Alla inlägg den 26 maj 2015

Av Svensson Svensson - 26 maj 2015 20:15

vet vad jag gör.... jobbar 

vet vad jag vill göra..... blir när jag är ledig, o det är snart *ler*

 

 

 

 

Av Svensson Svensson - 26 maj 2015 11:11

 

Nu har jag shoppat lite blommor o planterat i balkonglådan vid min dörr, ja gjort lite blomsterfint utanför min entré. Jag hade ingen aning om vilken färg ja ville ha på blommorna iår, ja brukar kika vad som finns o spontant ta det som känns rätt just då. När jag gick iväg för att handla dom små plantorna så var tanken gult, knall gult, somrigt härligt glatt gult. Och en färg som är okey till den hemska färg dom målade om våra fönsterkarmar o dörren med i höstas…. Gråter nästan än när jag ser skiten, det var rostbrunt förut, helt okey – men detta??? Vet inte ens vad jag ska kalla färgen, sen så är det slarvigt gjort, det är flammigt som bara den – helt enkelt skitfult.

 

Men väl där strosande bland dom blommor som fanns, hittade inget jag föll för som var riktigt fina o riktigt gula. Det var bara tagetes som fanns några riktigt gula. Men bara tagetes känns lite tråkigt, nu när jag kom hem kom jag på att jag hade kunnat ta några av dom riktigt gula tagetes o klämt ner i min valda färg – det blev rosa, cerisrosa. Det hade kunnat bli lite mer färg på det sättet – men inte försent, kan tänka lite o knata iväg under dagen eller imorgon o köpa några knallgula att klämma ner bland dom andra.

 

Årets färg blev rosa, riktigt rosa. Har tidigare år fyllt lådan full av småplantor o ångrat mig senare för dom växer på sig snabbt o då blir det trångt. Så jag får stå emot känslan att det ser lite ynkligt ut just nu, det växer på sig *ler*. Jag får snällt vänta lite bara – men vill ju ha det stort, mycket på engång. Hade det funnits större plantor att köpa hade jag nog gjort det just av den anledningen.

 

Riktigt nöjd med vad jag redan hunnit med idag – Sture har åkt, rensat bort alla brännässlor (o självklart bränna mig på armarna svider gott) o ”blompimpat” framsidan. Ändå har inte ens halva dagen gått *ler*

 

 

 

Av Svensson Svensson - 26 maj 2015 09:32

Så var det gjort, men lite sorg i hjärtat erkännes, har då Sture fått åka iväg för gott. Han lär väl plockas sönder o användas i olika delar... egentligen borde dom ta hela motorn o använda för snacka om lättstartad, oavsett om han använts på länge eller inte. Startade alltid. 

 

Nu när han skulle rullas bakåt för att dras upp på flaket, så var bärgarkillen lite sådär.... hur ska det gå, stått såååå länge, o jag kommer inte in framför... tja vi provar väl se om vi kan rubba den bakåt, däcken brukar låsa sig ganska ordentligt när dom stått länge. Men min snälla lilla Sture, som alltid är villig att hjälpa till... handbromsen släppte direkt o sen rullade han så snällt bakåt utan att vi ens behövde ta i. Bärgarkillen var lättad, det här gick ju lätt som en plätt.

 

Sture har ju stått på samma plats ett tag, skroten som skulle hämta ligger nära, bara gatan ner. Men han som jag pratade med, han som hämtade idag - han visste inte alls var bilen stod eller vilken bil. Alla andra hade småskrattat åt honom o menat på har du missat den??? Alla visste exakt vilken bil det var *ler*... intressant att någon kunnat åka förbi flera gånger o missat den.

 

Men jag efterlyser flera skrotbilar som jag kan få hämtade - karln som hämtade var snygg o trevlig så pratar gärna lite mer med honom *ler*

 

Stures sista färd....

 

     

Av Svensson Svensson - 26 maj 2015 07:48

 

Jobbade första passet efter semestern, det är kul att komma tillbaka till jobbet som det är skönt att gå på ledighet. Båda delarna har sina positiva saker, det som gör att jag mår bra, blir glad o lycklig. Det är kompletterande aktiviteter helt enkelt… o så som blandningen ser ut just nu är den helt perfekt.
Jobbade ett sent kvälls-pass, lagom start inför två natt-pass som väntar. Blev en ovanligt kort vecka, med få pass innan det är dags igen för lediga dagar.

 

Väl hemma så plockade jag lite, tänkte hålla mig vaken länge, så att dygnet sköt lite på sig…. Bar iväg med två uppsättningar däck till bilen. Bilen, min Sture som nu ska på sin sista färd, hämtas med bärgare. Lika bra packa in vinterdäcken och en uppsättning däck jag hade kvar till en annan bil. Däck är inte direkt det lättaste att bära, framför allt inte när det blir några stycken – o med min rygg som inte alls gillar vissa rörelser o aktiviteter just nu, så kändes det… Men nu är allt klart för att Sture ska hämtas… hoppas dom kommer o gör det redan idag så är den punken ”måsten” avbockande.

 

Tog en skön promenad med dom små o tänkte sen sätta mig med lagom tidsfördriv – spela lite, dra ut lite på timmarna innan jag somnade. Men så ville inte min kropp, det blev istället en släng av något jag verkligen gillar o uppskattar när det dyker upp – NOT! Gallstensanfall, sen är jag lite dum, jag känner så väl igen känslan när det är på gång, ändå varje gång så tänker jag inte på vad det är, jag tror att det går över… men icke sa nicke, inte går det över. Det blir värre, sen tar det lite längre tid för medicinen att verka o det är så lindriga känningar att jag kan somna. Så visst drogs min vakna tid ut lite, men inte så mycket eller på det sätt jag hoppade på. Dom här anfallen är verkligen inte direkt sköna. Känner lite av det nu på morgonen, lite mera ”ömhet” än ren smärta så det kan jag ta.

Och nej jag åker inte in.... har gjort det o han vill bara skära i mig, något jag undviker i det längsta - jag gillar inte alls läkare *ler*

 

Tar det lite lagom idag – varit på en ganska lång promenad med småttingarna, ätit lite frukost o ser hur solen snällt tittar fram nu på morgonen. Hoppas att solen bestämmer sig för att synas hela dagen o inte försvinner. Det är dags för att det ska bli lite varmare ute nu, lite så att man slipper ha på sig varma jackor för att vara ute. Lite mer sommarkänsla vill jag ha även om jag inte längtar efter 30 grader.

 

Börjat leta efter julrosor, för jag ska ha några olika varianter i krukor utanför mig, på både framsidan o på den lilla uteplatsen. Ska även där ta hjälp att sätta upp insynsskydd åt sidan så jag får ha min egna lilla privata sfär där o slipper grannarna…. Eller mest då grannen på sidan om. Skönast att få ha sin egna lilla plätt utan att störas av grannar.

Och har hittat några små plantor som jag ska se om jag kan köpa o prova få att växa till sig. Sen också några frön att prova så o få upp egna små plantor att pyssla om till fina stora plantor. Ska ta på min trädgårdshandskarna o ta en omgång med lite ogräs, framför allt brännässlor som börjar titta upp i kanten på framsidan. Dom tog ju bort häcken som var planterad under fönstren förra året o la dit en bädd med grus istället, jätte snyggt, rent o enkelt, man kan då sätta vad man vill i krukor av olika storlekar istället (måste få några flera betong gjutna att matcha dom jag har).
Men nu märker jag att det börjar bli en liten kant av ogräs som tittar upp… bara ut o rensa – brukar gå fort o lätt att få bort. Sen tror jag att jag ska se vad det finns för roligt att sätta ner i ”balkonglådan” jag har vid dörren i år. Bara grönt, eller någon fin blomma, vilken blomma, vilken färg eller färger… brukar bli lite spontant det jag känner för när jag står där framför blommorna o ska välja, byter varje år.

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Skapa flashcards