Alla inlägg den 27 maj 2015

Av Svensson Svensson - 27 maj 2015 22:00

"Lilla My":

 

 

 

Här kommer att bli ett diaboliskt pandemonium, tro mig!











Om man mot all förmodan inte har en aning om vad Lilla My menar med pandemonium - kan jag säga kort är det "kaos" att det kommer bli ett jäkla kaos eler kaos utan dess like.

Pandemonium - 

Pandemonium är helvetets huvudstad i den engelske diktaren John Miltons heroiska epos Det förlorade paradiset (Paradise Lost).

Ordet härstammar från grekiskans παν som betyder ’alla’ och δαιμόνιον vilket betyder ’liten ande’ eller som kristendomentolkar det: ’liten demon’, senare bara ’demon’. Ordet blir alltså översatt ’alla demoner’. Pandemonium avser en samlingsplats för alla djävlar.

Kan också användas som synonym till ordet "Kaos".


Av Svensson Svensson - 27 maj 2015 09:29


...men den finns

och om Lilla Sture...

 

ja det blev väldigt tomt när han försvann måste jag säga - som en väninna skrev som kommentar på fb - han hör ju dit, det kommer bli tomt.

Och det blev det ser konstigt ut utan den lilla röda där på kanten av parkeringen *ler*.

 

Det lustiga i allt är att efter att han hämtats igår, kom ett brev... 

Jag har haft bilar som blivit påkörda många gånger, aldrig någon som gett sig till känna eller på något sätt försökta göra rätt för sig.... en av mina bilar åkte en lastbil så snävt inpå att han tog med sig stötfångaren bak.... o tröck in hela bakdörren... inte ett pip - jag menar det borde chauffören ha märkt att han gjorde...

 

Så igår då, Sture har åkte till skroten, han hade stått ett tag där o borde ha åkte för längesen... men ni vet det där med separationsångest ;) kan ju skylle på den det låter bättre, lite mer sorgligt än att jag helt enkelt varit lite "lat" o inte tagit mig tiden...

Då kom ett brev från Folksam, jag har inte Folksam, men öppna o läser:

 

Vi har fått anmälan om en skada på din bil XXX000. Vår part har backat in i din parkerade bil.

Utifrån vårt underlag bedömer vi att vår försäkringstagare har vållat olyckan, vilket innebär .....


Jag blir både lite rörd o väldigt glad, varför? Jo för att det visar sig att det finns ärliga människor, att allt inte går ut på att ljuga, luras, roffa åt sig... pengar, saker... utnyttja andra eller bara vara elaka o försöka förstöra på alla sätt det bara går.

 

Här har en människa råkat toucha - för även om Sture var gammal, rostiga skärmkanter, en inslagen ruta så var han inte bucklig i plåten någonstans direkt ... o hade någon kört in i den så att det blivit en större buckla hade jag sett det - men inte alls. Ändå kontaktar föraren sitt försäkringsbolag - för en ganska så skrotig, icke körbar avställd bil...  DET är sånt jag uppskattar som visar att det finns bra människor fortfarande.

 

Så nu har jag försökt sen igår ringa Folksam o tala om att Sture åkt till skroten, men där var det lika svårt att komma fram som till Försäkringskassan.... men tji den som ger sig.

Jag letade upp ägaren på bilen, en adress o ett telnr - chansade, ringde o frågade om det var hennes bil. Det var det - jag sa som det var o att jag ska meddela Folksam om att dom kan ta bort det här försäkringsfallet. Hon blev så glad, sa samma sak som jag - vad trevligt med ärliga människor som inte ser en möjlighet att på något sätt sko sig, luras osv....

 

Jag tror man kommer längst med att vara ärlig, snäll, omtänksam - inte att vara girig o elak bara för att man kan....

 

-----------------------------------------

 

uppdatering kl 10.16 *pip*

 

Har ni också pratat med Folksam som tog bort fallet, även handläggaren sa att det var ovanligt med två så ärliga människor o i samma ärende... Den ägeren som anmälde att hon backar in i min bil o sen jag som då direkt säger, ta bort ärendet, bilen är körd till skroten.

Inte försök att smita undan något man gjort o inget försök att få ut ersättning, så mycket det bara gick. Båda sakerna lika ovanligt enligt handläggaren på försäkringsbolaget *ler* 

 

Men jag tror mer o mer på karma *ler* så jag fortsätter på den väg jag traskar på.... att den karma jag får tillbaka är den känsla jag ger andra.

 

 

 

 


 

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Skapa flashcards