Alla inlägg den 3 april 2015

Av Svensson Svensson - 3 april 2015 17:26

När jag läser något intressant, när jag försvinner in i en bra text så går tiden så otroligt fort. Jag som tyckte jag hade massor av tid innan det var dags att knalla iväg o göra nytta under natten, men poff så hade jag missat tiden så att det inte blir hemmalagad mat inför kvällen, det blir att hoppa in o köpa något - en sallad eller en Gooh köttbullar o potatismos. 

 

Vad fick mig så uppslukad då, ja inte var det en novell, spännande dekare, nej det var Läkartidningen o det nummer som handlar om Järnbrist. Det var inte bara en sida att ta mig igenom, som normalt, nej det var en ganska stor del av tidningen som handlade om detta. Jag fastnade helt, intressant läsning, ialla fall för mig. Är glad att jag får möjligheten att skumma igenom den här faktidningen, ibland finns det riktigt intressanta saker att läsa även för mig som lekman. Jag lär mig en hel del mer om saker som intresserar mig på något sätt ialla fall.

 

Den här artikeln kommer jag också att läsa igenom igen, för att sammanfatta det som är mer intressant för mig, liksom sålla ut o fördjupa vissa saker.

Har helt klart en otrolig tur som har en "pojkvän" som ger mig möjligheten att läsa tidningen o om jag inte förstår något, fråga honom o få det förklarat på ett sätt som jag förstår :)

 

NU mot jobbet o några timma av rent nöje - få köra bil :)

Av Svensson Svensson - 3 april 2015 14:21

Ibland eller ofta, får jag förmånen att lära mig så mycket när jag jobbar, jag får dela människors tankar, drömmar, upplevelser på något sätt. Svårt att beskriva hur för alla möten med personerna som åker med mig, o vad dom pratar om är så olika. Men det är alltid lika intressant - ja nästan alltid då, jag ska väl vara ärlig o erkänna att det finns andra varianter också. Men det lilla pytte lilla negativa släpper jag när jag går hem från just det passet.

 

Men det här positiva, det tar jag med mig. Jag ler faktiskt än efter en resa jag gjorde igår med 3 personer, deras planerande, pratande om den resa dom skulle göra. Dom skulle till Japan under nästan 2 veckor, resa runt, se platser o byggnader. Men framför allt se körsbärsblommor, uppleva det live inte bara se på bild. Dom planerade o pratade om vad dom skulle göra, jag hörde förväntningarna, glädjen över denna resa, nyfikenheten på platser men också människorna dom skulle komma i kontakt med under resan. Dom frågade mig om jag varit där, dom tog med mig  i samtalet som var hela resan. Den känslan som blir i bilen som jag sen också tar med mig, den positiva förväntasfulla glädjen, en underbar energi, den är en av många fördelar med mitt härliga jobb.

 

Ja det kändes nästan som om jag var med dom på den här första delen av den resan dom skulle göra. 

 

På resan hem ringde jag min speciella person o han höll med om att ja en resa till Japan, ser landet men just körsbärsblommorna, ta med kameran, det skulle inte vara helt fel det inte :)


 

 

 

 

Av Svensson Svensson - 3 april 2015 06:49

Nej jag ska ju inte det, för ibland har jag lite för bråttom o då blir det väldigt fel - som det blev i natt. Stannar vid enmack, kastar mig ur, ser den gyllengula flaskan o blir otroligt sugen på en apelsin MER. Betalar, fortsätter jobba, öppnar flaskan o ska njuta av min apelsin MER, tji fick jag.... det här var absolut inte apelsin!

Nej i hasten tänkte jag inte på att det kommit ut många smaker, det här var en av dom, mango citron. 

Var den god? Jag vet inte, för jag blev besviken av att det var fel smak, det färgar nog mitt direkta omdöme. Och jag är ju lite traditionell, vissa saker ska bara vara på ett sätt, MER är en sån sak, det är bara apelsin som gäller. Men allt eftersom tiden gick o jag smakade mer, det blev bättre. Med det lite sura från citron, kan den nog bli god o svalkande en varm sommar dag.

 

 

 

 

 

Nu bädda ner mig o sova - ialla fall försöka :)

 

 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Här är en kvinna som tänker o funderar om allt eller inget o allt däremellan.

Försöker hitta det positiva i allt som sker.

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27
28 29 30
<<<
April 2015 >>>

Länkar

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards