Alla inlägg under april 2015

Av Svensson Svensson - 29 april 2015 06:29

tvätta eller städa ska man inte göra idag, däremot ska man starta firma... dagens råd enligt den kinesiska almanackan. 

 

Ja jag tänker inte starta någon firma just idag - tyvärr då om det är en gynnsam dag för det. Däremot ska jag göra något som man inte ska göra - men va sjutton man ska ju leva lite wild and cray *ler*.

 

 

Idag är det rättegång, en kvinna som anmält sin partner för misshandel... många turer där, men framför allt det som stör mig mest i sånna här fall är att misshandlas man så rymmer man som en galning så fort man kan från den personen... man stannar inte kvar inte ens för att förstöra eller dra nytta av något för egen räkning, man rymmer. Man släpper allt o drar. Och det som får mig att fundera mest är när man sen vet att hon vill försöka igen, ha förhållande.... MEN om nu man anser at mannen är så farlig o han misshandlar en så att man måste anmäla, varför vill man då fortsätta??? Försöka igen???

 

Nu vet jag också att det som sagt är flera turer i det här fallet... Nej ingen ska slå någon, men man ska heller inte provocera fram så att någon hamnar i en känslomässigt instängd situation där man av naturen först försöker fly men inte kan o då slår sig fri. Säger inte att det är rätt att slå, men det är faktiskt i mina ögon lika fel att provocera fram en situation där det sker...
Alkohol eller inte spelar ingen roll... man gör lika fel oavsett om man medvetet provocerar eller om man slår.

 

Nu vet jag självklart att det finns fall där det misshandlas, där det inte förekommer medveten provokation - men det är dom fallen jag pratar om. Utan där det provoceras för att det ska ske.

 

Eller ännu värre när någon ska hämnas eller förstöra för någon.... o då anmäler - misshandel o våldtäkt är populärt då. 

 

Den rättegång som är idag som jag nu tänker på kommer att bli lätt för dom som ska döma. Det är så solklart.

 

 

Och jag ska samla ihop o rusa iväg så jag inte blir försenad.... ska hinna med några saker idag.....

 

 

Av Svensson Svensson - 28 april 2015 16:10

Har lånat bil - kan åka "uppåt" imorgon, blir tidigt - bra då slipper jag ens fundera på eller stressa över att ta mig dit. Eller oroa mig för att jag inte kan sluta när jag måste, utan med bil har jag lite mer rörelsefrihet.

Och behövs jag så... jag får möjlighet att få det jag behöver, det är verkligen dags för det.

Och när jag kan hjälpa till, inte alls fel - det gör mig bara glad att bli ombedd att komma :)

 

 

 

 

 

"Ex animo"

                          - Från hjärtat.

 

 

 

 

 

 

Av Svensson Svensson - 28 april 2015 07:13

Att kunna hjälpa kvinnor att hitta sin lust, sin sexualitet. Hon började lite smått med att sälja sexleksaker på homepartyn, märkte hur hon fick kvinnor att lyssna på det hon förmedlade, hur hon fick frågor av kvinnor som ville ha hjälp eller bara lite tips. Hur det spred sig hur duktig hon är, så hon har fått hålla föredrag, hur personer av båda könen kommer till henne i affären för att prata o få råd.

 

Hon startade en hemsida/blogg – Kvinnorslust.se - där hon delar med sig av både sig själv o sina kunskaper. Hon brinner verkligen för detta o har tagit ett steg till, hon utbildar sig till coach. Allt för att bredda sitt kunnande, för att kunna hjälpa personer som söker sig till henne. Hon tar hela tiden till sig allt hon kan lära sig för att kunna ha nytta av det i framtiden.

 

 

 

 

Det är härligt att se hur en nära vän, hittar sitt kall, det hon brinner för o sen hur hon steg för steg utvecklar detta, hur hon planerar framåt o har fina planer för vad hon vill göra. Hur hon vill göra för att kunna hjälpa dom som ber henne om hjälp.

 

Hon är en öppen kvinna, stark o framåtsträvande, vet vad hon vill o hur. Det är en kvinna som gått igenom en hel del (om en del av det hon tagit sig igenom går att läsa på hennes hemsida) – men som inte låter sig slås ner av livets negativa sidor, utan hon tar lärdom av livets läxor o tar till vara på allt positivt o delar generöst med sig av den positiva energin. Hon får folk runt sig att må bra, våga öppna sig o bli mer lekfulla.

 

Jag kommer själv ordna en föreläsning på min hemort, med henne, för kvinnor i alla åldrar. Hjälpa henne att bredda det geografiska området, men också ge kvinnor chansen att få komma o lyssna på henne. Hennes dynamiska generösa föreläsningar är något som alla borde få prova på *ler*

 

 

 

Hon är en verklig vän en som jag kan prata med allt om, en som kan lyssna o stötta, ge råd utan att döma. Hon o jag är otroligt lika, men ändå så totalt olika. Men vi har gått igenom ungefär samma saker till vissa delar, andra delar är inte lika men känslan det ger är samma. Så vi förstår varandra väldigt väl o när vi inte gör det så accepterar vi ändå varandra.
 Det som är mest synd är att vi bor lite för långt ifrån varandra för att det ska kunna bli spontana träffar.

 

"Att tala med en vän är inget annat än att tänka högt."  
                                                                                       - Joseph Adisson

 

 

Jag ser verkligen upp till henne, i hur hon hanterat svårigheter hon stött på, och hur hon just nu verkligen satsar allt för att förverkligar sina drömmar, att inget slår ner henne. Visst hon är människa, hon reagerar, som vi alla, men hon reser sig upp snabbt o kommer igen ännu starkare o mer målmedveten. Hon gnäller inte, letar inte negativa saker för att förstöra eller förgöra andra runt sig. Hon nonchalerar o går vidare med sitt eget liv. Det är få människor/kvinnor som har den egenskapen.

 

Hon är en sån här speciell vän där man oftast har tät kontakt men så sker något som gör att livet förhindrar – dagarna bara rinner iväg, man har för många andra saker, för mig eller henne. D kan gå lite tid utan kontakt – ändå, direkt när vi får kontakt igen så är det som om vi pratades vid igår. Tiden är oviktig.

 

Som nu förra veckan, då efter så lång tid med väldigt sporadisk kontakt fick vi verkligen tid att sitta  o snattra av oss om allt o inget. Man behöver verkligen få ta igen saker – det blev nog lite av allt från skratt till gråt, från glädje till oro… delade vad som hänt, vad som sker o planer framåt. Så nu är vi lite mer ifatt oss *ler*. Och det ger verkligen en energikick att prata med henne :)  


 


Och glöm nu inte kika in på hennes hemsida/blogg -http://www.kvinnorslust.se




"Riktiga vänner är som stjärnor...

Du ser dem inte alltid, men du vet att de alltid finns där för dig."

Av Svensson Svensson - 26 april 2015 23:18

Egna sängen är bra härlig, inte för att den är bästa - nej långt därifrån, men den är ändå bättre o min rygg behöver den nu ett tag. Har också haft lite värmande på ryggen under kvällen, skööönt. Även knät som känts nu några dagar har fått lite värme. Båda har mått bra av värme o lite tens behandling, skönt att känna inför veckan som kommer med jobb. Sitta i en bil med ond rygg o sen köra med högerknä känbart - det går, men det är samtidigt inte det skönaste. Men nu är mina värkande kroppsdelar omhändertagna o lite kurerade.

 

Planer också gjorda inför veckan som kommer - efter ett telsamtal ikväll så självklart klämmer jag in - vill inte missa för allt i världen. Så jag åker lite "uppåt" en dag (tror det är onsdag) i veckan som kommer, var ju ett tag sen. Vi båda har ju varit på annan ort än hemma. Och nu kan jag, så då vill jag inte låta bli, det blir lite ont om tid, det blir till att åka iväg istället för att sova efter timmarna av jobb. Men det är det värt, helt klart värt :) och behövligt! Var ett tag sen jag var dit...

 

Även lite mer semesterplaner börjar ta lite form. Åka tillbaka till dit jag var i veckan, åka lite uppåt norr över, sen lite söder över igen, det är fint o jag längtar tillbaka... 

Som till Norrköping för lite skoj o energipåfyllning, Östersund med omnejd kommer få besök och Helsingborg för några trevliga dagar, älskade parken i Ramlösa. 

Det blir flera korta semesterperioder i år istället för en lång sammanhängande. I år känns det också som det bästa, lättaste sättet att göra det jag vill göra det jag vill hinna med under lediga dagar för att ladda upp batterier. Sen på det får det bli lite kortare miniuppladdningstillfällen också, kanske dom jag ser mest fram emot - det är viktiga mysiga stunder för mig. 

 

På det här sättet kommer jag hinna med att göra saker med mina älsklingar, mina närmaste vänner, mina "systrar", någon som är speciell för mig o lite egna saker också. Man får göra det bäst av det hela o försöka hinna med det man vill, fast jag vet redan att allt jag vill kommer jag inte hinna med *ler*.... men en del som är viktigt för mig ialla fall. Men inget är hugget i sten - inte än ialla fall - blir lite mer så när biljetter är bokade.

 

Har också blivit medbjuden av mamman jag träffade ikväll, att delta hos dom nästa gång dom samlas, umgås - läs äta :). Jag hoppas att jag ska kunna tacka ja, att det stämmer med mina arbetstider, om inte får det bli en annan gång. Det verkar ju ske ganska oftas så jag kommer nog hinna vara med ... Härligt att träffa personer som är så älskvärda o lätt att prata med sådär direkt, det bara klickar o känns så jätte trevligt.

 

-----------

 

Home sweet home - hem ljuva hem. 
Alla tänker nog då på att man trivs bästa hemma, och hemma är där man bor, är skriven. Det kan vi väl vara överens om? Frågan är hur man kan tolka om dom här orden så att dom inte alls betyder det som menas med dom... ja att det blir läsarens egna ord som läggs in mellan orden/raderna. Det dom tror det betyder. Helt fel brukar det bli ialla fall - varför - jo för att dom redan från start är så inne på vad saker dom läser betyder - så dom kan inte ens ta in vad som står, eller att det kan ha en helt annan betydelse. Och sålänge du som läser inte vet vad som menas, så tro inget, o tro framför allt inte att du vet. För när du sen för vidare, det du tror, att du vet att det du läst (eller hört) betyder,så kommer du bara göra bort dig - göra bort dig totalt o lite till. 

 

Jag skriver ofta tvetydligt, jag skriver ofta så att det kan tolkas på det sätt läsaren vill...  varför, ja för att det är så jäkla skoj att se reaktionen, se när dom gör bort sig totalt i att tro att dom vet - kommentera det till mig eller föra det vidare.... Jag har sålänge jag kan minnas skrivit på det sättet, jag kommer också fortsätta - just för att det är skoj, det är intressant att se agerande hos folk som vill läsa in annat än vad som faktiskt står, fylla ut med ord o meningar.... beteende hos människan är intressant, o jag gillar att betrakta, gillar se hur saker tolkas utefter deras egna tankar, när dom känner sig träffade på något sätt. Men det är inte mina ord utan deras egna tolkningar som gör att det blir en viss betydelse. 

 

En gång för några år sedan så skrev jag att jag måste köpa batteri till min guldfärgade, så att den kunde användas, den gick ju inte att använda nu med dött batteri....

Direkt så tänkte - mest den manliga delen av läsarna - att det var en guldfärgad massagestav, o att jag inte kunde använda den om det inte fanns batterier som fick den att vibrera....  

intressant att se tolkningen som helt gjordes utifrån deras egna fantasi o vad dom ville det skulle betyda, eller förfasades över att man kunde skriva om en massagestav...

dom som kände mig visste vad det betydde....  för dom visste att batteriet i min bil vara helt slut, den startade inte, o dom visste att min bil var just guldfärgad.

Alltså - jag behövde nytt batteri till min guldfärgade (bil) för att kunna använda den (starta den o köra).

 

Så att tro att man vet - o sen ta det man tror man vet vidare .... ingen bra idé, det kommer bara bli fel, jätte fel. Dras då andra personer in, eller att det används i mail, sms på något sätt, för att kommentera, konfronetera eller försöka skvallra vidare om något.... gör det inte - det kommer bara bli så fel så fel, den enda som gör bort sig är den som trodde den visste o använde sig av det vidare.

 

Så kan man inte läsa mina ord, utan att lägga in egna saker som ord o meningar, tolk det man själv vill för att använda vidare - då ska man INTE läsa. 

Har sagt det tidigare - säger det igen - kan du inte låta bli att tolka in egna saker så låt bli att läsa. Då kan det inte bli fel... gör du det ändå - håll dina tolkningar för dig själv o dra inte in andra i det för att försöka förstöra något... att använda det för att manipulera andra att tro saker som du själv faktiskt hittat på helt själv... visar bara din egna dumhet.

Men visst är det lite skoj att se - att märka hur det tolkas lite från den egna viljan om vad ord som läses ska betyda. Bara synd att andra sen får sanningar sagda till sig som är lögner som tolkats från egna tankar.

 

Kom nu att tänka på boken "Krama din skugga" en bok jag läst tre gånger, en bok jag både ogillar o gillar på engång. Jag ser många saker jag inte alls håller med om eller gillar i den. Men sen har den så otroligt många bra saker, många tänkvärda saker som många fler bör tänka på.

Den boken tillsammans med "Varför händer detta mig... igen!" Dom ger en del bra saker, som att lära sig att titta mer på sig själv, vad man själv gör, sin egna roll i allt som sker en... inte skylla allt på alla andra o tro att man är felfri. Många saker kan man ha väldigt stor del i själv.....

 

 

 

 

"Den kloke, som vill göra något dumt,

ställer till mindre skada än den dumme,

som vill göra något klokt."

 

Av Svensson Svensson - 26 april 2015 18:13

Sitter här o småmyser, snart är helgen helt slut. Jag är hemma, mår mer än toppen. Vilken härlig vecka, det var precis vad som behövdes just nu. Laddad ork som attan inför veckan som kommer – både jobb o privat. Finns några saker som ska göras, är inbokade… en del roliga andra mindre roliga men det är saker som ska göras, blir bra att få det gjort.

 

Natten blev ganska så sömnlös, av olika anledningar  ;) …Vissa aktiviteter (även gjorda i veckan), i natt då, i sängen bland annat, har gett spår av en rygg som ”känns” o en annan kroppsdel till ömmar ordentligt - men det är sådant man får ta, eller hur? Det är värt lite efterkänningar ibland  :)

 

Längtar redan tills nästa gång jag har lite ledigt,… om jag inte innan kan få lite energipåfyllning innan, lite sådär spontant för att man inte kan låta bli, dom gångerna är inte dumma dom heller. Jag gillar att ha saker planerade, men spontana överraskningar är inte alls fel, dom uppskattas enormt. Hoppas på lite spontant i veckan, var ju lite längesen....

 

 

 

Nu är det skönt att bara ta det lugnt o packa upp, tvätta lite, för det blev ju inte direkt hem. Det blev en lite extra tripp en liten stunds gästande – fick träffa en mamma som verkligen är stolt över sin son, det märktes väl *ler* jag gillar att se den kontakten mellan föräldrar o barn som är i vuxen ålder. Det gör jag gärna om igen, det är väldigt trevligt. Känner mig alltid lika välkommen o med i gänget, o speciellt prata med mamman  Men att gå hem kändes lite långt, tur det finns andra sätt att ta sig hemåt… som gula varianter *ler*

 

Nu ska jag ta det lugnt, bara vara, titta på film (Robotar), se mitten av en film jag somnade ifrån härom kvällen. Och sen kanske om jag inte får för mig att göra lite nytta, titta på en annan film jag hittat o blev nyfiken på.

Ha en riktigt bra kväll innan veckan börjar.



"Naturalia non sunt turpia"

- Det som är naturligt är inte skamligt.


(skriv om varför jag har ont i ryggen  ;) privat – ni mina vänner som inte har lösenordet än, eller nyfikna säg till så får ni det.)

Av Svensson Svensson - 26 april 2015 17:30
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Svensson Svensson - 24 april 2015 20:24

Det är fredagsmys för fullt. Det blev en tur till en ostaffär, där dom också gör egen ost, det gör dom inte i butiken hemma - men annars så är den minst lika välsorterad. Det var svårt att välja - så jag valde 9 sorter, småbitar o några hemmagjorda marmelader o kex. 

 

Men ikväll lagades favoritmaten, kvällen till ära. Och den är nästan uppäten, finns lite kvar till morgonens lunch. Planerna är också redan igång med vad jag ska hitta på att laga till imorgonkväll... någon av ostarna från dagens shoppingtur.

 

Tänk att det är så skoj att planera o laga mat, baka o göra egna marmelade osv. jag verkligen älskar att göra gott åt dom jag älskar. Och det uppskattas det märker jag. När jag har någon speciell, jag känner att jag är älskad, då är det ännu roligare, vet inte varför men då ökar glädjen i att laga mat, göra saker att servera. Uppskattad det jag gör, så blir också min lust att exprimentera o prova nya recept ännu större.

 

 

 

Och idag har jag fått min egna lilla "moose" - har velat ha en länge *ler* nu ska den få sitta på nyckelknippan o följa med överallt....

 

 

 

Nu var tiden av väntan slut o nu ska vi mysa ännu mer denna fredagskväll, en film, krypa ner och....

 

 

Ha en riktigt härligt kväll - det har vi :)

Av Svensson Svensson - 24 april 2015 11:01

Jag sitter o ser på nära håll just nu, hur det här sker, hur det lyser elakhet o det enda målet som finns är att förstöra. Det finns väl en tro i det hela att det blir en seger, att det blir bättre för dom själva efter. Men det är bara tvärt om. Fastnar man i att vara bitter, ljuga för att verka bättre än man är, eller för att dölja sanningar, att man letar o söker efter saker att använda för att förstöra. Allt är bara av ren elakhet. Det finns bara den där berömda egoismen där, dom gör aldrig fel, det finns inte på världskartan att vända sig mot sig själva o titta – vad är min roll i det som sker. För allt dom gör är rätt, det är bara av ”omtanke” dom agerar som dom gör….

 

Men det söks upp saker för att såra, det planeras o räknas ut. Sen gås det bakom ryggen för att smutskasta. Men varför? Vad vinner dom på det? I långa loppet?

 

En person som är så, bitter, elak o falsk, vill någon ha mer kontakt med den? Visst kan den vinna vissa saker för tillfället, kanske ekonomisk vinning, kanske tror dom känslomässig vinning…. Men det slår alltid tillbaka till slut. Ingen vill ha med dom att göra, till o med nära personer tar avstånd. Det behövs inte hämnas, för det där fixar dom så bra själva.

 

Jag ser på, jag stöttar den som blir orätt behandlad, jag är för trygg i mig själv för att skakas av idiotiska saker… jag kan lyssna, betrakta, se vad folk går för – sen så har jag kvar det i tanken, jag behöver inte skämmas eller be om ursäkt – dom själva borde se att det är saker dom borde o kommer få skämmas för. Men tyvärr så har jag erfarenheten av att den här typen av människa aldrig kommer be om ursäkt, då menar jag verkligen göra det o mena det, inte bara använda orden för att det låter bra, dom kommer heller aldrig ha vett att skämmas, nej då vänds allt på o det är alla andra som gjort fel.

 

Jag ser hur det manipuleras, hur det ljugs, hur allt bara går ut på att själv vinna något. Det lustiga är att först förstör dom saker, tillit, kommer med lögner – sen tror dom att det bara är att fortsätta som vanligt, att det går att få tillbaka tilliten o relationen till personen dom först försökt såra o förstöra för så mycket det bara går. Det är skrämmande att det finns så otroligt många människor som jag ser som rent ut sagt idioter som tror att den ekvationen går ihop…. Vem vill släppa en sådan person nära sig igen efter att man blivit utsatt? Som ett ordspråk säger ”vill inte ta i den med tång” – stämmer bra det…

 

Tack o lov så för eller senare så slår det tillbaka, mest ledsen blir jag när jag ser hur mycket dom hinner förstöra innan… 

Hämnden är inte ljuv, men rättvisan är skön att se när den kommer.

 

Och vem vet… kanske något sker redan nästa vecka, kanske jag ska ta o säga min åsikt då… göra det valet. Kan bli intressant :)

 

 

 

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27
28 29 30
<<<
April 2015 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Skapa flashcards