Alla inlägg den 11 juni 2015

Av Svensson Svensson - 11 juni 2015 20:00

 

Chattade med min lilla syster (måste ju kolla av hur hon mår efter operationen hon gjorde förra veckan - det är väl så att hon visar en sak utåt... men det är inte den riktiga sanningen - så måste kolla av då o då, blir ärligt lite orolig), vi har ju inte direkt haft jätte tät kontakt under åren som gått, men fått lite mer kontakt sista tiden. Och det är jätte skoj, o jag har då även även om det är kort träffat på hennes två barn. Äldsta som är en grabb hade frågat sin mamma, min syster häromdagen om jag var hennes syster.

 

Ja det var jag, svarade hon…
då kom följdfrågan, är hon din lilla syster eller stora syster?
Ja vad tror du, hade hon då sagt.
Hmmm ja hon måste vara din stora syster för hon är längre än dig.

 

Härligt med finkänsliga barn som räddar situationen med mamma *ler* o det var ju en okey slutlednings …. Kan väl då även berätta att det skiljer 15 år på oss – jag kommer aldrig glömma när jag var ut o gick med barnvagnen o alla trodde att jag var en mycket ung mamma, inte att det var min lilla syster.

 

Älskar verkligen barns logiska tänkande o sätt att rädda situationer *ler*

Av Svensson Svensson - 11 juni 2015 19:30

 

Lyckan är total – in på Coop för att handla lite ätbart, vad ramlar jag över. Jo en disk fylld med ”nyheten” glass från Lejonet & Björnen. Finns det något godare än deras sorbet?? Nääää faktiskt inte. Varje gång jag hamnar i Göteborg är det ett måste att åka till deras butik o äta glass eller jag äter sorbet. Det är ju då tyvärr så, till min stora sorg att glass inte går att köpa med hem…. Så jag har fått passa på när jag varit där.

 

Men nu *ler stort* NU finns dom här att njuta av. Visserligen mest vanliga olika glass sorter, men fråga mig inte vilka för jag tittade inte på det, jag fastnade på att det fanns en sort sorbet – citron. Jag har tre favorit sorter – det är champagne, fläder o citron.

 

Nu får jag väl börja tjata på dom om dom andra två sorterna också *Ler*, för  vilken härlig lyx om jag kunde slippa åka ner till Göteborg för att äta… men å andra sidan är det ju inte fel att ha bra anledning att åka dit också -  o vad är en bättre anledning än att äta glass??? O då samtidigt vara lite social o umgås – men glassen är självklart anledningen *ler*

 

 

 

 

Har ni inte provat den här glassen så får ni chansen så gör det... värt besväret smaken är underbar


Av Svensson Svensson - 11 juni 2015 17:48

Igår kom jag på att jag kunde ju fira - o klart man ska passa på att fira allt man kan eller hur?


Det var på dagen 34 år sedan jag tog mitt körkort (kommer antagligen glömma nästa år då det kanske är mer "firar år" så jag passar på när jag kom ihåg) - sen jag nervöst gjorde först skrivna provet, för att godkänd i det gå o köra upp. Normalt var man flera i bilen när man körde upp men jag var för nervös o gillar inte att ha folk runt mig då... så jag fick köra själv. Vilken lycka när kortet stäcktes över när jag parkerat bilen. Ja för på den gamla goda tiden så var kortet klar, det satt fast där på pappren som inspektören hade i handen, väl färdig o godkänd fick man kortet i handen direkt.  

 

Väl kommer till mamma för att berätta – jag bodde inte hemma hos mamma då utan på annan ort – så fanns det en svart liten bubbla där väntandes på mig. En egen bil, samma årgång som jag själv *ler* men min…. Kommer aldrig glömma tanken jag hade när jag körde ensam hem, vet exakt var jag var på vägen då också – utanför Ekolsunds slott – tanken var ”är dom inte riktigt kloka som tror att jag klarar av det här helt själv???”

 

Men det har ju gått bra *ler* … i natt körde jag en bårtaxi, mannen som åkte var gammal yrkesförare, hade haft verkstad, ja jobbat med bilar, trafik i hela sitt liv. När äldre personen som har den bakgrunden berömmer mig för mitt sätt att köra då blir jag otroligt glad. Dom är ganska så kräsna, o har ofta allt annat än gott att säga om just taxiförare.

 

 

 

 

Till min stora glädje, även om det ju inte var för att jag firade igår… så fick jag ett paket. Ett special-paket till mig. Innehållet valt till mig, o inslaget fint till mig. Inköpt i Skutskär *ler*….
Så fint inslaget att jag knappt ville öppna ju *ler* - för mig som älskar att slå in paket så är det där med att göra fina paket halva nöjet med att ge bort en present till någon. Men paket är ju till för att öppnas… 

 

Av Svensson Svensson - 11 juni 2015 10:48

Lilla My

 

 

 

“För all del, allt är fantastiskt, sa Lilla My. Mer eller mindre.

Det mest fantastiska vore om vi kom dit med stort hallå och

alla våra parafernalier och upptäckte att det verkligen var en fluglort.”

 

 

 

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards