Direktlänk till inlägg 18 april 2015

Årets majblomma

Av Svensson Svensson - 18 april 2015 20:31

Så var det dags för majblommor igen, det står killar o tjejer vid affärerna för att sälja av sin kvot. det här med att sälja saker i klassen, det kan bli sånt som ger ojämn balans - en del har lätt, många släktingar eller föräldrarna har många vänner/arbetskamrater, medan andra har det ganska svårt att få sin kvot såld. Det här gäller ju inte bara majblommorna utan även underkäder, korvar, tandborstar osv. allt som klasser kan sälja.

 

Ett tag sparade jag en enkel majblomma varje år, det var skoj att ha en för varje år. Det var då när dom var av plast, gillade inte dom i papp, så då slutade jag av ren trots... Nu gillar jag mest klistermajblomman, men klart jag köper ju för att jag ska - singelblomman o kransen. I år vill jag ha pin-blomman, för att den är mer beständig o jag gillar årets färger - så det är enbart för den skull jag vill ha den. Ceris o ljuslila *ler* helt godkänd kombination måste jag säga. 

 

 

Idag - det sista på arbetsdagen - en tur att hämta på Arlanda, lämna är en sak, hämta är inte direkt favoriten. Delvis så tillkrånglat man ska hit o dit o hämta kölapp o bevis att man "får vara där" ... vänta på att få tillstånd..... Lämna är bara rakt upp o be kunden hoppa i farten sen hemåt igen ;)

Ikväll så var det en charter - om hämta inte är en favvo är charter just det där värsta... för det är en evig väntan. Passagerarna kan få vänta otroligt länge på sitt bagage - vilket dom fick idag, tydligen något trassel med bagagebandet. Ofta står man där ensam, förarna lite på rad, men namnskylten på kunden som ska hämtas. Men ikväll var det riktigt trevligt, det var trevliga samtal o många skratt o då går tiden fort. Och det är inte alls fel att kunna prata även om vi är från olika orter... det är så mycket trevligare på det sättet, tiden går fort o stämningen är lättare. 

 

 

 

 

 

   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

ner över mig - jag vill göra det, jag vill ha så, det där var snyggt, hur ska jag göra om det där mer personligt o "jag"...    Det är verkligen skoj att låta kreativiteten flöda, ta in idéer spotta ut dom i massor, ändra, vända vrida, hitta nya l...

Av Svensson Svensson - 2 december 2019 21:00

https://www.youtube.com/watch?v=LfBDvQvkjgM https://www.youtube.com/watch?v=DoZ19QmNQy4 ...

Av Svensson Svensson - 2 december 2018 21:01


     

Av Svensson Svensson - 8 november 2018 15:45


       

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27
28 29 30
<<<
April 2015 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards