Alla inlägg den 24 april 2015

Av Svensson Svensson - 24 april 2015 20:24

Det är fredagsmys för fullt. Det blev en tur till en ostaffär, där dom också gör egen ost, det gör dom inte i butiken hemma - men annars så är den minst lika välsorterad. Det var svårt att välja - så jag valde 9 sorter, småbitar o några hemmagjorda marmelader o kex. 

 

Men ikväll lagades favoritmaten, kvällen till ära. Och den är nästan uppäten, finns lite kvar till morgonens lunch. Planerna är också redan igång med vad jag ska hitta på att laga till imorgonkväll... någon av ostarna från dagens shoppingtur.

 

Tänk att det är så skoj att planera o laga mat, baka o göra egna marmelade osv. jag verkligen älskar att göra gott åt dom jag älskar. Och det uppskattas det märker jag. När jag har någon speciell, jag känner att jag är älskad, då är det ännu roligare, vet inte varför men då ökar glädjen i att laga mat, göra saker att servera. Uppskattad det jag gör, så blir också min lust att exprimentera o prova nya recept ännu större.

 

 

 

Och idag har jag fått min egna lilla "moose" - har velat ha en länge *ler* nu ska den få sitta på nyckelknippan o följa med överallt....

 

 

 

Nu var tiden av väntan slut o nu ska vi mysa ännu mer denna fredagskväll, en film, krypa ner och....

 

 

Ha en riktigt härligt kväll - det har vi :)

Av Svensson Svensson - 24 april 2015 11:01

Jag sitter o ser på nära håll just nu, hur det här sker, hur det lyser elakhet o det enda målet som finns är att förstöra. Det finns väl en tro i det hela att det blir en seger, att det blir bättre för dom själva efter. Men det är bara tvärt om. Fastnar man i att vara bitter, ljuga för att verka bättre än man är, eller för att dölja sanningar, att man letar o söker efter saker att använda för att förstöra. Allt är bara av ren elakhet. Det finns bara den där berömda egoismen där, dom gör aldrig fel, det finns inte på världskartan att vända sig mot sig själva o titta – vad är min roll i det som sker. För allt dom gör är rätt, det är bara av ”omtanke” dom agerar som dom gör….

 

Men det söks upp saker för att såra, det planeras o räknas ut. Sen gås det bakom ryggen för att smutskasta. Men varför? Vad vinner dom på det? I långa loppet?

 

En person som är så, bitter, elak o falsk, vill någon ha mer kontakt med den? Visst kan den vinna vissa saker för tillfället, kanske ekonomisk vinning, kanske tror dom känslomässig vinning…. Men det slår alltid tillbaka till slut. Ingen vill ha med dom att göra, till o med nära personer tar avstånd. Det behövs inte hämnas, för det där fixar dom så bra själva.

 

Jag ser på, jag stöttar den som blir orätt behandlad, jag är för trygg i mig själv för att skakas av idiotiska saker… jag kan lyssna, betrakta, se vad folk går för – sen så har jag kvar det i tanken, jag behöver inte skämmas eller be om ursäkt – dom själva borde se att det är saker dom borde o kommer få skämmas för. Men tyvärr så har jag erfarenheten av att den här typen av människa aldrig kommer be om ursäkt, då menar jag verkligen göra det o mena det, inte bara använda orden för att det låter bra, dom kommer heller aldrig ha vett att skämmas, nej då vänds allt på o det är alla andra som gjort fel.

 

Jag ser hur det manipuleras, hur det ljugs, hur allt bara går ut på att själv vinna något. Det lustiga är att först förstör dom saker, tillit, kommer med lögner – sen tror dom att det bara är att fortsätta som vanligt, att det går att få tillbaka tilliten o relationen till personen dom först försökt såra o förstöra för så mycket det bara går. Det är skrämmande att det finns så otroligt många människor som jag ser som rent ut sagt idioter som tror att den ekvationen går ihop…. Vem vill släppa en sådan person nära sig igen efter att man blivit utsatt? Som ett ordspråk säger ”vill inte ta i den med tång” – stämmer bra det…

 

Tack o lov så för eller senare så slår det tillbaka, mest ledsen blir jag när jag ser hur mycket dom hinner förstöra innan… 

Hämnden är inte ljuv, men rättvisan är skön att se när den kommer.

 

Och vem vet… kanske något sker redan nästa vecka, kanske jag ska ta o säga min åsikt då… göra det valet. Kan bli intressant :)

 

 

 

Av Svensson Svensson - 24 april 2015 09:36

...Pia (ja jag kan skriva namnet då hon har det med på sin egna hemsida) är en av dom mest kreativa personer jag känner. Och allt hon hittar på att prova blir bara så kanon bra. Hon har heller inga direkta gränser, känner hon för att prova på något gör hon det. Och alltid med bra resultat.

 

Hon sjunger, hon skriver underbara låttexter, hon har börjat skriva en bok, hon hittar på saker att gjuta i betong, hon målar, hon gör personliga kort (gratulation, julhälsningar osv) hon plockar musslor rengör o gör kransar, för att bara nämna några saker – dom jag kan komma på ;) Hon kommer också på nya saker hela tiden som hon vill prova.

 

 

 

Hennes betong hönor är helt klart en av mina favoriter. Självklart har jag en – den första målade, o jag kommer säkert ha en hel hönsgård sen av olika färgvarianter. För varje gång jag ser en ny så vill jag ha den också…
Men det finns många fina saker hon gör i betong, krukorna, fågelbad, masker. Jag ska ta hennes hjälp sen när jag ska inreda lite o har tanken på att några saker ska göras i betong. Något jag väntat länge på att göra, nu ska jag fixa till det när lilla dottern flyttar *ler*

 

Tavlorna hon målar gör mig så glad, o dom är ännu finare irl, bilderna på hennes sida är bra, men att stå o se dom live ger alltid en annan dimension, färger o nyanser syns bättre. Jag vet vilken som är min favorit.

 

Musselskalkransarna hon gör är det verkligen mycket jobb bakom, plocka musslorna, rengöra dom, sortera bort skadade o välja rätt till varje krans. Jag har en egen krans som jag är så rädd om *ler* med lite rosa pärlor instoppade bland skalen.

 

 

 

Inte nog med att hon är kreativ hantverkare men mängder av idéer hon har eller ska förverkliga, hon är också medial, så otroligt duktig, det hon får fram genom sina tarotkort stämmer så mycket att jag ibland blir lite skrämd. Hur kan man med kort o känslan vad korten ger en, tolkningar – få fram saker som stämmer så väl, både vad som är nu o kommer ske i framtiden.

 

Hon är en verkligen en person som ger så mycket inspiration, glädje o omtanke till alla sina medmänniskor. 

 

 

 

 

 

Titta gärna in på hennes facebooksida - https://www.facebook.com/pysslanarvell

 

Och hennes hemsida - http://arvell.se/

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27
28 29 30
<<<
April 2015 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards