid beröring, eller en doft - Ibland är det bara en sak enskilt, ibland är det kombination av två eller flera.

 

”Du är så vacker”

 

Sen i förgår så pratade vi i telefonen – ja det gör vi ju då ofta, det är ju så man håller igång distansförhållanden. Oftast bara pratar man för att höra rösten, ha lite kontakt. Ibland så kan det vara att man pratar om lite mer djupa saker. För oss är det lika viktiga stunder som när vi träffas, vi utnyttjar dom till att lära känna varandra ännu mer, djupare. Så där som man gör i början.

 

Då igen sa han några ord som fick mig att blir jätte glad. Ju mer jag sen tänkte på vad han sa så har jag bara blivit gladare o gladare.

 

”Du är så lätt att ha att göra med på alla sätt”

 

Tänk så mycket positiva känslor o minnen några få ord kan ge.

 

Jag sa en gång efter min skilsmässa att jag aldrig mer skulle låta mig köras över, aldrig mer bara vara någon till lags för att slippa konflikt, aldrig mer hamna i situation av ”psykisk misshandel” – nej jag ville ha en man som kunde kommunicera, som kunde ta en konflikt utan att det skulle bli världskrig, mera bara att man vädrar olika uppfattning. En man som bryr sig om mig o vad jag vill o mår bra av – lika mycket som jag ger samma sak tillbaka. Att man stöttar, peppar, lyfter fram varandra. Att det inte bara en som styr o ställer, att det är båda som gäller lika mycket. O det där jag sa då, håller än, det är just det jag vill ha o även om jag inte trodde då när jag sa det att det fanns sådana män, med dom egenskaperna – så vet jag ju idag att där hade jag fel *ler*. Dom finns… o jag har faktiskt till o med märkt att det finns mer än en som visar dom här egenskaperna … inte illa. Då slipper jag vara rädd att ”min” ska fångas in, stoppas upp o ställas ut på museum för att han är en av sitt slag. Men det tog många år innan jag var mogen att ta till mig att det finns många bra män. Män som kan ta hand om sin kvinna på rätt sätt, som kan uppskatta henne o lyfta henne…

 

”Du är otroligt smart, du är skojig, intressant o har stor kunskap om mycket – att prata med dig är givande o härligt”

 

Ja det finns ord som får mig att bli lite sådär extra glad, känna mig älskad o speciell... för att inte tala om handlig som visar att orden inte bara är ord...

 

 

 

Älskar o älskas 

Av Svensson Svensson - 13 juni 2015 08:22

Igår fick jag en kommentar - "Ja det är nog bara en som kan komma på att ta bild på en mygga... o det är du" 

japp stämmer - jag är lite lagom knasig, jag är unik, för att inte tala om hur perfekt jag är, hur otroligt härlig jag är .... *skrattar*

Så jag blev lite full i skratt i natt när jag körde förbi på ett ställe, har åkte förbi här förra året o då blev jag första lite skraj - oj en lös ko, bara den inte hoppar upp på vägen - men se det är ju inte en levande förrymd ko som står där... det är ju en plastko i naturlig storlek. Nu stod den där o jag kunde inte låta bli att knäppa ett litet kort - perfekt att ta ett kort på en ko - mygga igår - ko idag ... 

Kor är inte blodsugande elakingar - nej det är snälla lite dumma djur, med fula ögon... ja jag kan bara inte riktigt med deras ögon.... inte läskiga som vissa djurs ögon kan vara o man gillar dom inte för det, nej dom är egentligen bara själslösa o fula... men djuret i sig är jätte gulliga... (jag vet varför jag inte gillar kors ögon... men det är en helt annan historia *ler*)

 

 

 

Men visst är det skoj o kreativt att skrämma förbipasserande på det här sättet *ler*

 

Nu är ju dock inte en ko en insekt så det kanske inte räknas som udda o lite knasigt att ta bild på? Speciellt inte en i plast som står där vid kanten.. så kanske min väninna inte tycker att jag är så knasig idag... å andra sidan så jagar jag igelkott för att ta en bild, o räddar en annan....

men se det kom chans att fortsätta min lite knasiga bana från igår... innan jag ska gå hem står jag o pratar med min chef... eller ska kanske börja kalla honom vän då det för tillfället är mer rätt *ler*... så ser jag på hans biltak hur det kryper en lite larv. Så vad gör jag ju jublar, kastar upp mobilen o tar en bild på hans fripassagerare - men bilden blev inte sådär jätte bra o han tar o blåser iväg den stackars lilla larven. Han var då inte lika snäll som jag var mot myggan igår - stackars lilla larv *ler*

 

 

 

Den ser nästan självlysande ut där i morgonsolen.

 

 

Ha en underbar dag - ska ju bli en liten värmechock idag - över 30 grader, för att återgå till det "normala" kallt o regn på söndag. Och jag tror på detta då jag fått informationen från flertalet kunder under natten *ler*

 

Av Svensson Svensson - 13 juni 2015 06:58

Så.. hemma, tredje bilen har fått sig en rejält total rengörning... så nu är även den skinande både invändigt o utvändigt...  anledningen den här gången var att det är jag själv som kommer köra den nu två nätter i rad, o att den var mer än lovligt skitig utvändigt. Att köra på grusvägar har en viss förmåga att göra dom otroligt hur ska jag säga - "dammiga" av sand - speciellt bakrutan/luckan...

 

Nu hemma i ska lägga mig för att läsa - fick ju ett efterlängta lite tjockare kuvert igår. Det är nu öppnat  ska läsa lite, kika igenom - intressant.... tar det som kvällslektyr före jag ska sova.. eller ska jag kalla det morgonlektyr? Med tanke på tidpunkten av dygnet.

 

Blir intressant att se hur lagen beskrivs här, varför o hur. Om det är något nytt, något jag inte tänkt på men kan dra nytta av.
Attraktions lagen, karma, kalla det vad som helst - i grunden är det ändå samma sak - man får tillbaka det man ger...

 

 

Det är den djupa okunskapen som framkallar den tvärsäkra tonen. 

                                                                                              -  Jean de la Bruyére

 

 

 

Jag ska ta o läsa nu får se hur noga, kanske inte så mycket att läsa som jag tror, kanske jag redan "vet".

 

 

 

Personer som saknar humor förstår sällan allvar. 

                                                                               -  Carl Zetterström

 


Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards