Alla inlägg den 14 maj 2015

Av Svensson Svensson - 14 maj 2015 17:55

 

Gillar onödigt vetande o roliga listor, som tidsfördriv så självklar lånar jag ny lista från Lifebyannie

                                

1. Har du någonsin gått på bio själv?  Ja.


2. Har du blivit jagad av polisen nån gång?  Nej.

 

3. Kan du vara på en fest utan att dricka?  Oh ja, jag är inte nykterist, gillar gott vin, en whiskey, drink osv… men det är sällan jag dricker o är ofta den som kör. Har faktiskt roligare på en fest eller krogen utan alkohol.

 
4. Telefonkontakt eller face to face? Face to face.


5. Hur växte du upp?  I Bålsta, villa o hundar. Inte ensamt barn, men äldst, min lilla syster är 15 år yngre.


6. Vilka ämnen gillade du MINST i skolan?  Lätt, det var språk – ryser bara jag tänker på dom lektionerna, jag o språk är fortfarande inte vänner.

  

7. Vilka ämnen gillade du MEST i skolan?  Matte o ”Ekonomi” som var valbart ämne på min tid ;)

  
8. Hur gammal var du när du flyttade hemifrån?  Jag var 16 år.

 
9. Vad gillar du BÄST med dig själv?  Att jag ger mycket av mig själv till personer jag tar till mig, är snäll, lyhörd, generös, positiv o glad (som oftast).

 
10. Vad gillar du MINST med dig själv?  Att jag för sällan blir arg o säger ifrån. Men jag övar på det  har blivit mycket bättre...

 

11. Vilket är ditt favoritplagg?  Räknas min morgonrock som plagg ;) – det är sen jag fick den ”my precious”. Annars en svart långkofta jag bara älskar.

  
12. Vilken är din favoritparfym? Det finns många jag gillar – men om jag måste välja en så är det ”Organza”, Givenchy. Sen finns en annan jag använder lite mer av just nu – för att ”någon” gillar den väldigt mycket ;)

              

13. Vad är det du gillar mest med ditt utseende/kropp?  Ögnen.

 
14. Vad gillar du minst med ditt utseende/kropp?  Hmmm måste vara att jag inte kan dölja ett av mina horn… ja jag har en knöl i huvudet precis där mina djävulshorn växer ut ;) o det ena vill inte dölja sig.

  
15. Vilka blommor gillar du mest?  Oj, kan inte välja en favoritblomma – det finns så många underbara – mera favoritfärg på blommor, rosa o vitt.

 

16. Vad har du ätit till middag idag?  Jag har inte ätit middag än men det kommer bli en sallad.


17. Vilka länder har du besökt?  Finland, Norge, Danmark, Spanien, Lanzarote o Gran Canaria, Grekland, Portugal, Egypten, Dominikanska Republiken.


18. Ett land som du VILL besöka i framtiden?  Australien.

 
19. Är du höjdrädd?  Ja, det suger till i magen även för mindre höjder.


20. Vad gör du oftast, ringer eller skickar sms?  Beror på lite, till vem o om vad – men oftast är det mess.

      
21. Vad ska du göra nu?  Ska äta, vila, gå en promenad o sen jobba

Av Svensson Svensson - 14 maj 2015 16:29

Eller erkänner att det inte är så lite - utan ganska förvirrad. Vilken dag är det, vilka tider ska jag jobba nästa pass.... just ja ett natt pass gjort alltså måste det vara natt två, alltså måste det vara torsdage eller.... Jo det är ju så, röd dag, torsdag - imorgon fredag, vanlig dag. Om det nu blir så vanligt många har tagit ledigt för att få en härlig långhelg ledigt. 

 

Jag jobbar glatt på, har varit härliga pass sista veckan - skrev ett inlägg - datorn låste sig = allt borta.... men tar o skriver om det nästa vecka när jag har massor av tid för att göra vad jag vill.

Nedräkningen börjar gå mot sitt slut - jobba 3 nätter till... väskan färdigpackad o det bär iväg direkt tidigt som attans på morgonen. Det kommer vara över 3,5 h bussresa, det kommer bli flera byten - men det är det såååå värt :) 

 

Sovit länge idag - gått en promenad med dom fyrbenta - tog den stora ensam o lämnat av henne till stora dottern, som kom hem från att ha varit o umgåtts. Och vad skoj "fröken" hade i gräset - hann tyvärr inte få fram kameran nog snabbt, stod mest o skrattade åt henne. Det såg så skönt o skojigt ut, härligt grönt gräs o en hund på rygg med alla tassarna vädret - överlycklig.

 

 

 

Djur ger verkligen så mycket positivt - kärlek, avkoppling, lycka. Vad skulle livet vara utan dessa härliga varelser.

 

 

Av Svensson Svensson - 14 maj 2015 12:15

 

Det här är saker man kan tänka på själv när man går igenom något som gör att sorgeprocess startar, man märker att man hamnar i faserna som kännetecknar.

 

  1. Att inse att man måste ha tålamod, ge sig tiden som behövs utan att för den skulle hålla sig kvar i det negativa, utan försöka se framåt.

  2. Man kan aldrig dämpa smärta genom att på olika sätt försöka bedöva sig genom saker som kan utvecklas till missbruk – droger, alkohol, tabletter, mat, motion, spel, sex…
     
  3. Isolera sig – ja det får man göra, för ett tag, bara man inte fastnar där o istället hamnar i depression. Då måste man försöka ta kontakt, få rådgivning o hjälp.
    Isolering är ohälsosamt om det pågår under en längre period än två, tre veckor, det kan vara ett bra riktmärke för när man bör söka hjälp.
  4. Det kan vara svårt att tänka på sig själv, ta hand om sig på ett bra sätt i en sorgeprocess, men om man inte försöker motionera, äta bra så kan det fortsätta o bli ett hälsoproblem som sen blir ännu en svårighet att komma ur.
  5. Jätte viktigt är att inte låsa in det som bubblar inombords. Hitta ett bra sätt att få ur sig det som finns inombords. Ha bra vänner att bolla med, skriv av dig, hitta andra i liknande situationer som gör att man inte känner sig ensam. Det är båda bra att ha kontakt med andra för att ösa ur sig, se att man inte är ensam om känslor o tankar, men också det viktigaste att kunna prata om andra saker, göra andra saker som är roliga, som gör att det blir en paus för det som gör ont.
  6. Man ska inte vara rädd för att visa vad man känner.
  7. Tillåt andra att stötta o hjälpa, för det vill dom göra
  8. Vara medveten om att livet går vidare, att man ska tillåta sig att sörja men inte fastna i det negativa, utan se framåt. Tillåta sig att känna glädje o hopp igen, våga leva igen.



Av Svensson Svensson - 14 maj 2015 09:45

"Lilla My"

 

 

 

 

Jag undrar om man inte kunde få opp farten på den här brickan

om man gnodde in den med stearin?

 

 

 

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Skapa flashcards